| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Playseats - ett måste för PC-Racer wannabies
|
3681 besök totalt |
|
Spana in detta! Bara popcorn och mughållare som saknas! För 298 Euros måste väl detta vara ett fynd? Playseats _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ska du börja tillverka egna och sälja för kompisspriser till alla rejsianer? Starkt initiativ
|
||||
Ja stol och ratt har jag också. Profiler har jag på jobbet. Fattas bara lite mindre att göra på jobbet så ska det nog ordna sig. Vore verkligen skoj att ha något liknande, som man kan demontera i bitar om man behöver platsen den tar upp. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Hade man bara bott lite större så vore det kul att ställa något sådant på andra sidan datorbordet så det bara är att snurra på monitorn för att kunna lira.
|
||||
|
Tufft!
Tog hem min stol till lägenheten förra veckan för att skissa ihop en ritning på en liknande lösning... och nu fick man juh något att kopiera så slipper man tänka själv
Ska sätta ihop den så fort tentaperioden är över
om ändå GT4 kunde skynda
|
||||
|
Chefen byggde en egen för ca:200:- i material kostnad förutom stolen och här är en bild på skapelsen:
|
||||
|
|
||||
Kom på att jag faktiskt inte utnyttjade kvällen till att plugga så min ursäkt falierade på nått sätt.. Därför fick det bli en vända i verkstan och 3 timmar senare blev resultatet 2 stora bilder
|
||||
Skitläcker.... Kan du bygga en likadan till mig.....?
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
[quote="Bistec"]
En till Malmö också, tack
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
|
Visst skulle ja kunna snickra ihop några liknande, fasst måtten finns varken i huvet eller på papperet.
Böjde för hand och testade mig fram.. Men nu finns den juh där och går att kopiera förvisso så visst. Måtten på stolsfästena behövs dock.. Vad skulle ni kunna tänka er att betala för en sån då?
Personlig feedback på min egen lösning är att stolen sitter lite väl upprätt, för efter nån halvtimme fick jag lite ont i ryggen. Löste det genom att flytta fram rumpan lite, så jag ska borra ett hål till så man kan vinkla den tänkte jag |
||||
Hehe, ja det är ju problemet med att tillverka åt någon annan. Det är en massa grejor som ska passa individuellt, och det blir ju problem om man inte kan pröva på plats. För att inte tala om logistiken när man ska frakta dylika prylar
Väldigt god tanke, men det blir nog svårt att göra verklighet av. Jag tyckte nog också att det såg lite för upprätt ut, inte bra när man ska köra 24h-marathon på Nordschleife
_________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3681 besök totalt |