Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ser fram emot nästa vecka...
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (11148 totalt)
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



höfläkt skrev:
Läste ovan "Erik i nyinköpt GT3", är det Erik W har på rejsa som utökat vagnparken?


Kommer inte ihåg vad den här Erik heter i efternamn, han bor i Östersund.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Staffan Bergholm skrev:
höfläkt skrev:
Läste ovan "Erik i nyinköpt GT3", är det Erik W har på rejsa som utökat vagnparken?


Kommer inte ihåg vad den här Erik heter i efternamn, han bor i Östersund.


Tullsten?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Sörpan skrev:
Staffan Bergholm skrev:
höfläkt skrev:
Läste ovan "Erik i nyinköpt GT3", är det Erik W har på rejsa som utökat vagnparken?


Kommer inte ihåg vad den här Erik heter i efternamn, han bor i Östersund.


Tullsten?


Det är möjligt, tandläkare är han i varje fall, kom ihåg att jag försökte undvika att visa tänderna :-)

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Staffan Bergholm skrev:
Sörpan skrev:
Staffan Bergholm skrev:
höfläkt skrev:
Läste ovan "Erik i nyinköpt GT3", är det Erik W har på rejsa som utökat vagnparken?


Kommer inte ihåg vad den här Erik heter i efternamn, han bor i Östersund.


Tullsten?


Det är möjligt, tandläkare är han i varje fall, kom ihåg att jag försökte undvika att visa tänderna :-)


Tandläkare är han mycket riktigt, han har även en bror som brukar tävla i SLC med TVR, Hasse heter han väl?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Vid några av bilderna står det Erik Woode.
Är det hans namn ni söker efter?

Här finns en lång och bra reserapport från påskens äventyr på ringen:
http://www.jwhubbers.nl/ring/trip13/

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Sörpan skrev:
Tur man inte kör Porsche, vilken dussinbil det verkar vara där nere...


Jo det var en och annan Porsche där nere, det var tröttsamt många Porsche 964 RS

När klockan var 07:45 på långfredagens morgon, stod det 10 svenska Porschar i depån, det var inte så många andra där då. Kändes ungefär som när svenskarna står och väntar på att liften ska öppna i alperna medans lokalbefolkningen ligger hemma och sover.

Det var lite lugnet före stormen, långfredagen var verkligen en sorgens dag, det var mycket 2 och 4 hjuligt som inte höll sig på den svarta delen av banan.

Man ville ju gärna säga som vanligt att "det är konstigt att det inte händer fler olyckor", men det gick liksom inte....

Volvon på Anders bild var väldigt snygg innan kraschen, väldigt trimmad var den också, vilket han gärna visade på 50 km/h vägen utanför banan där han stod på för fullt, han var "an accident waiting to happen". Det såg ut som att han trott att vägen gick rakt från Flugplatz till Aremberg, i alla fall såg det ut så på bromsspåren ?!

Någon lyckades "klota" sin bil i Brünchen på den lilla rakan längst ner, det måste väl vara en bedrift ? Publiken måste ha fått maximal valuta för pengarna!

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Staffan Bergholm skrev:
Någon lyckades "klota" sin bil i Brünchen på den lilla rakan längst ner, det måste väl vara en bedrift ? Publiken måste ha fått maximal valuta för pengarna!

Tänker du på den där lilla Seaten? Jag vet iofs inte vad som hände, men det är nog egentligen inte så svårt att slå runt där.
Killen i den här Audin var riktigt nära ett par gånger. Kör man tillräckligt brett och får ut bakhjulen på "klapperstenarna" så är det nog lätt hänt.


_________________
Anders Dauner
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
Såg i ett mail på Ringers att det var en Johan i en M3:a som hade kört på 8,10, är det Johann här på "rejsa.nu" det.

Tippar på att det är så.
Jag åkte med Johann ett tiotal varv under helgen, och det gick riktigt fort för det mesta.

Johan har ju kört på 8:04 BTG tidigare, så jag misstänker att det rör sig om 8:10 BTG och genom depån vid T13?!?
I så fall rör det sig om en normal BTG-tid på under 8 min! thumbs up
Höll han fullt på femman genom den snabba vänstern i Metzgesfeld?


Japp 8.10 med depån vid och med passagerare samt avsläpp i Schwedenkreuz. Nya asfalten och nytt chassi gör underverk. thumbs up

Avseende fullt i Metzgesfeld så har Anders har fått en öl av mig. Jag vågade iaf inte den här gången och det är tveksamt om det går öh.

Fick bilen dock bilen att gå i varvtalsstoppet på femman de den "lättade" på väg mot Schwedenkreuz!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
Jag har varit i kontakt med Espen han i den svarta M3:an och fått lite information om påsk resan ner, och efter vad jag har förstått så fick man köra genom gamla depån vid T13. >
Han hade åkt på 7,41 från T13 till Gantry, han åkte BtG förra året på 8,22, och det är ju inte dåligt i en gammal M3:a, men han är ju rätt så vild av sig.
Han skulle skicka ett videoband till mig på det dom hade filmat där nere norrmännen, och det ser jag fram i mot, för jag har nog 4-5 band från honom förut och dom är verkligen sevärda, speciellt 8,22 varvet där går det undan.


Jag åkte med honom ett varv och mkt fortare kan man inte köra den där M3:an. thumbs up
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Sörpan skrev:
Tur man inte kör Porsche, vilken dussinbil det verkar vara där nere...



Var tydligen någon typ av Porsche Weekend på ringen. Jag försökte iaf få lite annat på bild.









_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Peeter skrev:
Skämt å sido, det är kul att folk med roliga bilar har vett att ta ut dom på bana och köra! thumbs up


Håller med. thumbs up för de som vågar använda sina dyrgripar. Tex. ägaren till den här F40:n som vågade sig ut några varv.



Men sedan finns det ju de som av någon anledning tycker att det är bättre att misshandla bilen på den sjukligt dåliga parkeringen vid Brünnchen.


_________________
Anders Dauner
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



johann skrev:
Jag åkte med honom ett varv och mkt fortare kan man inte köra den där M3:an. thumbs up


Du visste vem Espen var som du skulle åka med innan du satte dig i bilen, du hade hört om hans bedrifter på Ringen, med spektakulär omkörning av en ambulans, och med problem med att få stopp på bilen när banan tar slut utan han fortsätta rakt igenom konerna vid infarten till depån.
och förra påsken när han prövar att åka fullt på 5:an genom vänstern vid Klostertal, minen på honom efter det att han har åkt med 4 hjuls släpp igen vänstern är bra, där får han väl tacka dom högre makterna att bilen höll sig kvar på banan.
Efter det försöket hör man att han släpper av lite dom andra varven.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Jag satt och snackade med några kompisar igår att det borde finnas en lag som krävde att man kunde varvtalsmatcha eller lik. för att få äga en Porsche eller annan lik. sportbil.

(På så vis skulle en och annan posör vara tvungen att byta bil med mig! )

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Patrik S
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 120



Anders Dauner skrev:
"Håller med. thumbs up för de som vågar använda sina dyrgripar. Tex. ägaren till den här F40:n som vågade sig ut några varv."

Jag låg bakom denna F40 ett knappt varv och han gasade lite i alla fall. Låg i rätt spår, men det kunde man förvänta sig då han kört tre 24-timmars på Ringen thumbs up
En trevlig kille var det som har vett att använda detta race-monster till vad den är byggd för
Mot slutet var jag bara tvungen att köra om. Det kändes bra att få köra om en F40 på Ringen........

http://www.mafl.net/hpalex/_pic.php?date=20030419&nr=165&m=212

_________________
Patrik Selestam
Porsche
993 C2 1994 (igen)
ex-996 C4S 2003
ex-993 C2 1994
ex-964 RS 1992
ex-964 TURBO 1991
ex-911 SC 1978
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Du visste vem Espen var som du skulle åka med innan du satte dig i bilen, du hade hört om hans bedrifter på Ringen, med spektakulär omkörning av en ambulans, och med problem med att få stopp på bilen när banan tar slut utan han fortsätta rakt igenom konerna vid infarten till depån.
och förra påsken när han prövar att åka fullt på 5:an genom vänstern vid Klostertal, minen på honom efter det att han har åkt med 4 hjuls släpp igen vänstern är bra, där får han väl tacka dom högre makterna att bilen höll sig kvar på banan.
Efter det försöket hör man att han släpper av lite dom andra varven.


