Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is -84 BMW Cup #50
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43   >>
32 besök idag (204027 totalt)
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Kul koncept thumbs up Är ju lite brist på häftigt retrostuk efter att kinnby kastade in handduken. Ska bli spännande att följa.

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
frapp skrev:
Kul koncept thumbs up Är ju lite brist på häftigt retrostuk efter att kinnby kastade in handduken. Ska bli spännande att följa.

Får se hur mycket som hinns med innan säsongen 2015 startar.

Nu ska den i alla fall demonteras & alla prylar som inte behövs ska avyttras
så det blir lite plats i garaget.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2071



Finns ingen annan som åker med överladd i cupen väl? Spännande!

_________________
David Glantz
Jaguar, Mini och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Davve skrev:
Finns ingen annan som åker med överladd i cupen väl? Spännande!


Inte än men det finnas en del som tänker i dessa banor får se hur det blir nästa säsong.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Nån som har tips på bra turboaggregat för 1,8-2,0 L motor
effekt 350-370hk med 38mm restriktor.

Dessa har jag kikat på
Mitsubishi TD04-19
Fördelar: Billig
Nackdelar: Något liten

Garrett GT2871R
Fördelar:Kullagrad, Hyfsat pris

Garret GTX2860R
Garret GTX2863R
Garret GTX2867R
Fördelar: Kullagrad
Nackdelar: Lite dyrare

Så vad fungerar respektive inte ös på med förslag

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Vad kommer du utgå från för motor?

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
E21 Racing skrev:
Vad kommer du utgå från för motor?

M42B18

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Motorfunderingarna ser ut såhär än så länge

M42B18 block(borrat,planat & spår för pyramidringar)
M42B18 topp(planad & lätt portad)
M47 vevaxel
H-profil stakar
smidda 84,5(1974cc) eller 85mm kolvar(1997cc)
Bonje grenrör
E85 som bränsle
Maxxecu sprut
Kammar omslipade ev eftermarknads
Torrsumssystem
elvattenpump

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Låter spännande för bankörning

Lätt o kort, men vridstark motor



_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Jag skriver som jag skrev i pm'et, kolla lite närmare på MHI TD05 som finns i lite olika varianter på Mitsu Evos. Evo 4 och nyare har twinscroll och storleksmässigt borde den passa utmärkt då den är snäppet större än 19T. Hyfsat billiga borde de också vara.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Michael Bäck skrev:
Motorfunderingarna ser ut såhär än så länge

M42B18 block(borrat,planat & spår för pyramidringar)
M42B18 topp(planad & lätt portad)
M47 vevaxel
H-profil stakar
smidda 84,5(1974cc) eller 85mm kolvar(1997cc)
Bonje grenrör
E85 som bränsle
Maxxecu sprut
Kammar omslipade ev eftermarknads
Torrsumssystem
elvattenpump


+ restriktor

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Micke Fagner skrev:
Jag skriver som jag skrev i pm'et, kolla lite närmare på MHI TD05 som finns i lite olika varianter på Mitsu Evos. Evo 4 och nyare har twinscroll och storleksmässigt borde den passa utmärkt då den är snäppet större än 19T. Hyfsat billiga borde de också vara.


Japp den glömde jag i listan ska kalla den med

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Supramannen skrev:
Michael Bäck skrev:
Motorfunderingarna ser ut såhär än så länge

M42B18 block(borrat,planat & spår för pyramidringar)
M42B18 topp(planad & lätt portad)
M47 vevaxel
H-profil stakar
smidda 84,5(1974cc) eller 85mm kolvar(1997cc)
Bonje grenrör
E85 som bränsle
Maxxecu sprut
Kammar omslipade ev eftermarknads
Torrsumssystem
elvattenpump


+ restriktor


Ja så är det iom att klassen ska vara jämn även med
befintliga bilar med sugmotor.

Fast jag kommer fixa mappar även utan restriktor om man vill åka andra event där
inte denna begränsning finns

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
E21 Racing skrev:
Låter spännande för bankörning

Lätt o kort, men vridstark motor




Japp
kan alltså monteras långt bak & långt ner helst med torrsump.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
TURBO_folke
Landskrona
Här sen Jul 2005
Inlägg: 109



Michael Bäck skrev:
Nån som har tips på bra turboaggregat för 1,8-2,0 L motor
effekt 350-370hk med 38mm restriktor.

Dessa har jag kikat på
Mitsubishi TD04-19
Fördelar: Billig
Nackdelar: Något liten

Garrett GT2871R
Fördelar:Kullagrad, Hyfsat pris

Garret GTX2860R
Garret GTX2863R
Garret GTX2867R
Fördelar: Kullagrad
Nackdelar: Lite dyrare

Så vad fungerar respektive inte ös på med förslag



Kan varmt rekommendera 19T Är riktigt nöjd

https://sv-se.facebook.com/psimotor/posts/1512943808922143

_________________
Olof Folkesson
Citera
Exit

Här sen Maj 2008
Inlägg: 1728



Hur går det? Kommer du till start 2015?

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Sunk skrev:
Hur går det? Kommer du till start 2015?



Japp det blir start 2015 men jag blir kvar i klassen
då varken tid eller pengar finns för att bygga om till
special & hinna komma till start i ny klass finns i dagxläget.

Har börjat gräva fram bilen i garget efter 1års törnrosasömn

Håller just på att gå igenom vad som ska åtgärdas inför säsongen.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
Känns långt till sommaren när det ser ut så här när man kikar ut genom dörren


Rullade ut bilen för första gången på nästan ett år ur garaget


Den fick sig även en liten varmkörning & provtur

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Det där vita, värst va mycket du har då?, här är snart backen framme

Bara dubba R-däcken o ta en runda!

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577


Trådstartare
E21 Racing skrev:
Det där vita, värst va mycket du har då?, här är snart backen framme

Bara dubba R-däcken o ta en runda!


Det är lite minde av det vita på gatorna just nu då
första bilden är några dagar gammal

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004
Inlägg: 2766



Förstod det, retas bara.

_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328is -84 BMW Cup #50
<<   1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43   >>
32 besök idag (204027 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande