Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW 1303 Nordstadt replika (a.k.a. Bubster) -14 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 45, 46, 47 >> 28 besök senaste veckan (649043 totalt) |
Tröskeln svetsad och klart.
Tyvärr glömde jag kameran, så försöker underhåller med lite onödig triva istället Totalt gick det åt 3,8m av SFRos favoritbalk 100x50(x3) vilket betyder 13kg per sida. Det låter mycket, men jämfört med originaltröskeln är det antagligen en viktminskning. _________________ |
||||
Bra jobbat , ser fint ut !
Jag har med lyckats att ha en bråkig vinkelslip en gång , 28stygn i låret samt 7 av dem i lårmusklen |
||||
Visst längtar jag... Allt tar alldeles för lång tid.
outsch ! En vecka shoppingsemester och resultatet hittills: 2stk. Recar Profi SPG. De har stått på önskelistan ett bra tag och nu här jag äntligen hittad ett par . Jag är mer än nöjd. Instrumentbräda för 911-instrument. Skönt att det finns så mycket färdigt till folkan. Momo rattnav till Porsche 944. Hoppas det funkar. och en bonusbild: Nerdigt, men... (Tack för tipset 02Mattias ) _________________ |
||||
Så det blev mer rejs än komfortstolar till slut! Blir nog bra. Var det instrumentpanel från Hoffman eller vad de hette? Kollade på sån panel när jag höll på med min 1303s för 20år sen, f-n vad tiden går. Hittade en film från "fläktfolkets" träff 1991... Den får vi kolla på någon dag;-)
_________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||
ja, det blir mer rejs än komfort. Så vinner jag några cm för mina ben.
Instrumentbrädan fanns från ett antal olika företag. Hoffmans tyckte jag var ful, så jag tror inte att det är hoffman. Köpte det begagnad på ebay (givetvis) så jag vet inte märket. Fläktfolket och Manta Manta _________________ |
||||
Japp!
När kommer du hem igen så jag kan sno ett rör från dig? Du kan få betalt i raclette, men kanske synd att förstöra "nordschleife-toasten" med käse-überbackt ;-) _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||
Kul att se att brödrosten sprider sig över landet Ännu roligare att läsa din projekttråd, MYCKET imponerande bygge! Önskar att man hade sånt tålamod och kunnande själv
Mvh _________________ Mattias Eriksson Porsche 996 Carrera 2 -99 Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you bring the wall with you. |
||||
Fyfan, vilket jobb...
Jag skall aldrig mer starta ett projekt där jag tror att det kommer tar längre än en vinter. Aldrig ! Det finns ingen anledning att oroa sig - jag ger inte upp, men jag ångrar att jag började det här idiotprojektet. Varför är det så lätt att trigga mig ? Det är dit fel Fyrkmeister ! Nu är det tyvärr för sent att ångrar sig. Bara att bita ihop och fortsätta... Idag satte jag karossen tillbaka på bottenplatan: I hörnet ser man ett hål till bältesinfästningen. Ja, det har hamnat på rätt sida. Jag skall visa senare hur det är tänkt. Till slut rev jag innertaket och lekte lite med mina burrör innan jag kom fram till att det finns många saker jag borde gjöra innan jag börjar med buren. _________________ |
||||
Kom igen nu!! Det kommer bli en riktigt fet bil när du är klar. Jag om någon vet att det kan vara kämpigt ibland... men så kommer man fram till de stunder som gör att all nerlagd tid har varit värt det, när motorn startar i bilen för första gången, första provturen, när dörrar och huv är på plats och det ser ut som en bil igen etc. Keep up the good work! _________________ Staffan Lindén Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343 Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight= |
||||
Du har så rätt. En dag kommer jag vara så stolt och glad att det var värt allt slit, men den dagen ligger tyvärr väldigt långt fram i tiden. Jag kommer aldrig glömma den dagen när jag kom hem med Porsche bromsarna på bilen. Bara farsans ansiktsuttryck vägde upp för alla motgånger jag hade under byggtiden. _________________ |
||||
Sorry! Det ser skitbra ut och de goa inköpen måste höja suget. Svetskursen verkar givande! Men jag har haft exakt samma tankar själv i sommar om vad man håller på med. Hittills har de försvunnit när jag kommit på lösningen, hoppas det är lika för dig. Blir det trist kan du alltid tänka på hur trevligt det blir med reggad 3.2 dubbelturbo! _________________ Erik Fyrk 997 turbo on Syvecs. Professionell motorkalibratör. |
||||
Helt sjukt projekt!
Man blir riktigt imponerad av många projekt-trådar här på rejsa, men detta var fan något av det häftigaste jag sett Hoppas man ser dig och bilen på en bankörning med gti klubben någon gång! _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
I förgår blev jag utskälld att jag inte updatera tråden. Dags att tar tag i bygget igen.
Att jag låg på latsidan hängde enbart ihop med att jag flyttade och då fanns helt enkelt ingen tid över till garaget. Bilen finns iaf kvar: Krisarbete eller en klassisk todo lista: ..och redan två punkter avbockade. - borttagning av infästningarna till taxistaget - hål för tankpåfyllning @J.L: Visst kommer det blir körning med GTI klubben. Körde bara en gång med GTI klubben hittills, men det var en riktig bra tillställning med mycket bantid. Tyvärr väldigt få luftkylda VW som vågade sig ut på banan. _________________ |
||||
Tycker jag låter utmärkt :-)
Kul! men det dröjer ett tag antar jag ;-) Min blir för varm på tomgång, och behöver fart och fläkt för att hålla sig i lagom temp, alltså är den luftkyld... eller? _________________ Johan Lindström Golf GTI 16v -1987 Sharan 2.0 Tdi 4M GT -2018 |
||||
Lördagsnöje:
Bussen kör om BMW:n - inte tvärtom ! Filmbevis (från söndagen) Byggtråd Tillbaka till mit projekt. Inga stora framsteg att berätta om. Jag försöker helt enkelt att göra det som står på listan. Huvudbåge inpassad med 8graders lutning. Förstärkning mellan fjäderbenstornen borttagen. Nästa gång jag sänker ned karossen tänkte jag bland annat kolla på motorluckans placering. Plåten har hittills varit ivägen... _________________ |
||||
Nu har jag höjd anläggningsytan för plåten runt min monstermotorlucka för tredje och förhoppningsvis sista gången...
...och klippt ut en mall i masonit. Ser konstigt ut med en så stor slät yta, men det kommer finnas ett stort hål där Alltid krångligt att meka mittmotor och det kommer det vara här med, men vad gör man inte för en bra viktfördelning. _________________ |
||||
Boxsterns original motorlucka har funnits kvar länge, mest för att kunna tar genvägen och använda originalluckan, men även för att hålla den främmre motorrumsplåten på plats.
Nu vann vinkelslipen: Ett försök att styva upp infästningen (inringad) till en förstärkningsbalk som knyter ihop kaross och bakre hjulupphängningen. före: länk efter: Hemma lekte jag lite med ratt och rattstången. Fazit: 996 Rattstång och 944 (1985+) rattnav passar rätt bra ihop. Rätt splines, blinkersen går tillbaka till 0 läget, men det fattas en fjäderkontakt till tutan. Den detaljen löser jag när bilen är på väg ihop... _________________ |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW 1303 Nordstadt replika (a.k.a. Bubster) -14 | << 1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 45, 46, 47 >> 28 besök senaste veckan (649043 totalt) |