Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
139250 besök totalt
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Skapa ett bibliotek som du kallar t.ex. "GTR2 Banor". Skapa undermappar som speglar de olika bilklasserna, GT, NGT, 24H samt en mapp som du kallar "Banor" och en som du kallar "Extra".

Ladda ner banan, modden etc och packa upp den i respektive mapp. Öppna ett nytt fönster och gå till den mapp där du installerat GTR2. Ha den upp bredvid. På detta sätt kan du dra och släppa filerna mellan fönstren. De mappar i GTR2 som man oftast lägger saker heter "Gamedata", "Locations" (här lägger du banorna) eller "Teams" (här ligger bilarna). Ibland när du laddar ner en bana och packar upp den så blir det automatiskt en mapp som heter "Gamedata". Då behöver du egentligen bara flytta och släppa mappen i /GTR2-mappen så hamnar de rätt.

Det är kanske lite klurigt första gången du gör detta men snart får du in snitsen. Ibland blir det problem tyvärr men då är det bara att ta bort mappen och börja om. Därför är det bra att ibland ha en backup på mapparna "Locations" och "Teams" innan du installerar nåt.

DutchDevils variant av slingan är riktigt bra.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Tack, skall testa ikväll!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



Bara att lägga den under ....\GTR2\Gamedata\Locations där alla andra banor ligger.

_________________
Ainis Noritis
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Hmmm...
Jag har lite problems. Jag förstår precis era råd, men den fil jag laddat ner är en enda fil. Inget att packa upp eller liknande. Den heter Nordschleife_v1_00_by_DutchDevil_for_GTR2.rar
Jag har försökt döpa om den och öppna den med div. Olika program inkl. GTR2 men inget vill funka.

Plz...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johnw
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 65



BTG skrev:
Hmmm...
Jag har lite problems. Jag förstår precis era råd, men den fil jag laddat ner är en enda fil. Inget att packa upp eller liknande. Den heter Nordschleife_v1_00_by_DutchDevil_for_GTR2.rar
Jag har försökt döpa om den och öppna den med div. Olika program inkl. GTR2 men inget vill funka.

Plz...


Du behöver en RAR-klient.

WinRAR hittas här: http://www.download.com/WinRAR/3000-2250_4-10614813.html?tag=lst-0-2

_________________
John Westerlund
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



johnw skrev:
Du behöver en RAR-klient.

WinRAR hittas här: http://www.download.com/WinRAR/3000-2250_4-10614813.html?tag=lst-0-2





_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Det kanske redan har varit uppe, men ranknings-sidor? Jag vill veta hur långsam jag är egentligen? (8,22 på 24h-banan om du undrar, skall gå att putsa en del)

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Körs de något GTR2 nu för tiden?
Har köpt spelet och kör en del på kvällarna, hade varit kul med lite rejsa rejs, men kanske bara är spelet Race som gäller nu

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Nä det körs både GTR2, rFactor och RACE just nu....

GTR2 körs väl i nån liga här på rejsa på söndagar tror jag.

rFactor, där ska SSR precis börja sin F1-79 liga på onsdagar.

RACE, ett lopp kvar men det blir säkert ett gäng spontanrejs under våren.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



fuZe skrev:
Körs de något GTR2 nu för tiden?
Har köpt spelet och kör en del på kvällarna, hade varit kul med lite rejsa rejs, men kanske bara är spelet Race som gäller nu


http://forum.swedishsimracers.com/viewtopic.php?t=859&sid=ccfc104b . . . .

_________________
Ainis Noritis
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Niklas Maravic skrev:
DutchDevils variant av slingan är riktigt bra.


Nja, det vore fel att klaga så det skall jag inte göra. Ett antal svängar kunde emellertid bli ännu mer realistiska.

Men det är inte därför jag postar. Jag har problem att få bilarna att styra in. De understyr av banan i låga farter och det känns uteslutande som om det beror på att jag inte fåt tillräckligt med rattutslag. En slicksförsedd M3 GTR skall inte understyra in i räcket i Hatzenbach, Hocheichen eller AD i 80 km/h.
Det är antagligen ett antal parametrar att jobba med för att få en bra känsla. Själv har jag pillat på camber, steering degree, speed sensitive steering samt toe (jag har även mjukat upp den i fram och hårdnat den i bak för att få en giftigare bil men som därmed också svänger - men icke). Jag får det likväl inte att stämma... Bilen känns som om den svänger midskepps och understyr i lägre farter än min Vobblo V70 skulle göra...

Är det någon som har ett tips?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



har du kollat steer ratio speed i PLR-filen?

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Äntligen tagit mig lite tid att lägga in några andra banor än original, frå nogripracing.com

Tänkte dock höra om det finns några fler svenska banor än Mantorp att installera och om ni har tips på var jag hittar dem?

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



hompe skrev:
Detta få inte missas nu finns nordslingan i tre varianter Vln(med gp banan),24h(med gp banan),tourist banan är mycket detailjerad med turist utsläppet!

http://www.no-grip.net/details.php?filenr=1883



Försökte ladda ned den i helgen. Fick dock inte den att fungera. Banorna syns visseligen i menyn men när man väljer den och försöker starta så kraschar programmet och stänger ned. Testade även andra banor (Le Mans, Bathurst) samt även andra bilmodeller. Även detta resulterade i att programmet kraschade.

Laddade även ned senaste patchen men inte heller det hjälpte.

Någon som varit med om liknande problem och känner till någon fix?

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



har du haft någon Nordschleife innan?

ofta beror krascher vid banladdning att det finns en *.hat fil
kvar i en LOG-mapp som ligger under userdata

den *.hat filen måste tas bort

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305



Någon som provat WTCC 2006-modden? Bilarna från RACE har konverterats till GTR2, en kul och lyckad konvertering måste jag säga. Den är fortfarande under utveckling men jag har ännu inte stött på något problem. Jag har med denna kunnat göra det jag drömt om länge i ett spel, köra West Coast Racings ToOLS-BMW på Anderstorp:)! Även provat på Knutstorp och Mantorp samt att jag även byggde om en BMW 320si så att den nu har 6 vxl. seq.-låda samt +30 kg, bara för att prova.

Den här modden fick mig att åter bli förälskad i GTR2 och inse hur kul det är. Till skillnad från RACE kan jag köra fulla startfält med WTCC-bilar på max-inställningar utan att det rycker i bilden. Inget ont om SimBin's jobb med RACE, men det här är riktigt bra.

Länk till forum om modden: http://www.nogripracing.com/forum/showthread.php?t=11076

Jag kör med 1.11, endast WTCC 2006-klassen. Finns ju med '87- och Mini-klassen också.

ToOLS-BMW:n finns här: http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=4714

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007
Inlägg: 273



okej. nu börjar ja bli TOKIG ! inhandlade GTR 2 igår. Installerade det osv osv. men nu idag när ja ska spela de så vill inte datorn läsa skivan.. alla andra spel funkar. suck , hänt liknande sak för någon annan?

_________________
Jesper Nilsson
Citera
Kent Karlén
Västervik
Här sen Jan 2007
Inlägg: 97



Hej Jesper!

GTR 2 Funkar ej på min nya burk, de e som du säjer den läser inte skivan. thumbs down
Undligt nog funkar den på gamla burken, men den använder jag ej till spel längre.

Så för mej är det inget GTR 2-lir >

_________________
Kent Karlén

Blue Flag Racing team
SSR TCC Div1 - Säsong 1 - 5:a
RD TCC mini 2007 - 10:a
RD WTCC08 - Team med Mikael Larsson - 3:a
Citera
Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007
Inlägg: 273



okej . blir så sur . när det bara står o tuggar.. alla andra simbin spel funkar ju..

ja som vill köra gtr 2 ju.

Men får vänta på Race 07 istället då

Får väl se om vi kör mot varandra imorn kanske

Sovgott !

_________________
Jesper Nilsson
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



Prova att uppdatera kopieringsskyddet (Starforce?). Om inte det hjälper, inaktivera brandväggen.
Skulle det bero på skivan eller DVD:n kan du prova No-CD som finns på denna sida: http://www.nogripracing.com/index.php

_________________
Ainis Noritis
Citera
Jesper Nilsson
Flen
Här sen Jan 2007
Inlägg: 273



TACK. tog hem no-cd o nu funkar det !

nu kmr nästa fråga . finns det så man kan slå på vindrutetorkare ?

_________________
Jesper Nilsson
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15   >>
139250 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande