Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
11 besök senaste veckan (139249 totalt)
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



det bör inte ha med saken att göra, men det var ju gött att det funkar nu

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Ja, nu har jag också köpt mig GTR2 för att få lite mer Norslingekört än bara på PS2..
Jag har installerat spelet, inte några extra banor ännu, men jag har nog inga rätt när det gäller grafiken. Inte blev det bättre av att jag har pillat här och var men fattar inget så jag har nog pajat mer än jag har fått ordning.. , för jag har streck och linjer överallt och hav på banan och murar och staket som går överallt...
Jag har ett Nvidia GeForce 7600 GS . Hur ska burken vara inställd för att slippa detta. Ja, jag e helt kass på detta så jag behöver en hjälp för riktiga dummies...

Någon som har tid och lust att hjälpa en Ringenfrälst till rätta(läs ratta) i cybervärlden?

_________________
Bo Wihlborg
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



något liknande händer mig också,

kan du ta en skärmdump?

F12 tror jag

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



rolle SRM skrev:
något liknande händer mig också,

kan du ta en skärmdump?

F12 tror jag


Nä, jag kunde inte ta en skärmdump så jag fick ta en digitalbild på eländet istället.. :-(
Snälla hjälp mig någon..


Ni ser det är linjer och mög överallt, moln på vägen och allmänt kass.. Man känner sig bra dum som inte vet hur man fixar detta..

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 377



Skulle väl rekommendera att först hämta nya drivrutiner till grafikkortet... Om du redan gjort det. Testa att hämta senaste directx hos microsoft.

Annars skulle det även kunna vara någon inställning till graikkortets drivrutiner i grafikkorts-kontrolpanelen. Har för mig att jag råkat ut för liknande men lyckades få bukt med det genom att inaktivera någon Supersamling eller dylikt.

_________________
Henrik Rosén
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



hmm, det där var skumt, inte vad jag hade i åtanke.

jag har sett något liknande på F1C-tiden, men det var ju länge sen nu,
får väl kolla på RSC om det finns något där.

men håller med ovanskrivande, se till du har alla färskaste drivrutiner et.c.

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Nu har jag laddat hem senaste Directx9 och pillat med datorn och fått det att funka hyfsat.
Jag laddade hem Nordschleife och körde Tourist. Allt gick fint med grafiken tills strax före hoppet vid Pflanzgarten tror jag det heter. Där stod tre stora rör i vägen i 45 graders vinkel som 3 stora skorstenar ungefär. Det var bara att köra "igenom" sen var allt fint igen ända tills varv två. På varv 2 stod "skorstenarna " kvar och det gick bra astt köra "igenom" men strax innan bron på långa rakan hängde sig datorn och körde stillbild och ljudet gick i loop. Efter en stunds loopande så startade datorn om på egen hand!
Jag har nu 512 MB ram och har beställt 1GB ram som en förhoppning på att bättra läget för datorn.
Någon som har andra tips och råd på vad problemet kan vara?

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



...och nu var ränderna och skogen och staketen och allt tillbaks igen när jag skulle spela. Jag har inte gjort några förändringar sedan förra försöket som bara hade 3 "skorstenar" i vägen... jag blir så trött....

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



jag har nu köpt ett nytt RAM minne på 1 GB och slängde i det i burken.
Det hjälpte lite, nu hade jag 1,5 GB men så tog jag bort mitt gamla på 512 MB och nu verkar det funka klart bättre med bara mitt nya 1 GB minne. Kan det vara det gamla minnet som börjat tappa eller rasa lite??

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



jag har formaterat burken nu och lagt in GTR2 + uppdateringen samt nordslingan och har fortfarande grafikproblem när jag har bytt bil.
Kolla bilderna nedan och kom gärna med tips för snart blir jag olycklig på dena datorn...





ursäkta att bilderna blev suddiga, men jag hade sparat dom i fel format och kluddat till det, men man ser ju att banbilden ser hemsk ut och bilden på där man valt bil visar att där är grafikproblem på bilen och när man sen väljer drive så är bilden full med linjer så som översta bilden..
Någon här måste väl kunna ge mig tips på vad jag ska göra?

_________________
Bo Wihlborg
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



felet på undre bilden har jag också (det får jag även i GTL och Race07)

jag har Geforce7800GTX och av någon anledning funkar inte 3d-config-programmet

om du har GTL eller Race07 och det fungerar så kolla i resp. config.ini fil
och speciellt vad det står i raden videomode

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Nu har jag hittat ett nytt försök. Grafiken blev lite "grynigare" men det verkar förtillfället ha tagit bort mina problem.
Man högerklickar på skrivbordet. Väljer Inställningar och Avancerat. Där väljer man fliken felsök och där längst ner finns det att bocka av.

