Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Ni har inge bra inflytande på mig....
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8427 totalt)
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
SAS till Frankfurt, sen den här bilen....(från http://www.turtlerent.de/index_ie.html , länk från www.nurburgring.org.uk)

Fahrzeuge in dieser Gruppe z.B:
Lotus Elise Race Tech

Tarif Wochenend
"Eurotecken" 349,00 inkl. 1200 km


:looki:

_________________
Pär Hylander
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Den varianten är jag också mycket sugen på!!!
Låter väldigt prisvärt! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Peeter skrev:
Den varianten är jag också mycket sugen på!!!
Låter väldigt prisvärt! thumbs up


Den 2 December öppnade Ryanair en linje mellan Skavsta-Frankfurt en avgång varje dag. Från Skavsta 21,40, Från Frankfurt 19,05.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Japp. Jämfört med att köra ner med egna bilen 200 - 300 mil (bensin, slitage, värdeminskning) + saftigt däckslitage på banan o.s.v. + att man spar tid (tid ÄR pengar) på att flyga istället för att sitta och glo på Autobahn. Det här blir säkert inte dyrare.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Ryanair
Göteborg - Frankfurt(HHN) SEK299
Stockholm (NYo) - Frankfurt(HHN) SEK299



Finns det någon webkamera på Ringen så att man kan kolla vädret och se om det är lönt att sticka i eftermiddag?

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jösses! NÄSTAN så tom en stackars student som jag börjar tänka "dumma tankar"...
"Elise i racerskrud på Ringen för nästan gratispengar *harkel*"

Är man två som delar på bilen, vilket inte vore så svårt, man kan inte köra hela tiden själv iaf, så blir det ju än intressantare.

"Hallå...CSN...detdär tilläggslånet, kan man ta det och lägga på...studerande av historisk AMU-projekt..."

Tack Pär! Men jag gillar inte det egentligen...det sätter griller i mitt lilla huvud.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2457



AL skrev:
Är man två som delar på bilen, vilket inte vore så svårt, man kan inte köra hela tiden själv iaf, så blir det ju än intressantare.



_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Johan f.k.a M3E30 skrev:
AL skrev:
Är man två som delar på bilen, vilket inte vore så svårt, man kan inte köra hela tiden själv iaf, så blir det ju än intressantare.




hehehehe

*tänker, planerar, drömmer*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
AL skrev:
Är man två som delar på bilen, vilket inte vore så svårt, man kan inte köra hela tiden själv iaf, så blir det ju än intressantare.




Kan bara instämma

Gillar det där om "historiskt AMU-projekt" oxo

Blir vi några stycken kan vi ha 2-3 olika bilar, Elise, MX5 (billig), Boxster (dyr), Z3 (vet ej) etc etc..... nä, nu får jag nog hejda mig....

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

EDIT:


3500 för en veckända med bilen? Delat på två...
600 för flyget...
säg cirka 3000 för Ringenbiljetter + enkelt boende hos snäll tant + lite käk

Vad har jag missatt??????? 5-6 tusen för två dagar på ringen????

Inte ens halva priset typ... hmmmmmmmmm

Hur är vädret ?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare

Pär Hylander skrev:
Blir vi några stycken kan vi ha 2-3 olika bilar, Elise, MX5 (billig), Boxster (dyr), Z3 (vet ej) etc etc..... nä, nu får jag nog hejda mig....


Nu j***ar blir det så jag får andnöd...


_________________
Magnus Thomé
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Kanske lämpligt med en självrisk-reducering ??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Hur långt är det mellan Frankfurt och Ringen? 10-15 mil?

_________________
/Markus Lefors
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Jag har ett helt jullov från den 21/12 till åtminstonde 1/1 att slå ihjäl. Så om det blir nåt hänger jag gärna på.
Elisen är säkert intressant i halka!

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Lefors skrev:
Hur långt är det mellan Frankfurt och Ringen? 10-15 mil?


Ja, 16 mil enligt shellgeostar, vet iofs inte om det rätt flygplats i Frankfurt, men det borde vara så någonting ivf.

mvh, Pär

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



JohanR skrev:
Jag har ett helt jullov från den 21/12 till åtminstonde 1/1 att slå ihjäl. Så om det blir nåt hänger jag gärna på.
Elisen är säkert intressant i halka!

JohanR


MIN tanke var kanske att man kunde vänta tills det blev lite mer "banåkavänligt" väder...men jag kanske bara är feg?

om man jobbar som en lite iller i sommar borde man kunna gno ihop till en sådanhär tripp... (Vi studenter måste planera väl inför sådanahär utgifter...% sett är det mkt pengar.)

Tänka sig om det ville sig så väl att man kan åka iaf ngn banträff, I EN VETTIG BIL PÅ RINGEN!!!, trots att man inte har ngn banbil för tillfället...

Säger som Magnus; Vad har vi missat?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2457



FSN skrev:
Kanske lämpligt med en självrisk-reducering ??


Finns det inte självriskeliminering?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Se till att verkligen ha torrt på fötterna om något händer med en hyrbil på ringen. Enligt Hertz får man stå för fiolerna själv.
Hertz i Tyskland är väl medvetna om "problemet" och har utryckligen, enligt Hertz svenska kontor, sagt att körning på ringen inte är tillåten. -Trist.
Saxar lite från mailväxling jag hade med Hertz förra året.

FRÅGA:

Hej,
På vissa motorsportanläggningar på kontinenten hålls banorna vissa dagar öppna för vanlig trafik. Man har då möjlighet att mot avgift åka på banorna. På t.ex. Nürburgring finns det möjlighet till detta. Enligt uppgift är dessa arrangemang att betrakta som vanlig körning på avgiftsbelagd väg helt jämförbart med t.ex. betalmotorvägarna i Frankrike. Finns det några begränsningar i försäkringsskyddet om något skulle inträffa under körning på en avgiftsbelagd väg av den typen med en hyrbil från er?

mvh / Lars Falk


SVAR:

Man får inte köra på motorsportanläggningar med våra bilar. Körning
får endast ske på vanlig allmän väg.

Med vänlig hälsning
AnnaLena Andersson



FRÅGA:

Hej,
Tack för ert svar.
Kan ni vara snälla och utveckla svaret litet...
Jag funderar på att under en kommande Tysklandsvistelse, under vilken jag disponerar en hyrbil från er, turista i området runt Mosel samt eventuellt åka förbi Nürburgring och titta på den berömda Nordslingan. Enligt de samtal jag har haft med Nürburgring GmbH är norra banslingan per definition just vanlig allmän väg och trafikeras, de dagar då den är öppen för vanlig trafik, med allt ifrån små motorcyklar till turisbussar. "Bei Touristenfahrten gelten die aushängende Fahrordnung und die Straßenverkehrsordnung". De hävdar att det är vanligt att hyrbilar gästar deras anläggning. Enligt uppgift gäller alla vanliga försäkringar och den tyska trafikförordningen. Observera att det inte är fråga om någon "tävlingskörning" utan ren turisttrafik.
Vill bara ha det kristallklart från er så att jag inte ger mig in på någonting som är "otillåtet".

mvh / Lars Falk

SVAR:

Hej igen

För säkerhetsskull har jag kollat upp detta med Tyskland direkt. Och det
svar jag fått är att det försäkringsmässigt är otillåtet. Att det tydligen
är hyrbilar som kör där kan ju bero att dom som kör antingen inte som Du
checkat i förväg eller att dom helt enkelt brutit mot dom regler som
biluthyrningsfirman har.

Ha en fortsatt bra dag
AnnaLena Andersson

_________________

Rice and shine
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1133

Namndispens
Namndispens

Det där pratet om "sportbilar" är bara trams, inget gar fortare än en hyrbil :-)
Vill dock inte verka gnällig.
Men, försäkringen, kolla det finstilta.
Jag hyrde en BMW E46a o körde 10 varv pa ringen förra manaden, enligt kontraktet och pa direkt förfragan var det inget problem.
Kamrat hyrde en 996a och körde tva dagar pa scuderia hanseat kursen, lämnade dock raskt tillbaka den da försäkringen INTE gällde för körning pa Nürburgring.
Generellt kan sägas att hyrbilsfirmor inom 20 mils radie fran Nürburgring har en viss erfarenhet av bucklade fordon.
Men, för fasen, kör pa det här, men kontrollera noga försäkringsvillkoren först.

/Anders Kaarle
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Hmmm...Dubbel Hmmm...

Nu hade jag ju inte tänkt skrota ngn bil...men det har jag ju aldrig de gånger det skett så...

Men iom att det är "enkelriktad väg med gållande trafikbestämmelser osv osv" borde man få rätt OM det händer ngt. Tycker det verkar underligt att försäkringen bara "slutar gälla". Sker olyckan på en "ok väg" (läs: Ringen) borde det inte vara nga problem. men jag är inte jurist och man kan säkert skriva in ngn klausul från Hyrfirman om vad som gäller och inte...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Johan f.k.a M3E30 skrev:
FSN skrev:
Kanske lämpligt med en självrisk-reducering ??


Finns det inte självriskeliminering?

Självrisken brukar vara rätt hög och brukar inte gå att "köpa bort" på roligare hyrbilar. Är det någon som har koll på hur stor självrisken är på Elisen?
Fördelen med att hyra bil är ju också att man slipper stå för däcks-/ bromsslitage och servicekostnader.
Så länge man inte förstör grejerna!
En glad ringenkursdeltagare hyrde en gång för länge sedan en ny stor och tung AUDI V8 och körde på kursen. När han skulle lämna igen bilen så blev dom lite misstänksamma när han skulle lämna igen bilen, för hans polare hade kursdekalerna kvar på sin bil och hjälmar i baksätet.
AUDI'ns däck var det inte mycket kvar av, så han åkte på att betala en ny uppsättning däck!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Sparade trådar/FAQ
Ni har inge bra inflytande på mig....
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (8427 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande