Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
Ni har inge bra inflytande på mig....
<<   1, 2
8427 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Är man två som delar på bilen, vilket inte vore så svårt, man kan inte köra hela tiden själv iaf, så blir det ju än intressantare.



Utav mina 4 sista weekend resor till Ringen har jag kört 3 st själv ner, vad gör man när lusten att åka tränger på och ingen jag känner här i Motala har lust att följa med.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare

Falk>

Var det länge sen du hade den här mailväxlingen? Jag tycker du ska kräva var det står att det är otillåtet... Jag tycker det luktar väldigt mycket "vi tar en rövare o säger nej för det är enklast, bäst för oss och så vågar han nog inte heller då...."

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13173

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Falk>

Var det länge sen du hade den här mailväxlingen? Jag tycker du ska kräva var det står att det är otillåtet... Jag tycker det luktar väldigt mycket "vi tar en rövare o säger nej för det är enklast, bäst för oss och så vågar han nog inte heller då...."


Precis så kände jag också (det var förra hösten). Jag försökte verkligen få dem att påvisa var det framgår att det är "förbjudet" eller ok, men det gick inte. Den svenska personalen på Hertz hävdade att det generellt var otillåtet att köra på "motorsport-arenor" -basta. Eftersom jag tjatade ringde de och kollade med några olika Hertz-gubbar i Tyskland. Enligt dem hade det varit en del problem med ringen, därför var den bannlyst. Jag hade inte tid att rota mer i det vid det tillfället och sedan dess har det inte varit aktuellt med hyrbil i Tyskland.
Nästa gång får jag ta nya tag.

_________________

Rice and shine
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



AL skrev:
Hmmm...Dubbel Hmmm...

Nu hade jag ju inte tänkt skrota ngn bil...men det har jag ju aldrig de gånger det skett så...

Men iom att det är "enkelriktad väg med gållande trafikbestämmelser osv osv" borde man få rätt OM det händer ngt. Tycker det verkar underligt att försäkringen bara "slutar gälla". Sker olyckan på en "ok väg" (läs: Ringen) borde det inte vara nga problem. men jag är inte jurist och man kan säkert skriva in ngn klausul från Hyrfirman om vad som gäller och inte...


Var det inte nåt om en Volvo på Kinnekulle...? Men det är väl preskiberat?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Sörpan skrev:
AL skrev:
Hmmm...Dubbel Hmmm...

Nu hade jag ju inte tänkt skrota ngn bil...men det har jag ju aldrig de gånger det skett så...

Men iom att det är "enkelriktad väg med gållande trafikbestämmelser osv osv" borde man få rätt OM det händer ngt. Tycker det verkar underligt att försäkringen bara "slutar gälla". Sker olyckan på en "ok väg" (läs: Ringen) borde det inte vara nga problem. men jag är inte jurist och man kan säkert skriva in ngn klausul från Hyrfirman om vad som gäller och inte...


Var det inte nåt om en Volvo på Kinnekulle...? Men det är väl preskiberat?


Minns inget... Vill inte minnas... Som du skriver, det är så gammalt att det inte ens hänt!!!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Sparade trådar/FAQ
Ni har inge bra inflytande på mig....
<<   1, 2
8427 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande