Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Nürburgring Ser fram emot nästa vecka... | << 1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (11148 totalt) |
Tullsten? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Det är möjligt, tandläkare är han i varje fall, kom ihåg att jag försökte undvika att visa tänderna :-) _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||
Tandläkare är han mycket riktigt, han har även en bror som brukar tävla i SLC med TVR, Hasse heter han väl? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
Vid några av bilderna står det Erik Woode.
Är det hans namn ni söker efter? Här finns en lång och bra reserapport från påskens äventyr på ringen: http://www.jwhubbers.nl/ring/trip13/ _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Jo det var en och annan Porsche där nere, det var tröttsamt många Porsche 964 RS När klockan var 07:45 på långfredagens morgon, stod det 10 svenska Porschar i depån, det var inte så många andra där då. Kändes ungefär som när svenskarna står och väntar på att liften ska öppna i alperna medans lokalbefolkningen ligger hemma och sover. Det var lite lugnet före stormen, långfredagen var verkligen en sorgens dag, det var mycket 2 och 4 hjuligt som inte höll sig på den svarta delen av banan. Man ville ju gärna säga som vanligt att "det är konstigt att det inte händer fler olyckor", men det gick liksom inte.... Volvon på Anders bild var väldigt snygg innan kraschen, väldigt trimmad var den också, vilket han gärna visade på 50 km/h vägen utanför banan där han stod på för fullt, han var "an accident waiting to happen". Det såg ut som att han trott att vägen gick rakt från Flugplatz till Aremberg, i alla fall såg det ut så på bromsspåren ?! Någon lyckades "klota" sin bil i Brünchen på den lilla rakan längst ner, det måste väl vara en bedrift ? Publiken måste ha fått maximal valuta för pengarna! _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||
Tänker du på den där lilla Seaten? Jag vet iofs inte vad som hände, men det är nog egentligen inte så svårt att slå runt där. Killen i den här Audin var riktigt nära ett par gånger. Kör man tillräckligt brett och får ut bakhjulen på "klapperstenarna" så är det nog lätt hänt. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Japp 8.10 med depån vid och med passagerare samt avsläpp i Schwedenkreuz. Nya asfalten och nytt chassi gör underverk. Avseende fullt i Metzgesfeld så har Anders har fått en öl av mig. Jag vågade iaf inte den här gången och det är tveksamt om det går öh. Fick bilen dock bilen att gå i varvtalsstoppet på femman de den "lättade" på väg mot Schwedenkreuz! |
||||||||
Jag åkte med honom ett varv och mkt fortare kan man inte köra den där M3:an. |
||||||||
Håller med. för de som vågar använda sina dyrgripar. Tex. ägaren till den här F40:n som vågade sig ut några varv. Men sedan finns det ju de som av någon anledning tycker att det är bättre att misshandla bilen på den sjukligt dåliga parkeringen vid Brünnchen. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Du visste vem Espen var som du skulle åka med innan du satte dig i bilen, du hade hört om hans bedrifter på Ringen, med spektakulär omkörning av en ambulans, och med problem med att få stopp på bilen när banan tar slut utan han fortsätta rakt igenom konerna vid infarten till depån. och förra påsken när han prövar att åka fullt på 5:an genom vänstern vid Klostertal, minen på honom efter det att han har åkt med 4 hjuls släpp igen vänstern är bra, där får han väl tacka dom högre makterna att bilen höll sig kvar på banan. Efter det försöket hör man att han släpper av lite dom andra varven. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Jag satt och snackade med några kompisar igår att det borde finnas en lag som krävde att man kunde varvtalsmatcha eller lik. för att få äga en Porsche eller annan lik. sportbil.
(På så vis skulle en och annan posör vara tvungen att byta bil med mig! ) Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell |
||||||||
Anders Dauner skrev:
"Håller med. för de som vågar använda sina dyrgripar. Tex. ägaren till den här F40:n som vågade sig ut några varv." Jag låg bakom denna F40 ett knappt varv och han gasade lite i alla fall. Låg i rätt spår, men det kunde man förvänta sig då han kört tre 24-timmars på Ringen En trevlig kille var det som har vett att använda detta race-monster till vad den är byggd för Mot slutet var jag bara tvungen att köra om. Det kändes bra att få köra om en F40 på Ringen........ http://www.mafl.net/hpalex/_pic.php? _________________ Patrik Selestam Porsche 993 C2 1994 (igen) ex-996 C4S 2003 ex-993 C2 1994 ex-964 RS 1992 ex-964 TURBO 1991 ex-911 SC 1978 |
||||||||
Han har ju överlevt rätt länge och verkade inte ha ngn death wish så det kändes ju säkert. |
||||||||
Kul att du verkar nöjd med bilen! Du gör nog rätt i att inte hålla helt stumt i vänstern vid Metzgesfeld! Hur fort går det över krönet innan Schwedenkreutz när den varvar ur på femman? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Japp, grymt nöjd med chassi och bilen i övrigt utom kopplingen eller rättare sagt tryckplattan som pajade redan på Söndag em och satte stopp för fler varv. Jag undrar varför jag inbillade mig att man kunde hålla fullt i Metzgesfeld. Den varvade ur då hjulen var i "luften" så riktigt så fort går det inte men det är 272 km/h, kan dock diffa lite pga av hulomkrets, skall kolla det. |
||||||||
Kanske för att jag sagt att det går med en Polo... Men då går det inte fortare än 160 km/h där, så det är lite skillnad! Har du bytt utväxling? 272 km/h på mätaren gjorde den std M3:a jag fick låna, men det var väl på sexan om jag inte minns fel. Håller du stumt genom Quiddelbacher Höhe och Flugplatz? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||||
Tror inte det var Polon som lurade mig. En M3 gör ca 270 km/h på mätaren på både 5:an och 6:an [B]om[/ B] VMAX-spärren fortfarande finns kvar. Lyckligtvis är den borta sedab länga och dessutom var trimmet på plats. Stumt över Quiddelbacher Höhe bromsar lite sedan stumt igen bort en liten bit efter krönet innnan Schedenkreuz och sedan broms innan Schwedenkreuz men ligger kvar på 5:an som gått i strax efter eller i utgången av Flugplatz. Notera dock att bilen varvade till en bit då den var lätt, hur mkt är svårt att säga. |
||||||||
Nürburgring Ser fram emot nästa vecka... | << 1, 2, 3, 4 >> 9 besök senaste veckan (11148 totalt) |