Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tipps på en bra tidning
1804 besök totalt
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Tipps på en bra tidning

Jag saknar en bra Race tidning, premunerade på CCC förut men den finns inte längre, jag har motor börsen nu men är trött på alla garage träffar hos folkracare. det skall vara en race tidning med nya och äldre resbilar mycket teknik. Jag vill INTE läsa om backspeglar med blinkers och Amazoner med 21" fälgar ....... någon som har några tipps ??? väntar med spänning !!!

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Kenlad
Södra Sandby
Här sen Jun 2005

Prova Practical Performance Car (PPC)

Jag tycker den är bra mycke teknik

http://www.ppcmag.co.uk/index.asp

går att köpa på Press stop och vissa Pressbyrå

http://www.press-stop.se/kiosken/

//Kenneth

Westfield SEiW
Mini Jem GT
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Jag gillar Track and Race Cars http://www.trcmagazine.com/

Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

Jag kör också på TRC, skön blandning av låg och högbudgetracing. Vettiga tester etc också.

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Niklas skrev:
Jag kör också på TRC, skön blandning av låg och högbudgetracing. Vettiga tester etc också.

Klart att man kan klicka på länken och leta fram svaret om det es går att prenumerera i Sverige, men jag vill ha en personlig infallsvinkel.

Är det smidigt att prenumerera på utländska tidningar eller köper ni lösnummer på Pressbyrån?

Karlstad
Här sen Jun 2003

Länge sen jag läste något nummer nu. Men detta kanska kan vara något: http://www.racetechmag.com/

Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Daniel Ene skrev:
Niklas skrev:

Klart att man kan klicka på länken och leta fram svaret om det es går att prenumerera i Sverige, men jag vill ha en personlig infallsvinkel.

Är det smidigt att prenumerera på utländska tidningar eller köper ni lösnummer på Pressbyrån?

Jag prenumererade förra året, och det funkade jättebra. thumbs up Enda nackdelen är att man får såna ha-begär när man ser alla roliga grejor som man "måste" ha.

Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Jag rekomenderar också TRC. Riktigt kul blanding av det mesta man kan tycka är intressant. Tyvärr gick min preunumeration ut för någon månad sen. Kanske dags å börja igen, man blir ju så sugen !

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

jag ska komma ihåg att skicka in prenumerationslappen någon dag, har köpt lösnummer tidigare... men de kostar närmare 100-ingen styck, det tär på mig

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

RaceTech som näms är inet direkt jättelättsmält om jag försöker se det från "skruva själv klubbracing" synvinkel.
Racecar Engineering är en annan "teoritidning" likt RT men mkt bättre om du frågar mig. Lite emr kul exempel och inte riktigt lika torr i upplägget.

Båda dessa är dock relativt befriade från "Såhär får du 25hk extra ur din Golf Gti", man snöar mer in på F1, Cart, WTCC och tekniken i den högre skolan. Undantag görs dock ibland.

Rekomenderas för den riktigt teoretiskt intresserade.

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Practical performace car är väl den som känns mest som ersättare till CCC , Dave Walker skriver ju för bövlen

Shoppingclion
Citera
Allmänt banåkaforum
Tipps på en bra tidning
1804 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande