Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
21 besök senaste veckan (139279 totalt)
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127



För mej funkar det klockrent

_________________
Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
Citera
graFFe
Norrköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 88



Det här verkar bli ännu en sensation!
Börjar med det bra:

- Körkänslan är klart bättre, styrresponsen känns skönare, force-feedback:en bättre (men varför skakar inte min ratt när man kör över cerbs o.s.v.?)
- Grafiken något bättre, menyerna mer lättnavigerade och snabbare. Bilarna, framförallt instrumentbrädan, är mer detaljrik och snyggare.
- och nu till det bästa: Ghost-bilen i Time Trial-läget!! Så underbart bra. Nu ser man exakt hur man ska förbättra sig ang. spårval, när man ska bromsa os.v, helt suveränt bra!!

Mindre bra:
- Motorljudet och övriga ljudeffekter är ju ingen skillnad. Hade verkligen sett fram emot bättre motorljud.
- Inget mer (än så länge)

Bästa tid: 1.38,651 me Ferrarin, utan hjälpmedel. Skall förbättras under kvällen!
Citera
Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 250



Inga problem här heller, utom att det med jäma mellanrum hackar i någon sekund, kan ju vara min dator som är lite till åren.

Men, har man som jag lirat lite rFactor, så blir jag inte speciellt överväldigad över ljud/grafik/känsla då vad jag vet bygger på samma motor. Helt klart bättre än Gtr(1) men ingen revolution som det kändes som när 1an kom.

Det här kändes mer som en uppgradering, inte som en "2:a".

edit: Kanske ska tillägga att jag bara kört 2 varv, allt kan ju inte va kärlek vid första ögonkastet

_________________
Magnus Hagström
Ford Focus ST 2016
Volvo V60 T6 Polestar
Citera
induce
Ulricehamn
Här sen Sep 2005
Inlägg: 122



Löste sig. Av någon anledning kan jag inte köra med DirectX 9 trots att mitt grafikkort skall ha fullt stöd för detta. Kanske inte skall begära för mycket eftersom detta bara är ett demo, men jag hoppas att det fixas till fullversionen för det funkade felfritt i rFactor.

Hur som helst så ser jag direkt att det är ett spel i min smak. Inget radikalt som ändrats utan en förfining av GTR som vi alla älskade. Blir att förhandsboka på stört.

Edit #2: Äntligen ghost car. Yay \o/

_________________
Michael Claesson
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168



Blir lite irriterad på att "gubben" gör samma rörelse med växelspaken vid upp och nerväxling. Hoppas dom fixar det innan release. Något annat tänker jag inte kommentera innan nya datorn kommit

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
graFFe
Norrköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 88



graFFe skrev:

Bästa tid: 1.38,651 me Ferrarin, utan hjälpmedel. Skall förbättras under kvällen!


1:37.393 nu
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Måste nog säga att så jädra impad är jag inte... Ialla fall inte så jag måste hänga på låset för ett nytt GTR .
Något bättre grafik o kanske något bättre körkänsla ( med min ratt som sjungen på sista versen). Grafiken i förra GTR kändes mer simulator tycker jag nog, detta är mer arkad .

osså får jag inte force-feedback:en at funka rukitigt . Mycket av kör känslan ligger kanske där förståss . Hade samma problem i GTL för nån vecka sedan. Där hade jag en profil som hade FF o en som inte hade det!!? Men när jag plankade inställningarna från den som hade till den som inte hade så funkade det. Men vilken ruta som blev ikryssad har jag inte riktigt koll på. Kanske samma problem här.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



o fortfarande så är det ju i stortsätt samma bilar som tidigare... men kanske skulle ha siktat in sig på en annan serie!?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
graFFe
Norrköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 88



Fredrik C skrev:


osså får jag inte force-feedback:en at funka rukitigt . Mycket av kör känslan ligger kanske där förståss . Hade samma problem i GTL för nån vecka sedan. Där hade jag en profil som hade FF o en som inte hade det!!? Men när jag plankade inställningarna från den som hade till den som inte hade så funkade det. Men vilken ruta som blev ikryssad har jag inte riktigt koll på. Kanske samma problem här.


Jag har oxå lite skumma problem med Force:en. Verkar vara någon knapp man måste trycka på för att det ska komma igång??!
Visst, det är motstånd o så i ratten, men det skakar inte när man kör av banan t.e.x. MEN! Jag har fått igång det 2 gånger, så att det börjar skaka i ratten. Men när man stänger av, för att sedan sätta på demot igen, så är det borta. Måste luska ut detta! Ingen som vet?
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2004



Givetvis blev jag besviken på grafiken, men det visste jag att jag iofs skulle.
Det känns lite annorlunda att köra, dock vet jag inte om det känns bättre eller sämre jämfört med ettan.
Det är nog inte lätt att göra så stora förändringar då ettan var så pass bra ändå. Det är bara att hoppas att nätverkskoden är bättre och att 1fps-buggen är borta i tvåan.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Mäcen skrev:
Det känns lite annorlunda att köra, dock vet jag inte om det känns bättre eller sämre jämfört med ettan.

Körde lite igår kväll, och har väl inte direkt gjort några seriösa jämförelser, men ändå; Jag tycker det som märks mest är att det inte blir lika halt och otydligt när det börjar släppa. Båda bilarna kan gå ganska rejält på tvären innan det blir omöjligt att hämta hem. Nu går det ju t o m att köra kontrollerat med ställ, om man är road av det. I GTR ("ettan") fick jag intrycket att det hände något skumt med däckmodellen så fort det kasade eller spann mer än några få procent. Radikal skillnad när jag testade rFactor sedan, och GTR 2 känns mer som rFactor, tycker jag. Bättre feedback, eller är det mer skillnad? Att däcken blir brännheta och glashala på ett ögonblick om man spinner och sladdar lite för mycket i GTR, men inte i GTR 2, tyder på att det handlar om lite mer än feedback.

Är det någon som kan uttala sig om huruvida GTR 2 är eller mindre realistiskt än GTR i förhållande till dessa bilarna och däcken?

Förresten, har ju (helt ofrivilligt ) konstaterat att sandfållorna funkar som förväntat nu. Bromsar upp rejält, och man kan (ibland iaf) gräva sig ut under någorlunda kontrollerade former. Innan kändes sanden liksom hal, men ändå utan att bromsa upp något vidare.

Hmm... Men så länge man håller sig på banan och avänder däcken optimalt? Ja, det känns nog bättre än GTR, men eventuella skillnader är svåra att sätta fingret på. Mer distinkt och fysiskt på något sätt, skulle jag säga. Nu har jag iofs mest kört rFactor (bl a ProtORacer på vägarna runt Lienz - idiotiskt, men roligt! ) innan jag testade GTR 2, så jag kanske blandar ihop intrycken från GTR och rFactor lite...

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Koit
Sollentuna
Här sen Nov 2005
Inlägg: 124



Citat:
Jag har oxå lite skumma problem med Force:en. Verkar vara någon knapp man måste trycka på för att det ska komma igång??!
Visst, det är motstånd o så i ratten, men det skakar inte när man kör av banan t.e.x. MEN! Jag har fått igång det 2 gånger, så att det börjar skaka i ratten. Men när man stänger av, för att sedan sätta på demot igen, så är det borta. Måste luska ut detta! Ingen som vet?



Gå in under Controls - Force och klicka på Wheel (så att texten blir gul) under Basic effects.

Det var vad jag hade missat i alla fall.

Gillar att det inte släpper så plötsligt i GTR2 som i GTR. Känns mer naturligt för mig.

_________________
Koit Reispass
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



AI motståndarna i GTR (ettan) var ju urusla på att köra om. Tex kunde en GT bil bli hängandes bakom en varvad lotus i en jäkla massa svängar, fast att GT bilen har 400+ hk övertag. Detta irriterande inslag i GTR (ettan) gjorde att man under längre race kunde köra mot mycket svårare motståndare än normalt. Så fort det blev varvningar började man köra ikapp.

Har kört GTR2 för lite för att se om detta är fixat, men helt klart verkar AI förarna mer benägna att stoppa in fronten i omkörningsförsök.

I övrigt är Crash realismen (iallafall visuellt) uppdaterat en hel del, och plåten buklas till, bakvingen hänga snett osv. Bilen blir heller inte helt OTROLIGT överstyrd om man tappar bakvingen. i GTR(ettan) blev bilarna helt okörbara över 80km/h utan vinge.

Några vettiga förbättringar jag lagt märke till.. att det skulle vara värt 600:- för att 'uppgradera' från GTR till GTR2 är väl kanske tveksamt.

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 377



Jag har bara testat ett par varv i 575an, ett rejs... så långt man kom... innan psyco-AIn stoppade in nosen lite väl agressivt o bucklade hela sidan för att sedan putta in mig i däcken så bilen blev skrot. Men det jag lade märke till gentemot "ettan":

+
Bättre styrkänsla, styrningen känns mer precis.
Stöd för G25-ratten... dem kommer att inhandlas!
Bättre dynamik/känsla när det överstyr, det går ju faktiskt hålla kvar nu. Innan var det totalt hopplöst, släppte det minsta lilla så var det bara adjöss ut i sanden.
Sanden ja... den är ju faktiskt sandaktig nu, det stannar ju av när man åker i den. Full platta på snedden efter start/mål-rakan på Barca så stannar ju bilen (nästan) innan däcken. I ettan hade man ju fortfarande 200 blås när man drog i barriären.
Bättre belysning vid mörkerkörning (även om det fortfarande inte är helt perfekt).
Menyerna är bättre, men inte helt bra ändå.
Fungerar fortfarande på min dator med fulla grafikinställningar. Men "bara" 40-50fps mot 100 i ettan.
Alternativ med stående start! inte lätt med GT-bilar utan antispinn förvisso...

- (förväntningar som inte infriades)
Samma ljud (i stort sett)
INGET surround... dåligt!
Inte SÅ mycket bättre grafik som väntat

- (bara dåligt)
Att man inte kan ställa in Sim-läget o använda hjälpmedel (annat än auto-clutch). ABS o Antispinn används ju på vissa bilar... Vet dock inte om det ALLTID är samma spel/realism nu och endast hjälpmedlen som ändras vid Arcade, SemiPro o Sim. I ettan var det ju vansinnig skillnad på Arcade-läget i alla fall.


Nåja, nu får man väl lov att testa lite till. Men att 2an köps är det inga tvivel om!

_________________
Henrik Rosén
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Kan nog hålla med om att känslan har fått sig ett lyft i tvåan, nu när jag fått i gång FF;n . Det är lättare att åka på gränsen & det går att häva sladdar.

Sedan är ju detta med Ghost car ett kul inlägg. Riktigt kul att sitta o jaga sig själv thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Liverpoolarn skrev:

- (förväntningar som inte infriades)
Samma ljud (i stort sett)
INGET surround... dåligt!
Inte SÅ mycket bättre grafik som väntat

att det skulle vara i princip samma ljud har nog redan avslöjat tidigare
finns inget surroundstöd i den motorn och det skulle också kräva en hel del nyinspelningar
GTR2 är tyvärr lite av en titel som måste ut pga massa politik jag tyvärr inte kan förklara här.. det är inte så att vi är omedvetna om dess brister

Liverpoolarn skrev:

- (bara dåligt)
Att man inte kan ställa in Sim-läget o använda hjälpmedel (annat än auto-clutch). ABS o Antispinn används ju på vissa bilar... Vet dock inte om det ALLTID är samma spel/realism nu och endast hjälpmedlen som ändras vid Arcade, SemiPro o Sim. I ettan var det ju vansinnig skillnad på Arcade-läget i alla fall.


ABS och antispinn var inte tillåtet 2003/2004 som GTR2 är baserat på

i ettan är Arcade en separat fysik medans Semi Pro är Simulation fast med aids tillåtna, jag antar att det är samma i GTR2


Jon80 skrev:
Några vettiga förbättringar jag lagt märke till.. att det skulle vara värt 600:- för att 'uppgradera' från GTR till GTR2 är väl kanske tveksamt.


Tala gärna om vart PC-spel kostar 600:- så jag kan undvika det stället för så vitt jag vet kostar spelen normalt runt 400 eller under


Fredrik C skrev:

o fortfarande så är det ju i stortsätt samma bilar som tidigare... men kanske skulle ha siktat in sig på en annan serie!?


WTCC kommer ju också i år (innehåller lite annat godis också )

_________________
Martin Öberg
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Citat:


Fredrik C skrev:

o fortfarande så är det ju i stortsätt samma bilar som tidigare... men kanske skulle ha siktat in sig på en annan serie!?


WTCC kommer ju också i år (innehåller lite annat godis också )



Det låter ju trevligt thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

obizzz: Hur var det nu igen? Har GTR2 en multiplayerdel som liknar GTL eller rFactor?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Jon80
Degerfors
Här sen Jul 2005
Inlägg: 458



obizzz skrev:

Jon80 skrev:
Några vettiga förbättringar jag lagt märke till.. att det skulle vara värt 600:- för att 'uppgradera' från GTR till GTR2 är väl kanske tveksamt.


Tala gärna om vart PC-spel kostar 600:- så jag kan undvika det stället för så vitt jag vet kostar spelen normalt runt 400 eller under


Bor man i en håla som jag, så kostar nya spel nästan alltid 649:- när de kommer i vår lokala PC/Console spels butik .

_________________
Jon Eriksson

www.waspracing.se | www.jerd.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Hehe ok.. beställ på nätet då

Niklas: Jag tror den bygger på GTL faktiskt, är lite orolig själv där.. :/

_________________
Martin Öberg
Citera
CWaltgard
Goteborg
Här sen Jan 2003
Inlägg: 310



Jon80 skrev:
obizzz skrev:

Jon80 skrev:
Några vettiga förbättringar jag lagt märke till.. att det skulle vara värt 600:- för att 'uppgradera' från GTR till GTR2 är väl kanske tveksamt.


Tala gärna om vart PC-spel kostar 600:- så jag kan undvika det stället för så vitt jag vet kostar spelen normalt runt 400 eller under


Bor man i en håla som jag, så kostar nya spel nästan alltid 649:- när de kommer i vår lokala PC/Console spels butik .


http://www.webhallen.com/prod.php?id=58417

_________________
Christian Waltgård
Citera
Racingsimulatorer
Simbins GTR2
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 13, 14, 15   >>
21 besök senaste veckan (139279 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande