Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1188 besök totalt |
Vilken bensinpump ska jag välja till dubbla Weber 50s?
Som topic! Nya motorn anländer snart och det är dags att införskaffa en bensinpump som ska mata 2 st weber 50s. Nu behöver jag hjälp med förslag på pumpar avsedda för förgasare som klarar uppgiften. I bilen sitter det nu 1 matarslang från tanken, visst räcker det att splitta det framme i motorutrymmet? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
ok, det visste jag inte.
Vad nålventilerna klarar vet jag inte, borde väl vara ngt standard värde på webrarna? Motorn är en Opel cih 2.4liters med ca 230hk MVH erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Jag TROR detta passar. Räcker i alla fall till ca 200hk
Facet Blue-top (ger mer än 0,3bar) Tryckregulator: Filter King typ ?????? Webrar tål MAX 0,3bar Kolla för säkerhetsskull med typ Ronwill eller dylikt. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Trevligt! Var kan man inhandla dessa saker? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
www.ronwill.nu
eller www.roadster.se En klassisk bräneslepump i racing är facets Red Top. rekommenderas för 200+ hk. Vi racerdårar brukar ha två för säkerhets skull..... OT: otroligt läcker bil du har ![]() Är det den som Fogelberg tänkte sig för historic tidigare? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Tackar så mkt! Japp det är Per fogelberg som byggt denna ascona för historic. Ett mycket bra jobb har han gjort enligt mig! Just nu väntar jag på delar från rallyimport och mocomp (fälg o däck) så jag kan fortsätta bygga i väntan på att motorn blir klar =) MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
På roadster.se hittar jag en bränsletrycksregulator "Art Nr 4076003
Tryckregulator för förgasare" Är den att rekommendera för mina dubbla webrar?, på bilen ser det ut som den bara ha en utgång men det går väl bara att splitta slangen efter regulatorn? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Den regulator som jag använt i alla år heter Filter King (art FPR 007 i roadsters katalog) Tror nog du klarar dig med ett T-rör efter regulatorn. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Komplettera gärna Filterking med tryckmätare. Även om de skall vara inställda på 0.3 är de IMHo lite si och så med det.... Om du är ute efter Xflow delar har jag en liten ingång till det.....
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Komplettera gärna Filterking med tryckmätare. Även om de skall vara inställda på 0.3 är de IMHo lite si och så med det.... Om du är ute efter Xflow delar har jag en liten ingång till det.....
_________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Komplettera gärna Filterking med tryckmätare. Även om de skall vara inställda på 0.3 är de IMHo lite si och så med det... IOFS är de lätta att justera. Om du är ute efter Xflow delar har jag en liten ingång till det..... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1188 besök totalt |