Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Mosley & Fias nya regler... eh?
876 besök totalt
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare

De kommer inte tillåta någon utveckling av motorn under 3år för att spara pengar åt stallen??
Med andra ord, de som är bra nu, kommer att vara bra i 3 år till, och de som inte är det, kommer att fortsätta harva sig fram i 3 år?. vad håller de på med?
http://forums.autosport.com/showthread.php?s=&threadid=86443

Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Det verkar ju hur dumt som helst Hur blir det om Mclaren startar sitt "b-team"? Då är det ju bara för dom och bygga en bättre motor till den och sedan göra det till deras första stall istället?!

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Ärligt talat.. förstår inte alls hur det här ska spara på ekonomin?

Det måste ju vara billigare att bygga en motor som håller ett race, än en motor som håller i två?...
och nu måste man ju satsa som en idiot, så man inte hänger efter.. för då är det kört i 3år.. lycka till med att hitta sponsorer när alla vet att man bara har den 3:e snabbaste motorn på gridden, och kan inte utvecklas på 3år.

Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

FIA har ju två agendor, dels ekonomi och dels säkerhet. Det är mycket möjligt att de räknar med att en motor som skall hålla i två race dels ger lägre hastighet (ie ökad säkerhet) och dels en mer konservativ approach till motorbygget (ie lägre utvecklingskostnad). Själv tror jag mer på att inget av detta händer, utan att det istället sker en ruggig utveckling av motorerna (hög kostnad), för att få dem att dels hålla och dels ge stor effekt, och dels sker fler motorhaverier på banan (lägre säkerhet), fast jag är ju inte alls lika duktig på det här med motorsport som taktikerna på FIA.
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

om nu motorn itne får utvecklas i 3 år kommer alla de resurserna som skulel läggas på motorerna läggas direkt på aerodynamik/chassi osv för att däri kunna finna mera fart.. Så nog komemr det att fortsätta vara otrolgit dyrt än om det skippar motorn!

Sedan är jag lite förvånad då F1 ska vara just Formula 1. Det absoluta mest otroliga som finns i Motorsport och med denna utvekling så verkar ju F1 bli nedgraderat och inte längre lika intresant! Visst förstår jag kostnadsproblematiken men det måste ju snarare jobbas mera för att få till så att F1 blir publikintresant och återfå mera omkörningar och Raceing, tror folk hellre ser det än strategisk högfartsåkning runt bana. Personligen gillar jag båda...

Visst är det ok med restriktioner osv.. men det måste ju få vara en viss känsla av eskalering så vi forfarande förstår att det just är F1 och inte Champcar eller Gp2 eller nåt annat...

Elitracing (åskådarracing)
876 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande