Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -84 BMW Cup #50 | << 1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43 >> 48 besök idag (204235 totalt) |
Så vad det dax igen.
Har börjat röja fram bilen i garaget. Nu är målet CUPEN 2008 bara 2 år försenat. Vilka delar som ska ingå är i stort sett klart. Nu är det "BARA" lite finansiering kvar _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Ja man får ju inte ge upp även om det tar mycket längre tid än man räknat med från början. Sen vill säkert arne,samson,randau mm ha ett nytt rundningsmärke Till nästa år var det tänkt att göra iordning karossen,chassi & bromsar. Motor får vänta tills vidare Först året få användast till att trimma han bakom ratten _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Liten uppdatering.
Som sagt tidigare garaget okuperat av div pv & volvo motorer. Håller på att städas ut 1 st sparco corsa inköpt som förarstol & en sparco pro 2000 för passagerare den senare är lite rymligare Letar efter 2 st fjäderben till M3E30 för att få 5 bult fram samt möjligheten att få vettig vinkel på länkarmarna fram. e36 compaktens länkarmar bak med nav står på inköpslistan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Nu väntar vi bara på lite nya bilder på bygget Måste bara ge dig beröm för att du lägger ner så mycket arbete på att göra iordning underredet Själv kör man med underredsmassa på 1602:an så länge till tid och energi finns för att skrapa rent under....
/Ricke _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW 525 Touring - 07 *BMW 1602-71 2,2L motor |
||||
Nu blir nog min is sur & grining men det blir denna som ska få nöta bana nästa år
Flyttar över det mesta jag köpt till is:en till denna utom motor,låda & bakaxel som jag har stående i garaget. Det kommer att bli en M20B25 motor med lite små trim siktar på 190 hk lådan blir en s5d 250G med 1:1 på femman bakaxeln en diffad 188 med 3:73 i utv Det trevliga med karossen är att det redan sitter en cert bur i den på 40kg så den kommer att bli lätt denna med målet är att hamna under 990kg startklar med förare. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
is:en blir nog sur men denna kommer ju i vilket fall som helst att låta sexigare , själv har jag blivit velig igen men det är inget jag talar speciellt högt om nu, då det känns seriösare nu , host, harkel osv ..
Lär bli bra drag i denna iaf om du uppnår både effektmålet och viktmålet ska bli kul att se! _________________ Viktor Starkman |
||||
Blir nog mest körträning 2009 i form av gatbilskörning _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Viktmålet borde jag nå nu när jag kommer bygga från en tom kaross med andra ord skruvas det inte fast nått onödigt på den Undereds massan är ju redan borta det som är kvar är lite hål att lägga igen & lite förstärkningssvetning av skarvar Målet med motorn är taget i underkant maskinen jag har har knappt gått 17k så den är förhoppningsvis inte helt utsliten. Men med ny kam & fjädrar,högre komp,nytt sprut,portad topp riktigt grenrör, bottagen fläkt, Kallluftsmatning till motorn så borde den ge minst 200Hk Ska i vilket fall testas på knutan om masens motor dyker upp där 2009 &så _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
"Nya" krängare till bilen på väg hem fram blev det en 21mm från en 325 cab -87
& bak blev det en 19mm från en Z3 M Cupé från -99 det blir lite bättre setup än 20 fram & 14,5 bak som jag körde med den röde i sommar _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
En diffklump med utv 3.73 har kommit hem det var planerat att köra med 3.91 med det blir nog lite
för låg toppfart med mina små hjul så det fick bli 3.73 Ett gammalt 323 svänghjul till M20 det väger 6,3 kg orginal på 325 motorn väger 8,5 kg så en besparing på 2,2 kg smakar bra Till julhelgen drar arbetet med att få till nått körbart till sommaren igång _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Efter att ha kikat lite på vad som behövs inför nästa säsong ligger detta på inköpslistan
stålomspunna slangar mässingsbussningar till oken extraktorgrenrör växelåda med 1:1 på 5:an komplett sats med delrinbussningar kortare fjädrar fram troligtvis 100N/mm 120mm Bak behövs &så kortade så det blir 130N/mm 80mm en uppsättning plastrutor 1 plåt 1mm alu 8 st nya huvsprintar nya skivor fram & bak 4 nya svetsplattor till bältesfäste _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -84 BMW Cup #50 | << 1, 2, 3, 4 ... 41, 42, 43 >> 48 besök idag (204235 totalt) |