Han har ju överlevt rätt länge och verkade inte ha ngn death wish så det kändes ju säkert.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:

Japp 8.10 med depån vid och med passagerare samt avsläpp i Schwedenkreuz. Nya asfalten och nytt chassi gör underverk. thumbs up

Avseende fullt i Metzgesfeld så har Anders har fått en öl av mig. Jag vågade iaf inte den här gången och det är tveksamt om det går öh.

Fick bilen dock bilen att gå i varvtalsstoppet på femman de den "lättade" på väg mot Schwedenkreuz!

Kul att du verkar nöjd med bilen!
Du gör nog rätt i att inte hålla helt stumt i vänstern vid Metzgesfeld! thumbs up
Hur fort går det över krönet innan Schwedenkreutz när den varvar ur på femman?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18606



Johann: Så däcken var ok? Låter bra det. thumbs up

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
Kul att du verkar nöjd med bilen!
Du gör nog rätt i att inte hålla helt stumt i vänstern vid Metzgesfeld! thumbs up
Hur fort går det över krönet innan Schwedenkreutz när den varvar ur på femman?


Japp, grymt nöjd med chassi och bilen i övrigt utom kopplingen eller rättare sagt tryckplattan som pajade redan på Söndag em och satte stopp för fler varv.

Jag undrar varför jag inbillade mig att man kunde hålla fullt i Metzgesfeld.

Den varvade ur då hjulen var i "luften" så riktigt så fort går det inte men det är 272 km/h, kan dock diffa lite pga av hulomkrets, skall kolla det.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



MaZ skrev:
Johann: Så däcken var ok? Låter bra det. thumbs up


Däcken var mkt bra men jag hade mina Rosso liggande där. Testade dem också det var nog lika bra, åtminstone sittandes på BBS RC som är 6 kg lättare per fälg!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



johann skrev:

Jag undrar varför jag inbillade mig att man kunde hålla fullt i Metzgesfeld.

Den varvade ur då hjulen var i "luften" så riktigt så fort går det inte men det är 272 km/h, kan dock diffa lite pga av hulomkrets, skall kolla det.

Kanske för att jag sagt att det går med en Polo...
Men då går det inte fortare än 160 km/h där,
så det är lite skillnad!

Har du bytt utväxling? 272 km/h på mätaren gjorde den std M3:a jag fick låna, men det var väl på sexan om jag inte minns fel.
Håller du stumt genom Quiddelbacher Höhe och Flugplatz?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Peeter skrev:
johann skrev:

Jag undrar varför jag inbillade mig att man kunde hålla fullt i Metzgesfeld.

Den varvade ur då hjulen var i "luften" så riktigt så fort går det inte men det är 272 km/h, kan dock diffa lite pga av hulomkrets, skall kolla det.

Kanske för att jag sagt att det går med en Polo...
Men då går det inte fortare än 160 km/h där,
så det är lite skillnad!

Har du bytt utväxling? 272 km/h på mätaren gjorde den std M3:a jag fick låna, men det var väl på sexan om jag inte minns fel.
Håller du stumt genom Quiddelbacher Höhe och Flugplatz?


Tror inte det var Polon som lurade mig.

En M3 gör ca 270 km/h på mätaren på både 5:an och 6:an [B]om[/ B] VMAX-spärren fortfarande finns kvar. Lyckligtvis är den borta sedab länga och dessutom var trimmet på plats.

Stumt över Quiddelbacher Höhe bromsar lite sedan stumt igen bort en liten bit efter krönet innnan Schedenkreuz och sedan broms innan Schwedenkreuz men ligger kvar på 5:an som gått i strax efter eller i utgången av Flugplatz.

Notera dock att bilen varvade till en bit då den var lätt, hur mkt är svårt att säga.
Citera
Nürburgring
Ser fram emot nästa vecka...
<<   1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (11148 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande