Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
996 besök totalt |
Lite frågor kring min bil och banköring.
Hej! Jag har en Amazon som jag är lite sugen att prova i någon form av bankörning. Det jag undrar över är vilken klass bilen skulle kunna tänkas klassa in i och vad jag behöver göra/köpa/fixa. Jag vet inte ett dugg vad ni behöver veta för att kunna svara på mina frågor så det smidigaste är att ni överöser mig med frågor så svarar jag. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Re: Lite frågor kring min bil och banköring.
tävling eller bankörning? klart olika krav som ställs.... men är det bara bankörning, så är det inte så stora krav annat än typ SBF och Hjälm och heltäckande klädsel som inte är brandfarlig........ sen finns det en massa saker som är bra att ha typ riktig stol, fyr/sex-punkts bälten osv men inte krav. |
||
Nja jag är väl i allmänhet sugen på att svänga snabbt skulle jag tro, Till saken ska väl sägas att jag är helt novis innom området.
Ja skulle tänka mig att köra typ prova på körning av något slag tex. Men jag skulle kunna tänka mig att prova Roadsport av något slag med kanske....... MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
||
Eftersom du bor i Linköping kan jag inte annat än att rekommendera Sviestads gatbils-kvällar. Kika in på http://www.lms.se/web/_pages/index_s
Ses i sommar! ![]() Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
996 besök totalt |