Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1152 besök totalt |
Erfarenheter av Leda Coil-over-satser?
Hej, Är det någon som har erfarenheter av Ledas Coil-over-satser? (www.leda.com) Mvh Christer Som när en dröm om en gjutjärnskälke som kan svänga också... ![]() _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
Jo, har lite erfarenhet av dessa Engelska dämpare:
Köpta genom Bodin Chassieteknik som tar hem på beställning. Har kört med dom 1 säsong BMW-cup o sen lite sporadisk träning. En fullgod dämpare för klubbracing, stor skillnad mot en Bilstein 40mm/sprint som jag åkte innan, dessutom är dessa justerbara med ett ganska stort spann, o ändå omöjliga att justera bort sig på, då det endast är 24 fast steg på justeringen, men det räcker väldigt långt..... ![]() ![]() Kan varmt rekommendera Leda, det är inga dåliga saker! ![]() Gjorde en renovering av dom för drygt 1 år sen, fanns igentligen ingen anledning men, jag vill behålla dom i nyskick dämpmässigt, kostade mig 1350 kr för alla 4:a ![]() ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
Jag har med kört Leda på silverpilen (den vanliga oljedämparen - Macpherson runt om) och var nöjd med dem.
![]() På Imprezan hade de ett relativt världsligt men irriterande rassel...och engelsmän är lite "they all do that Sir" när man försöker påtala något man inte är nöjd med. Förutom detta så lider de av en totalt urbota, stendum konstruktionsmiss - höjdjusteringsringen (eller rättare sagt, det undre fjädersätet) är i aluminium...det ärgar något förj...så att kunna ändra höjden om de körs i något annat än torrt väglag är bara att glömma. Sista gången jag pillade med dem innan de såldes så fick jag såga bort ringarna och sätta på nya, en enmeters rörtång kunde inte rubba dem... ![]() Men funktionen var det absolut inga fel på utöver dessa små problem, att Bodin är bra att ha att göra med ser jag som ett stort plus här.. /J |
och för den riktigt petige kunden kommer snart en ny serie dämpare från Leda.
Dessa lär dock kosta betydligt mer än vi "klubbåkare" är beredda att betala är jag rädd, men en hel del nytänkande är på gång. Är du intresserad av priser och olika specar får du PM:a Christer. ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1152 besök totalt |