Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
BMW och McLaren (och Ferrari?) vingklippta
1415 besök totalt
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Någon som har tillgång till hela Autosport's (Atlas) F1-nyheter? Jag får bara läsa sammandragen och får inte reda på hela sanningen, tydligen. Tvingas Ferrari också byta vingar?
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004

Verkar även gälla Ferrari enl Autosport

"In Malaysia, the FIA told Ferrari that they must bring modified front and rear wings to Melbourne, or face the consequences."

Intressant att både BMW och McLaren protesterade mot Ferrari's vingar men tvingas ändra på sina egna nu...

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Intressant var ett milt ordval.
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004

om jag förstod det hela rätt så handlade den hotande protesten i Malaysia om Ferrari's framvinge som böjde sig lite för tydligt i direktsändning. Bayrarna och Merca-folket får staga upp sin bakvinge lite till nästa lopp, vilket ju är en helt annan sak.... Exakt vad Ross & Co måste göra med sin framvinge har jag inte lyckats läsa mig till än...men det låter som alla tre teamen måste tejpa fast samtliga vingar lite bättre till nästa lopp 'down-under'...

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Hade nån protesterat på mig så hade jag förmodligen protesterat tillbaka, det intressanta är i så fall att notera att FIA inte jagar syndare utan att de bara reagerar på protester (vilket iof inte är så konstigt).
Jag börjar fundera på hur många andra team som åker runt med grejer som kanske inte klarar av en kontroll.

BMW 330i -05
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

om rätt ska vara rätt så blev lösningen på den här historien att Ferrari fick ändra både fram- och bakvinge medan Bmw och Mclaren klarar sig undan med ändringar endast på bakvingen.

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

''We would have brought new, developed wings (to Melbourne) anyway,'' säger Ferrari om att de måste ändra på vingarna.

McLaren säger att det ändå inte påverkade deras prestanda, och fixar oxå till det.

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

AndreasNystrom skrev:
''We would have brought new, developed wings (to Melbourne) anyway,'' säger Ferrari om att de måste ändra på vingarna.

McLaren säger att det ändå inte påverkade deras prestanda, och fixar oxå till det.

om det inte påverkade deras prestanda, varför köra så då?? Näädu, när det gäller att skydda sina varumärken så är de alla slipade hajar..

Linköping
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Rash skrev:
AndreasNystrom skrev:

om det inte påverkade deras prestanda, varför köra så då?? Näädu, när det gäller att skydda sina varumärken så är de alla slipade hajar..

Precis. Hade det inte påverkat deras prestanda så hade de inte riskerat att dras i smutsen, för de måste ju ha vetat om att deras lösningar var olagliga. För övrigt så är ju ett av de tyskägda teamen avslöjat av ljudanalyser av motorvarven, och vingarna har uppenbarligen förändrat sin geometri vid ett visst varvtal (ie hastighet). Man får liksom känslan av att Ferrari, McLaren och BMW börjar bli en aning desperata i sin jakt på Renault. Men mest av allt undrar jag över vad det fula Toyota sysslar med nu när ingen kollar upp dem speciellt?
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Rash skrev:
AndreasNystrom skrev:

klart det gör. Det roliga var ju stallens svar.. Ferrari menade på att vi ändå skulle ändra, och Mclaren att det ändå inte påverkade deras prestanda.
Iofs så flexar ju deras bakspeglar oxå en hel del, men det lär ju inte påverka prestandan nämnvärt

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Vad är det man säger:man ska inte kasta sten i glashus...absolut inte om man sitter där själv

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Schumi skrev:
Vad är det man säger:man ska inte kasta sten i glashus...absolut inte om man sitter där själv

Jag tror att alla glashus är sönderkastade för länge sedan...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Elitracing (åskådarracing)
1415 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande