Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vikt väktarna?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3475 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Vikt väktarna?

Fick bara för mig nått.. har vi nån här som är hyffsad på att gissa?

Min bil, en Opel Kadett 1200S från 1976 väger tom enligt regbeviset 765kg. Motorn är relativt tung för sin storlek, lådan är i klass med en M40, bakaxeln är ganska fnuttigt och inredningen inte alltför tok tung (en stol väger väl 20kg inkl infästningar, samma med baksätet) Så säg att inredningen är 60kg, motor och låda ca 100-120.

om vi då gjuter upp baklucka, framskärmar, huv, kompletta dörrar, frontplåt, hela bakpartiet egentligen (bakskrämar upp till c stolpen, och bakdelen där t ex regskylt och bakljussitter) i kolfiber. Behåller rutorna i glas, kapar ur bottenplattan och gör ett rörramsbygge av de hela med en rejäl bur, har golv i kolfiber under hela bilen med en diffuser i häcken, växellåds kåpan i aluminium och dessutom kapar ur de stålskellett som blev kvar maximalt. Monterar lätta kolfiber stolar (säg 5kg utan infästningar) och sen en delad bakvagn från förslags vis en BMW med egen konstruerade A-armar istället för orginalen. Och istället för orginalets 13" stålfälgar 16" magnesium saker!

Vad tror ni man kan landa på för vikt utan motor och låda? Kommer man ner under säg 550kg tro? Kunde vart kul å veta bara (sen kommer jag ju iofs behöva ha en uppskattning av vikten då jag väljer motor eftersom den i slutändan ska palla med att ge fler hk'n än kilon på bilen!)

Tacksam för uppskattningar! Min personliga gissning för bli 550kg, vad tror ni?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Vill du verkligen minska vikt ska du nog fundera på att byta rutorna mot lämpligt plastmaterial, skulle inte bli förvånad om du tjänar mer på det än att byta div karossdelar mot kolfiberarmerad plast.

Dessutom är det viktigare att spara vikt så högt upp som möjligt på bilen, så jag skulle snarare fundera på att göra något åt taket innan jag lättar golvet...

En kommentar till materialval för övrigt... Jag är lika kolfiberkåt som alla andra men man ska ändå tänka sig för både en och två gånger innan man väljer detta material... Att använda det i golvet på en bil känns lite dumt, det blir trots allt en del grusrprut och liknande där och då tar det inte lång tid innan det äter sig igenom kolfibern. Jag skulle istället satsa på ett Alu-golv. När det gäller andra karossdelar så kan det vara lämpligt att välja glasfiber på strategiska ställen istället eftersom det är mycket enklare och billigare att laga... Men du kanske inte ska tävla med bilen och då minskar ju risken för skavanker avsevärt.

Slutligen, det är omöjligt att gissa eftersom vikten på kolfiber (eller glasfiber) detaljerna beror på hur duktig byggare du är/hittar. Det kan nog skilja 50 kg mellan två olika tillverkare av de delar du nämt beroende på hur kunniga dom är... Jag tror inte att du lyckas lätta drygt 200 kg utan att byta ut rutorna...

Fundera oxå en sista gång om du nödvändigtvis måste gå upp till 16-tum på hjulen, det finns ett betydligt större utbud r-däck till 15-tum och sedan sparar du lite vikt också där det är som allra viktigast. Sen om du sparar så mycket vikt jämfört med orginal 13-tum är väl mer tveksamt eftersom jag antar att du kommer öka bredden rätt rejält också. Dessutom blir du ju tvungen att slänga på större (läs: tyngre) bromsar eftersom du ska öka effekten så brutalt...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9889

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Den är bilen har jag redan byggt

Med C20xe, M3-vxll och sierra bakvagn vägde den ca 770kg torr

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Dude skrev:
Den är bilen har jag redan byggt

Med C20xe, M3-vxll och sierra bakvagn vägde den ca 770kg torr


Med samma spec "typ" som jag tänkt mig eller? röram, massvis med plast osv? De var ju ett glädjande besked i så fall! Vad här hänt med den bilen nu?

Meldert: Jag vill att bilen ska vara dräglig att köra runt 2-3000 mil i Europa om jag så vill också så glasrutor förblir de om de nu inte finns nån mirakel plast som är lika tyst som glas? Taket har jag funderat över, men inte bestämt mig riktigt.. den ska inte tävlas med, bara plågas! Bra tips angående golvet också! Tänkte faktiskt aldrig på de!

16" tänkte jag mest för bromsarnas skull, jag har trots allt tänkt åka med kanske 300hk till en början och senare mot 800 kanske! kan ju vara bra att kunna stanna Men de är klart, de kanske går montera dubbla omgångar 4 kolvs ok på skivor som ryms i 15"are? Jag har inte råd med super värsting bromsar utan de blir till att plocka grejjer från produktionsbilar från skroten och möjligen renovera!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3023



Det lönar sig inte oändligt mycket att bygga saker i plast. Vet man inte vad man håller på med blir sakerna lätt lika tunga som motsvarande sak i plåt.

Den tunna plåt som de flesta bilar är byggd i är faktskt inte speciellt tung. Inte helt svag i förhållande till vikten heller. Vägde lite på min bil. En framskärm väger 3 kg utan skärmbreddare. Vad kan den väga om man gjuter den i plast? 1 kg karnske och med betydligt sämre styrka...

Största delen av vikten på bilen kommer ifrån saker man har svårt att klara sig utan. Motor, låda, drivaxlar, framvagn, fälgar, däck, bensin. Samt fästen till dessa saker som klarar av påfrestningarna.

Att komma ner på fler hk än vad bilen väger finns det väl ingen större mening med heller tycker jag.

Är lite skeptisk till att man sparar massor med vikt på att bygga rörram. Krävs nog att man vet vad man håller på med isf. Balkar av tunnplåt är ett inte alls dåligt sätt att bygga en bil på.

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

hehe, ang rutorna, behåll framrutan i glas, sidorutor och bakrutor kan du lugnt byta såvida du inte måste kunna veva ned på sommaren.

Ang ljudvolymen - en såpass lättad bil låter fasligt mycket oavsett om du har rutorna där eller ej, dvs du kommer ändå att köra med hörselkåpor eller öronproppar om du åker längre sträckor så ljudbilden skulle inte jag bry mig om.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Andreas Millbro skrev:
Att komma ner på fler hk än vad bilen väger finns det väl ingen större mening med heller tycker jag.

Är lite skeptisk till att man sparar massor med vikt på att bygga rörram. Krävs nog att man vet vad man håller på med isf. Balkar av tunnplåt är ett inte alls dåligt sätt att bygga en bil på.


Vem har sagt att de ska vara nån mening med de hela? De är en dröm helt enkelt! och drömmar vill man ju uppfylla!

Sen har jag inte räknat med att man sparar så mycke i vikt heller, om du kikar på min gissning igen så är de 765kg tomvikt, minus inredning 65kg, minus motor och låda 120kg, minus vikten jag sparar på plastdetaljer och alu här och var kanske 30kg och voila 550kg kvar! Men nån boxad version kan ju funka också, jag vill ha de snuskigt starkt och relativt lätt! Vill ja"g, så ska jag kunna göra hoppet dom gör i introt till 2 Fast 2 Furious t ex och bilen ska hålla!

Cobolt skrev:
hehe, ang rutorna, behåll framrutan i glas, sidorutor och bakrutor kan du lugnt byta såvida du inte måste kunna veva ned på sommaren.

Ang ljudvolymen - en såpass lättad bil låter fasligt mycket oavsett om du har rutorna där eller ej, dvs du kommer ändå att köra med hörselkåpor eller öronproppar om du åker längre sträckor så ljudbilden skulle inte jag bry mig om.


Då jag tänkt ha ljudisolerings mattor som snabbt och enkelt lyfts ur bilen vid behov så kommer buller från gol, tak och torped inte vara överdrivet högt! och jag vill nog ha rutor som går att köra ner! Är lite sugen på hardtop dörrar med el-hiss Lite lyx måste man ju få ha

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
_maniac_
stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 640



bara en liten parantes. Det är inte oken som bromsar bilen, det är skivorna Montera dubbla ok kan aldrig öka bromsarnas prestanda. Det kan ge vissa andra marginella fördelar, exvis beläggyta och kanske känsla i pedal osv, jag vet inte riktigt exakt. Men man kan aldrig komma ifrån det faktumet att bilens rörelseenergi skall värma upp skivan. Det är därför skivor primärt skall vara stora och tjocka för att klara bilar med hög tyngd/mycket effekt.


I övrigt får jag nog också låta skeptiskt, det är svårt att lätta 200 kilo. Om inte omöjligt. Räkna med att allting du behöver, motor/låda osv osv väger 400 kilo. Och karossen 300. Hur ska du få bort halva vikten från karossen? Det är lixom, svårt.

Min spontana gissning är att allt lättningsarbete du utför äts upp av de grejjerna du måste stoppa in i bilen för att nå 800 häst,bromsar till det, bur / ram till styvheten för det hela osv.

Således tror jag att den slutgiltiga vikten blir ungefär exakt enligt regbeviset 765kg.

Men med det är det inte sagt att en bil som väger 800 kilo är för tung, det är ju typ jättebra vikt/effektförhållande om du lyckas få 800 häst. Sen undrar jag såklart vilken motor du har tänkt dig som kan leverera 800 häst med driftsäkerhet 2-3000 mil europaväg. Och som dessutom skall få plats i en kadett. ?

_________________
Michael Vallinder

"Fast is when munching the throttle is just plain scary..."
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Är de tredje gången nu jag säger att min gissning är på en kaross UTAN motor och låda och att motor och låda troligen kommer att väga ca 200kg vilket slutar på 750kg igen då? Jag har alltså gissat att bilen blir ungefär lika tung med röram och ny drivlina som denvar innan, vilket ju ni verkar tro också! Har ni bara missat de eller behöver ni byta glasögon :P hehe, just kidding.

Ang. effekten så självklart har jag inte tänkt köra Europa runt med 800hk!! De vore bara idiotiskt! Ska man långt sänker man laddtrycket till i de närmaste noll och kör på sugmotorn, de borde väl ni veta att de är långt ifrån omöjligt att göra så? Ni vet ju så hemskt mycke annat bra! (obs är inte ironisk eller sarkastisk nu!)

Sen finns de en hel del motorer som kan leverera 800 hyffsat stabila hästar och samtidigt går klämma ner i Kadetten! Audi femman, Suprans sexa, 4G63, turboversionen av Z22SE, 3S-GTE (eller egentligen alla motorer som suttit i rallybilarna sen Grupp B tiden!) Men sa jag driftsäkra 800hk? nejdå den siffran vill jag bara bänka ut för att kunna skryta om att min bil har fler hästar än kilon! De var också de som var de första målet med denna bil, att ha just mer kraft än vikt! och jag är envisare än synden så jag har banne mig inte tänkt ge mig förän de är fixat!!! På bana lär jag inte köra med mer än 5-600, bilen lär inte gå fortare efter de, bara bredare!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Det finns några utropstecken i dina tankegångar

Säg att du vill ha en lätt motor, och att du kör på tex 2L 4G63 men sen bänkar ut 800 häst, det kräver en hel del portningsjobb, kolvspel som heter duga och även ganska elaka lagerspel, stora ventiler, agressiv kam osv... Allt detta gör att du inte kan åka 3000 mil på lägre laddtryck med samma motor utan att ett väldigt högt slitage.

Säg att du går upp till 3L 2JZ-GTE (Supra MKIV TT motorn) ok, det är billiga 800hk, men motorn är lång som satan och är även en hög gjutjärnsklump på ca 200kg+ som pga vikt, höjd och längd har en mycket stor påverkan på din fjäderlätta bils balans - ju lättare bil, desto känsligare för placeringen av tex motor.

Ska du göra något vettigt av det där projektet så sikta på en omfodrad 2.5L EJ257 boxerfyra från subaru med extra allt, du får på så vis en väldigt kort och lätt helalu motor med rejält låg tyngdpunkt och 600 hållbara hk på E85, sen kan du åka med 400hk på macksoppa all day long utan att motorn skramlar sönder invändigt. I en <800kg bil så är 400hk väldigt mycket mer än tillräckligt för att knuffa omkring med. 600hk innebär brunt i kallingarna för dom flesta.

Har du kört en bil som har mindre än 2kg/hk på kurvig väg? om inte, så tro mig, det flyttar på sig utav bara f-n.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Cobolt skrev:
Det finns några utropstecken i dina tankegångar

Säg att du vill ha en lätt motor, och att du kör på tex 2L 4G63 men sen bänkar ut 800 häst, det kräver en hel del portningsjobb, kolvspel som heter duga och även ganska elaka lagerspel, stora ventiler, agressiv kam osv... Allt detta gör att du inte kan åka 3000 mil på lägre laddtryck med samma motor utan att ett väldigt högt slitage.

Säg att du går upp till 3L 2JZ-GTE (Supra MKIV TT motorn) ok, det är billiga 800hk, men motorn är lång som satan och är även en hög gjutjärnsklump på ca 200kg+ som pga vikt, höjd och längd har en mycket stor påverkan på din fjäderlätta bils balans - ju lättare bil, desto känsligare för placeringen av tex motor.

Ska du göra något vettigt av det där projektet så sikta på en omfodrad 2.5L EJ257 boxerfyra från subaru med extra allt, du får på så vis en väldigt kort och lätt helalu motor med rejält låg tyngdpunkt och 600 hållbara hk på E85, sen kan du åka med 400hk på macksoppa all day long utan att motorn skramlar sönder invändigt. I en <800kg bil så är 400hk väldigt mycket mer än tillräckligt för att knuffa omkring med. 600hk innebär brunt i kallingarna för dom flesta.

Har du kört en bil som har mindre än 2kg/hk på kurvig väg? om inte, så tro mig, det flyttar på sig utav bara f-n.


Subaruns motor har jag faktiskt inte tänkt på! Men då man är varvkåtare än kåtast så måste jag fråga: Hur många rpm's kan man mata ut ur en sån med bibehållen driftsäkerhet? På't ungefär bara?

Nope, ska jag vara ärlig är de värsta jag kört/provåkt en steg 1ad Evo 6a med ca 320hk och de var dessutom med 3st 90kg gossar i kärran! Men då min skalle är lite rubbad så känns de som att de är lika bra att gå på stort direkt! Annars kommer jag stå mer i garaget än jag får köra med den!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

EJ257 har bore på 99.5mm och stroke på 79mm, rod/stroke ratio på 1,67 eller något sånt så man bör nog inte varva några 14.000rpm.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Cobolt skrev:
EJ257 har bore på 99.5mm och stroke på 79mm, rod/stroke ratio på 1,67 eller något sånt så man bör nog inte varva några 14.000rpm.


haha, 14k klarar jag mig från men över 8 vill jag! och de verkar ju inte direkt omöjligt! Bara till å hitta en så man får veta vad dom kostar då! Är du insatt i dom här motorerna Cobolt? Så du vet vad som måste bytas för att få effekt? (om de är nått förutom standard sakerna såsom kolvar, stakar, turbo, grenrör, insug, spridare osv då förståss )

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Komplett motor:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-JDM-SUBARU-STI-IMPREZA-ENGINE_W0QQ . . . .
obs! det verkar som att denna även innehåller en mycket eftertraktad 6-petad sti-låda som du kan sälja på sidan om för bra pengar! (bara den är isåfall värd mer än vad budet ligger på nu)

Japp, jag har rätt bra koll på dessa motorer, kan även bygga en åt dig om du vill...

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Cobolt skrev:
Komplett motor:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2004-JDM-SUBARU-STI-IMPREZA-ENGINE_W0QQ . . . .
obs! det verkar som att denna även innehåller en mycket eftertraktad 6-petad sti-låda som du kan sälja på sidan om för bra pengar! (bara den är isåfall värd mer än vad budet ligger på nu)

Japp, jag har rätt bra koll på dessa motorer, kan även bygga en åt dig om du vill...


meeen du.. 1300 dollars!?!? är de verkligen så billigt? :S gah nu blev man sugen! hehe, detta tål å tänkas på! Har inte dom pengarna idag att kasta på en motor tyvärr..

Men vad behöver bytas om vi säger att jag vill ha ett topp varv på 8-9k, max effekt (i bänk) på 700hk, spela roll om de är på macksoppa, VE eller E85! och ett hyffsat bra register? omfodring nämnde du, vad kostar de?

Edit: Du kan ju PM'a den infon om du vill så håller vi denna lite mer ontopic kanske

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

den där lär inte sluta på $1300

Ska du upp på 700hk så får du byta i prinicp allt och tappar mycket driftsäkerhet.
Inget jag skulle rekommendera heller, 600hk på alkohol (som kyler bättre och gör att kolvarna håller en lägre genomsnittstemp - aka kan ha mindre spel) är ändå i översta laget för en motor som du vill kunna köra såpass mycket med som du vill. börjar du gå upp i mer mos så börjar lagerspelen också bli ett problem.

Det som sätter begränsningarna är ju kadettchassiet och att du vill ha driftsäkerhet nog för att kunna köra bilen längre sträckor - inga problem att hinka i en Northstar och åka 800hk driftsäkert all day long, men isåfall så gör du ju framåtvolter vid inbromsningarna.

En Alfa eller GM V6:a skulle också kunna vara vettigt och ännu bättre om du kan hitta någon riktigt liten v8:a, ju fler cylindrar du har, desto vettigare lagerspel kan du åka med, problemet är att en kadett börjar bli framtung bara man tänker på detta och att ploga genom kurvorna är nog inte vad du vill.

Tror en radfyra eller boxerfyra är vad du kommer att bli tvungen att använda om du ska kunna få en bra balans i en sån fjäderviktare som du vill bygga.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20321



Effekterna blir lägre men tvångsmatad MC-motor blir ju lätt iaf.
Men det är ju iofs gammalt.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Jimmya
Kila
Här sen Jul 2005
Inlägg: 752



Angående motor var för inte ta en SR20DET 2L 4cyl 16v?(Nissan 200sx)
Lätt motor,med en hel del modds =
Effekt: 885hk vid 8500rpm & 3,3bars laddtryck
Vridmoment: 750Nm mellan 5900-8600rpm
http://www.madtech.se/facts.asp?act=27

Kanks lite väl extrem,men halverar man effekten så blir det ju både billigare o hållbarare.

_________________
/Jimmy Andersson

_____________________________________________
Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai!
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
Jimmya skrev:
Angående motor var för inte ta en SR20DET 2L 4cyl 16v?(Nissan 200sx)
Lätt motor,med en hel del modds =
Effekt: 885hk vid 8500rpm & 3,3bars laddtryck
Vridmoment: 750Nm mellan 5900-8600rpm
http://www.madtech.se/facts.asp?act=27

Kankse lite väl extrem,men halverar man effekten så blir det ju både billigare o hållbarare.


Eller en turbo Z22SE, GM har delar på lager som ihopskruvade kan ge 1400hk vid 4bars ladd på mettis Ur 2 liter!

Eller en K20A motor, den varvör gött och lär gå fin fint med lite tvångs matning

Eller en S2000 motor! Även de en motor som varvar bra och har bra potential vid överladd!

Alternativen är många... Och vad jag än väljer lär jag åka med 3-400hk till en början! Å sen stega mig uppåt gradvis

Men åter till subba motorn! Byta allt säger du, och de måste man inte för 600hk? och var tror du den där motorn du länkade till kan stanna på, 20 000skr? Ett ca pris på en komplett motor utan låda är de jag behöver så jag kan börja rita på budgeten! Sen tror jag Kadett chassiet blir ett minne blott... känns som om ett rörrams bygge kommer passa mig bättre.. Såg en liten rally snutt nu också, McRae växlade vid 8k, men han körde väl bara den äldre Subban, inte den med 2,5an, eller?

V8, visst, men då ska de vara en RST-V8! Bara de att dom kostar 266k i grundutförande för den billigaste av dom + frakt!

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Japp, du får byta allt för 600hk, men beroende på hur mycket värme du tänker utsätta kolvarna för och hur mycket tryck dom ska peta ner mot veven så dimensionerar man motorn olika spel och jag menar att 600hk är i överkant för en motor som ska användas som du vill använda den och få plats i den bil du vill ha den i med bra driftsäkerhet.

Finns massor med folk som byggt "exploderar riktigt snart nu" motorer med massor av siffror framför ordet hk, men så åker dessa bilar mer trailer än för egen maskin och är i allmänhet väldigt sköra. Dvs inget du tar ner på en sväng ner i europa precis.

En subbamotor kan stanna på kring 30 kkr hemma med moms och allt jox om du hittar rätt säljare, dyrare är dock inte ovanligt. Vill du utgå från nya grejjor så dubbla summan.

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
okej, men de låter som en bra maskin i alla fall! helt klart intresant! Vad kan man förvänta sig för laddtryck vid ~600hk då? Jag är ju som jag sagt förr lite rubbad så jag vill ha knatter, baktändningar, höga varv osv, de ska låta övergrönjöligt vasst helst! Ju närmare en WRC bil desto bättre

Fanns denna motor i nån svensksåld bil tro? :S Har inte dom nyare WRX 2,5an? STi'n har den ju men har lillebror den också? Visst är de denna som sitter i Forester XT också?

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Skruva banåkabil
Vikt väktarna?
1, 2   >>
2 besök senaste veckan (3475 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande