Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4339 besök totalt |
2006-05-20 Vårkörningen Bmwcs Nord Åmsele
Vårkörningen Bmwcs Nord Åmsele Då var det dax igen för lite skoj i Åmsele ![]() ![]() Glöm inte medlemskort/bevis för att få rabatt. Förra årets träff. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Karta Åmsele Välkomna till lite skoj i norrland ![]() _________________ Fredrik Markusson Bmw M3 E30 |
||
Tyvärr är det helt omöjligt att flytta till söndagen, men som en liten tröst kommer vi även ha en bmw träff den 10-11 juni med körning på fältet. Sedan kan du komma och hjälpa till på våran arbetsdag
![]() Mvh Fredde _________________ Fredrik Markusson Bmw M3 E30 |
||
Nåja, i juni ska jag bara var där! För jag antar att missad genomgång och besiktning = ingen körning den 20:e..
Även om jag bara är några timmar sen ![]() Kan tänkas att jag kan komma och hjälpa till den 13:e maj! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Vi håller på och slickar såren efter vinterns isbanekörning för att kunna ladda om för asfaltssäsongen. Vi kommer att komma med minst en bil.
![]() _________________ Rikard Olson Alfor till bana, gata och i garaget. Blandad kompott till isarna. Opel Vivaro dragbil. BMW F11 till bruks. |
||
Vilka andra kommer?? Jag är lite nyfiken......
Normän blir det, runt 15 st från Mo I Rana hållet. Är det någon från Lycksele som kommer,så kommer norrmänen bo på hotellet. Dom kanske behöver lite vägvisning.... Skicka ett PM till mig så kan jag förmedla kontakten. //Fredde _________________ Fredrik Markusson Bmw M3 E30 |
||
Jag är också rätt så säker på att jag kan komma. Om det blir med monstret eller den gråa är det murphy som bestämmer.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
||
Dum fråga kanske, men det framgår inte riktigt helt klart...
Kommer det att finnas lunch att köpa där eller ska man ta med sig stora lunchlådan själv ? ![]() Edit: äh, nevermind. Läser man bara ordentligt så står det ju... Jag sätter mig i skamvrån ett tag. |
||
Lite nyheter!
Lunchen kostar 65:- Pannbiff och potatis eller varmkorv och potatis mos. Dricka och godis kommer att finns att köpa. Vi har satt ett tak på max 100 bilar som kan komma och köra. 23 norrmän är anmälda att dom kommer. RS-banan är något ändrad sedan ifjol och har en kör tid på just över minuten per varv, man kör två varv per gång. Superstage inga förändringar förutom att vi enbart kör 2 varv i rad per gång. Ett tips är att komma i tid så allt går smidigt och man inte behöver stressa vid inmönstringen. Alla bilar kommer att besiktigst på följande punkter. Hjälm Stol och säkerhetsbälten Inga lös föremål Bromsar, inga sprickor eller skador. Belägg finns och att man har bromsvätska. Inga olje läckor. Kaross. inga lösa delar eller vassa kanter. Däck, inga dubbdäck. inga torrsprickor eller att korden är framme, vi tillåter slicks motsvarnde. Att batteriet sitter fast. Det kommer finns en speciell tankplats för tankning, ingen tankning i depån, pga brandrisk. Utan tankplatsen ligger ca 30 meter utan för depån. Tänk på att märka ev dunkar med vad dom innerhåller. I Åmsele finns endat 95 oktan så om bilen eller föraren kräver mer oktan så tanka så det räcker eller ta med bränsle och tratt. Vi kommer att köra fast vädret är dåligt så tveka inte år komma fast det är mullet på morgonen men ta med kläder för sämre väder och hoppas dom får bli oanvända. Funktionärer träffas klockan 07:00 på åmsele flygbas. Insläpp för körande öppnar klockan 08:00 Publikparkeringen öppnar klockan 09:30 och kommer att kosta en liten slant. Körningen kommer att starta ca 10:30 om allt går bra. En vädjan är att kör lungt till och i från träffen. Håll hastighetsbegränsningarna!!! Alla är välkomna Fredde _________________ Fredrik Markusson Bmw M3 E30 |
||
Re: Lite nyheter!
Hej Fredrik ![]() Varför har ni gjort den ändringen? Finns ju vissa bilar som först på 3:e svängen börjar få upp tempen i däcken. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
Vi väntar ett större antal bilar och vill få en snabbare rotation på kön. kör vi två varv kan man tycka igenom ca 15 bilar i timmen på rs och ca 12-13 på ss.
Jag kan fixa ström åt däcksvärmare ![]() ![]() Har förlängt rs och lagt till en chickan så det svänger mer. och sköter posten sig så kommer vi ha fotocells tidtagning på bägge banorna. Hoppas det tröstar dig. Fredde _________________ Fredrik Markusson Bmw M3 E30 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2 >> 4339 besök totalt |