Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1038 besök totalt |
Köptips Porsche 911 SC/Carrera 81-89
Är lite sugen på att införskaffa mig en klassisk Porsche 911, men jag undar om det är något särskilt man ska titta efter på dem? Finns det några dålda ställen det brukar finnas rost på till exempel, eller är det kanske någonting som är "generalfel" på dem som man alltid ska kolla efter? Har flanerat runt i min biltidningssamling och hittat ett par köpguider som tex. Bilsport nr18 1992, men det står enbart om vad som hände mellan de olika årsmodellerna, tyvärr. Hoppas att någon vänlig Porsche-själ kan hjälpa mig med lite bilköpartips _________________ Hans Petersson |
||
Fråga på www.porscheklubben.se där det verkar ha samlats folk som inte bara kör hårt med bilarna.
Som namnet antyder är det banåkning och inte rost som bör avhandlas här. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
eller storys om bilbyggen som någongång i en avlägsen framtid ska komma ut på banan enligt förhoppnignsfulla byggares tankar ![]() ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
kolla även www.porsche.nu (porsche club sveriges) hemsida
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1038 besök totalt |