Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -84 BMW Cup #50 | << 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 8 besök senaste veckan (203972 totalt) |
Tyvärr sjukskriven för tillfället blir inte många knop i garaget då _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Tråkigt med sjukdom, men mer tid över till o fundera ut allt som sen ska göras!
Snygga framvagnsdelar förresten! Hur gick det med 4cyl turboplanerna då? _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
Det går sakta men en M42B18 finns i alla fall i garaget. Lättat svänghjul & flerskivig Tilton koppling finns på hyllan. Hoppas dock kunna komma ut med bilen i år & få lite körning med bilen i nuvarande skick. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Nu börjar man bli bra sugen på att köra igen många ekipage som är väldigt jämna i klassen
trots en salig blandning motorer & karosser får se om man kan få ihop bilen för lite körning BMW SC på Gelleråsen den 11 Juli känns lockande _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Då det inte blev nått av årets säsong har jag beslutat att påbörja 2016 redan nu
Bilen kommer få en sista varmkörning sen demonteras allt ner i minsta detalj för att byggas upp till 2016. Kommer åtgärda alla irritationsmoment som funnit. Dom stora punkterna att åtgärda är. 1: Mera frigång i motorrummet. Så den kommer flyttas ner till bromsvågen ett stående pedalställ. 2: Montera 184mm kopplingen med tillhörande svänghjul från 17kg till 7kg) 3: Prova ut rätt storlek på hbc till bakbromsarna. 4: Montera rollcenterkit fram. 5: Montera styrservo. (klena armar ) 6: Byta växellåda. 7: Reda ut ormboet till motorelkablage. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Först bromsarna:
Det finns 4st anledningar till förändringarna. 1: Torpedväggen flexar väldigt mycket vi inbromsning. 2: Det är väldigt trångt mellan huvudbromscylindrana & insuget. 3: Pga stora kolvar i oken fram bromsar jag nästan 0,625 cylindern i botten vid inbromsning. 4: Ändra till mindre bromsverkan bak då jag haft problem att bakbromsarna låser upp. Punkt 1 & 2 löses genom att hela bromsvågen flyttas till ett golvmonterat pedalställ. Punkt 3 löses att jag går från 0,625 fram till 0,75 huvudbromscylinder. Punkt 4 löses genom att jag går upp till 1" eller 1,125" huvudbromscylinder bak. Förhållande fram bak i bromssystemet. Idag Fram 70% Bak 30% Med 1" cylinder bak Fram 74,5% Bak 25,5% Med 1,125 cylinder bak Fram 78,5% Bak 21,5% Lite data på de olika varianterna. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Vill man ha så lite som 20% på bakhjulen då på e30? Är det att baken är extremt lätt på dom?
Jag har 28% bak och har skruvat vågen en del mot bakkretsen dessutom. Men kanske compact o e30 skiljer en del? Stående pedlaställ på golvet blir Hög rejsraktor. La du ner special-planerna? _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Tänkte prova mig fram ang bromsana vad som fungera på min bil det jag har idag tar på tok för mycket bak även med snälla belägg. Nej specialplanerna är inte nerlagda men börjar jag med det blir det inget kört 2016 heller & nästa år vill jag tävla Jag samlar på mig lite delar samt planer om vad som ska ändras. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Då får man ju fira segrarna även om man blir kvar i garaget känns som en kostnadseffektiv variant lite tråkig dock _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328is -84 BMW Cup #50 | << 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 8 besök senaste veckan (203972 totalt) |