| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Säsong 6 rejsa.nu's rFactorliga - Regler etc
|
1883 besök totalt |
|
Välkommna till Säsong 6 av vår online-rejs liga... Anmäl er i forumet senast kl 12.00 racingdagen om ni vill vara med och köra på veckans race!!! Vi behöver veta hur många det blir!!! Vi startar upp en separat tråd varje vecka där ni kan anmäla er. Senast dagen innan behöver vi veta vem som ska hosta. Vi kör på söndagar. Servern startar ca Kl 19.00. Träning pågår ca 20 min. Cirkus kl 19.20 börjar vi kvala. Det som gäller är envarvskval. Efter detta kval kör vi en kort warmup-session som varar i ca 10 minuter. KVALREGLER Vi kör kval efter träningen. Envarvskval, dvs ett varv ut, sen själva kvalvarvet. Efter kvalet blir det ca 10 minuter warm-up där man kan träna, snacka om kvalet, gå och hämta/avyttra dricka m.m. Man kan även köra nåt varv på banan om det är några sista-minuten inställningar man vill göra. Ca Kl 19.40 startar racet. Samma sak gäller här: Chatta så lite som möjligt! Helst inte alls. SERVER Vi har ju allt ifrån de med 0,5 Mbit till de som sitter på 100 Mbit-linor. Låt oss se hur många som är intresserade av detta och sen se hur vem som får/ska hosta. Den som hostar måste skriva sitt IP i tråden. Detta så att det ska bli lättare att komma in på servern. INSTÄLLNINGAR Racelängd: lopp 1 - 10 minuter, lopp 2 - 20 minuter, omvänd startordning i lopp 2 Depåstopp: Inga Kval: under träningen Fuel/tire wear: Av Tillåtna Hjälpmedel: Skador av Clutch assist på Allt detta ställs in av den som hostar racet, så det är viktigt att han/hon kollar detta. DEPÅSTOPP Depåstopp får man göra om man vill men det är inte nödvändigt... LAG Vi kör tvåmannalag. Den förare med bästa placeringen får räknas. PÅ BANAN Lite regler om hur man får/bör bete sig på banan måste vi ha. * Två däck på banan hela tiden, kerbsen räknas INTE som bana. * Ta det lugnt i starten. Kör bara om i första kurvan om det verkligen finns plats! Här blir det oftast kaos med massor av avåkningar. Om du kört av, se dig för när du ger dig ut på banan igen. Håll dig ur racelinjen tills du fått upp farten. Några saker att tänka på. Vi kommer att köra olika snabbt och vara olika duktiga. Var beredd på att den framför kan bromsa mycket tidigare än du själv brukar göra. Det är nästan alltid den bakomvarandes fel om det smäller i denna situation! Jag tycker inte att vi kör med "bestraffningar" i efterhand! Det här ska vi klara av iallafall, eller hur? om du kommer för fort till en kurva, eller av vilken anledning som helst, finner att du måste gena och åker rakt fram och tjänar massor av tid så slå av på gasen så pass mycket att du inte har tjänat någon tid på detta. (Mao, slå av REJÄLT!). Nu känner ju spelet iofs av om man genar vilt, då får man en "stop & go". Den måste man följa annars blir man automatiskt diskad i spelet! PoÄNGBERÄKNING Vi kör med samma poängberäkning som vi alltid gjort tycker jag. D.V.S: 10 Poäng 8 Poäng 6 Poäng 5 Poäng 4 Poäng 3 Poäng 2 Poäng 1 Poäng 2 extra poäng för poleposition! Man kan alltså få poäng för bägge loppen, tex 6 + 4 p Av de 12 racen kan man dra bort 2 resultat. Detta så att man kan vara med och rejsa om poängen trots att man kanske inte kan vara med några gånger eller ha några urusla omgångar. Vilka tre resultat som ska tas bort kan man höra av sig till tävlingsledningen om. OMSTART AV LOPPET 1. En masskrasch i starten: Eftersom vi kör med Damage: OFF så inga omstarter vid startkrascher! 2. Servern går ner: om server brakar innan 50% av loppet är kört så startar vi om. Om mer än 50% har gått, så räknas det som slutställning. 3. Om mer än hälften av startfältet inte kommer iväg som de ska i starten så startas loppet om. Om några få inte kommer iväg i starten så startas loppet inte om! ÖVRIGT Information om hur och var man ska "joina" spelet kommer här på rejsa.nu-forumet. Målsättningarna med denna lilla rejsliga är tre: Ha kul Ha kul Ha kul _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Detta är en liga som är lite mer "köra på kul"-liga. Man ska köra när man har tid och lust. Man ska inte behöva känna någon press att man måste vara med varje vecka.
om den bäste föraren får poäng gär det inget om man räkar hoppa över en tävling...man har chansen ändå...man kan ju hjälpa sin teamkollega att komma så högt upp som möjligt på olika taktiska sätt. Det blir lite fel om det är så att vi tex har ett team vars bägge förare är med på varje tävling och resterande team har förare som ibland inte kan vara med...Då blir det skevt med poängen direkt. Det här blir alltså en ren teamtävling och inte så mycket en individuell tävling. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Hej på er! Då var det dags att köra igång med vår liga. Vi kan prova att köra med indivuella poäng också.
Så här blir det nya körschemat: Körschemat ser ut som följande: 29 januari rF3 Birmingham KLAR! 19 februari rF3 Knockhill KLAR! 26 februari rF3 Laguna Seca KLAR! 5 mars PCC Mugello KLAR! 12 mars PCC Zolder KLAR! 19 mars PCC Brno KLAR! 26 mars F1 Watkins Glen KLAR! 2 april F1 Silverstone GP KLAR! 9 april F1 Dijon Prenois KLAR! 17 april H6 Bathurst KLAR! 23 april H6 Brands Hatch KLAR! 7 maj H6 Suzuka KLAR! Moddarna är: H6 v2.0 hämtar ni här: http://www.just4games.org/h6c/ (en fil) OBS!!! Ny version!!! Porsche Carrera Cup v1.1 hämtar ni här: http://www.team-gsmf.com/ (två filer mod+patch 1.1) rF3 och F1-bilarna är spelets orginal... rFactor ska vara i version 1.081 Setups: Här hittar ni PCC-setups: http://www.oversteer.de/gsmf/Setups_ Här hittar ni setups för andra bilar och banor: http://www.salomonsson.tk/rf/setting EDIT! Ny version....1.081 kör vi med i ligan! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
rejsa.nu resultat
Nu fins resultaten här, http://hem.bredband.net/b300411/rejs Hojta till om något inte stämmer,Det fattas team på några förare,Ska ändra lite på sidan i morgon _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Ang trackpack
Niklas, du kanske kan lägga in sökvägen till trackpacken i din "sammanställningspost" för moddar/bilar/banor i denna tråd. Hänvisa hit http://www.racingmates.se/smfForum/i Sannolikt kommer ytterligare en webbserver med trackpack att sättas upp, av redundansskäl. |
||
Testa detta Schumi, 1) Leta reda på banans SCN-fil, tex knutstorp.scn 2) Gör en backup av filen ifall nåt går fel. 3) Öppna den. Det kan hända att ni får en fråga om vilket program filen ska öppnas med. Välj då "Anteckningar" eller "Notepad" för att öppna filen. 4) Under menyn "Redigera" eller "Edit" trycker ni på "Ersätt" eller "Replace". 5) Skriv "Staticomni" i den första rutan och skriv "omni" i den andra. Utan citattecken förstås. 6) Tryck på "Ersätt" eller "Replace All". 7) om det står att att han inte hittar nåt så är det antingen felstavat eller så är det redan ändrat. 8) om några ändringar är gjorda så spara SCN-filen. _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Hoj mates!
Jag drar mig ur Rejsa ligan. Har bara fått till ett race så det gör väl ingen större skillnad mer än att jag slipper ha dåligt samvete varje gång jag inte hinner vara med. Ses på Morff eller hemsan! _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||
Synd att du inte vill köra mer, Ska jag ta bort dej från listan då ?? _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Dessvärre följer jag JORals exempel, eftersom inte heller jag har fått till särdeles mye till körning i ligan
(vilket även gäller min team mate, så jag antar att teamet även kan strykas). Trist kanske, men iaf sant .
Även jag poppar upp i morff när tillfälle ges. |
||
Tråkigt att så många hoppar av,Men man kan ju inte hinna med alt, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Yep, håller med om att det är träligt men prexis som du säger är det lite bängligt att hinna med allt man vill vara med på
|
||
Att du har svårt att hinna med förstår jag mer än väl,Så mycket tid som du lägger ner på ett suveränt arbete på våran team sida,så kan det inte bli mycket över,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
|
||
Ja det är lika bra...
P.S: Att jag inte "vill" låter fel för mig, har bara svårt att hinna med då jag ofta jobbar på söndagar... _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||
|
Ni ska inte känna någon press att ni måste vara med om ni har annat...
Men ni får gärna dyka upp sponant på våra rejs om ni inte har nåt annat för er 19-tiden en söndag... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1883 besök totalt |