Jag ska testa detta nu ett tag och se om felet återkommer. Så här inledningsvis verkar det bättre, jag har kunnat byta bilar och byta banor en stund nu utan att det kört ihop sig. Få se hur länge det varar.
Någon som e insatt som vet VAD förändringen EGENTLIGEN gör på svenska för datorobegåvade (läs mig)?

_________________
Bo Wihlborg
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

och moddarna bara fyller på... Nu senast kom det en MASSA sportvagnsprototyper, som Bentley EXP 8, Ferrari 333SP, Mercedes CLK osv. Innan dess var de Formel 1 ifrån 1988 tillsammans med alla de banorna i de utförandena de körde på då. För de lite med sansade har man överfört M3:orna och Alforna ifrån WTCC 1987 till GTR för att få tillgång till alla de banorna som utvecklas till det spelet.

Jag tar hem det ifrån http://www.pilsbierbude.de men det finns säkert att tillgå på racesimcentral och andar ställen.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Några fler som fortfarande rattar GTR2? Jag har inte kommit ut on-line senaste dagarna, och nu läste jag att företaget som skött om det inte gör det längre... Liiite surt om det stämmer. Det kommer ju ta ett bra tag tills det nya spelet är uppe i alla banor och bilar GTR2 nu har.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Jag spelar endel men det blir mest offline.
Är dock lite nyfiken på hur man får in lite mer bilar, har laddat hem e30 DTM m.m men får det inte att funka:(

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305



Tobias H skrev:
Jag spelar endel men det blir mest offline.
Är dock lite nyfiken på hur man får in lite mer bilar, har laddat hem e30 DTM m.m men får det inte att funka:(


http://www.pilsbierbude.de/ <-- Sen har du banor och bilar så datorn får jobba några minuter när du startar spelet...

_________________
Karl Birgander

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Jag skulle gärna vilja ha tips på en prisvärd speldator som någon verkligen har testat att köra GTR2 och efterkommande spel på som fungerar felfritt. Inga "rykten" eller "borde funka" , jag är ute efter beprövade grejor utan problem.
Jag orkar inte med grafikstrulet mer nu. Körkåt som attans i höstrusket är jag också.
Komigen! Skriv de exakta specifikationerna som verkligen fungerar och gärna tips på var jag inhandlar rätt konfiguration till lågt pris utan att försaka kvalitet och funktion.

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Wihlle skrev:
Jag skulle gärna vilja ha tips på en prisvärd speldator som någon verkligen har testat att köra GTR2 och efterkommande spel på som fungerar felfritt. Inga "rykten" eller "borde funka" , jag är ute efter beprövade grejor utan problem.
Jag orkar inte med grafikstrulet mer nu. Körkåt som attans i höstrusket är jag också.
Komigen! Skriv de exakta specifikationerna som verkligen fungerar och gärna tips på var jag inhandlar rätt konfiguration till lågt pris utan att försaka kvalitet och funktion.


Vad är lågt pris? Kanske är bättre att säga hur mycket den får kosta.

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006
Inlägg: 380



Stacken skrev:
Wihlle skrev:
Jag skulle gärna vilja ha tips på en prisvärd speldator som någon verkligen har testat att köra GTR2 och efterkommande spel på som fungerar felfritt. Inga "rykten" eller "borde funka" , jag är ute efter beprövade grejor utan problem.
Jag orkar inte med grafikstrulet mer nu. Körkåt som attans i höstrusket är jag också.
Komigen! Skriv de exakta specifikationerna som verkligen fungerar och gärna tips på var jag inhandlar rätt konfiguration till lågt pris utan att försaka kvalitet och funktion.


Vad är lågt pris? Kanske är bättre att säga hur mycket den får kosta.


Ja, jag kan ju inte det där med datorer. Går det för 5 papp?
Jag vill inte ha en massa som inte behövs i burken. Den ska vara stabil och beprövad.
Funkar denna ? https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=534-55472

_________________
Bo Wihlborg
Citera
Racekillen
Järfälla
Här sen Okt 2009
Inlägg: 168



jag behöver hälp på gtr 2... jag laddar ner banor och serier på nogripracing.com men var ska ja lägga in alla nån stans?? det vet jag inte:(

_________________
Linus Siven
Citera
Ainisse
Västerås
Här sen Dec 2004
Inlägg: 324



C:/......./GTR2/GameData/Locations

_________________
Ainis Noritis
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
11 besök senaste veckan (139249 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande