Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringmini
1 besök senaste veckan (1840 totalt)
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Som vanligt såg man Ringmini ner vid banan

Någon som vet hurdana tider han kör med den? Har för mig jag sett de någonstans men hittar inget nu.
www.ringmini.de

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Karlsson skrev:

Någon som vet hurdana tider han kör med den? Har för mig jag sett de någonstans men hittar inget nu.


Jag tror han inte är så värst intresserad av varvtider, åtminstone inte officiellt.

Jag har en video där han ligger på ca 9 min BTG med 130 hk.

När det regnar är han ruskigt snabb!

Jag noterar att det är många här på rejsa som intresserar sig för varvtiderna på Ringen. Jag delar detta intresse men måste tillstå att med stigande erfarenhet om vad som händer på och kring banan så börjar jag mer och mer sälla mig till den skara som vill tona ner snacket om tider.

Tyvärr går det inte att bortse från att alltför mycket fokus på klockan kan få negativa effekter. Det sista vi som älskar turistkörningen behöver är en ytterligare ökning av den redan höga olycksfrekvensen.

För den som vill tävla på Ringen finns det ju gott om tillfällen. Såg just idag ett erbjudande om att köra som en av tre chaufförer i 24-timmars i en M3:a för 5500 pund...

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Jonsson skrev:


För den som vill tävla på Ringen finns det ju gott om tillfällen. Såg just idag ett erbjudande om att köra som en av tre chaufförer i 24-timmars i en M3:a för 5500 pund...


Får man tillbaka pengarna om bilen skulle rasa innan man hinner köra ett pass.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Jonsson skrev:


Tyvärr går det inte att bortse från att alltför mycket fokus på klockan kan få negativa effekter. Det sista vi som älskar turistkörningen behöver är en ytterligare ökning av den redan höga olycksfrekvensen.

Jag måste medge att sedan det vart förbjudet att filma sitt varv, så har jag märkt att jag inte blir så irriterad om det händer något som gör att jag tappar farten på något parti av banan. Förr när man filmade så försökte man att köra in den förlorade tiden, men nu bryr man sig inte. Och jag har aldrig tagit tid med klocka utan jag har alltid använt mig av videofilmen för tidtagningen, så nu åker jag utan tidtagning, och det har också sin tjusning tycker jag. Men det är kanske skillnad om man kör en bil med lite prestanda i och inte en familjecombi som jag gör, för jag njuter lika mycket av ett varv på 15 min som ett på 11 min hur lustigt det än kan låta.
Som när jag åker mitt första varv på morgonen, jag brukar vara där när dom öppnar, då brukar man få ha hela banan för sig själv, då tar jag det verkligen lugnt för att se hur banan är, innan man börjar gasa och det varvet på morgonen är verkligen en höjdare man är helt ensam på Ringen och man kan bara åka och njuta av att vara där på världens underbaraste bana. Men jag förstår om många tycker det låter knäppt att inte passar på att köra som en när man är helt ensam, men som sagt var jag bara njuter av att vara där.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Lennart Jarmyr skrev:
Anders Jonsson skrev:


Tyvärr går det inte att bortse från att alltför mycket fokus på klockan kan få negativa effekter. Det sista vi som älskar turistkörningen behöver är en ytterligare ökning av den redan höga olycksfrekvensen.

Jag måste medge att sedan det vart förbjudet att filma sitt varv, så har jag märkt att jag inte blir så irriterad om det händer något som gör att jag tappar farten på något parti av banan. Förr när man filmade så försökte man att köra in den förlorade tiden, men nu bryr man sig inte. Och jag har aldrig tagit tid med klocka utan jag har alltid använt mig av videofilmen för tidtagningen, så nu åker jag utan tidtagning, och det har också sin tjusning tycker jag. Men det är kanske skillnad om man kör en bil med lite prestanda i och inte en familjecombi som jag gör, för jag njuter lika mycket av ett varv på 15 min som ett på 11 min hur lustigt det än kan låta.
Som när jag åker mitt första varv på morgonen, jag brukar vara där när dom öppnar, då brukar man få ha hela banan för sig själv, då tar jag det verkligen lugnt för att se hur banan är, innan man börjar gasa och det varvet på morgonen är verkligen en höjdare man är helt ensam på Ringen och man kan bara åka och njuta av att vara där på världens underbaraste bana. Men jag förstår om många tycker det låter knäppt att inte passar på att köra som en när man är helt ensam, men som sagt var jag bara njuter av att vara där.


Jag kan bara hålla med, har inte en susning om hur fort jag har kört runt Ringen, men jag har kul ändå!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848


Trådstartare
Själv klockade jag bara ett varv. Men jag tycker gott man kan kolla på tiderna för dem som är snabba. Ringmini ser man ju "jämt" där nere därför vore det kul att se hur snabb han är.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Just förekomsten av Ringminin framför mej när jag skulle köra ut på banan för sista varvet, senast jag var där, gjorde att jag glömde att slå på tidtagningen > eller . Att han sedan väntade ute på banan och skulle tävla gjorde ju inte saken bättre (nä, det blev inget med det!)

Nä, det är nog sant att om man inte har någon tid att "gå på" så blir man mindre stressad om man hamnar bakom nån masande Porsche, eller nåt, som inte vill släppa förbi.

JohanR

_________________
Johan Rådlund
Citera
christers_mille

Här sen Apr 2003
Inlägg: 81



Lennart Jarmyr skrev:
Anders Jonsson skrev:


För den som vill tävla på Ringen finns det ju gott om tillfällen. Såg just idag ett erbjudande om att köra som en av tre chaufförer i 24-timmars i en M3:a för 5500 pund...


Får man tillbaka pengarna om bilen skulle rasa innan man hinner köra ett pass.


Det e mest det som ger mig negativa vibbar, om ngn av de andra som du delar bilen med skrotar den totalt po 1sta kvalificerings-rundan e det slut!
Racing is Racing som det so fint heter...

Ringmini klockar aldrig men det gor folk som e bakom honom, har hort tider runt 8.35-8.40!

_________________
Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:)
Citera
Nürburgring
Ringmini
1 besök senaste veckan (1840 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande