Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2618 besök totalt |
Hur fästa Filmkamera i bur?
Som sagt.. Hur bygger man en bra/enkel armatur för att fästa sin DVkamera i buren på ett enkelt o bra sätt.. Het sett många "incar" filmer här så nåra tips måste ni vill ha ![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||||||
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||||
1750 verkar lite mycket.. finns även "penn" kameror här: http://www.iceman.se/shop.asp?showpa Får bli att bygga nåt.. måste ha den före den 26 maj.. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||||||
Titta på www.manfrotto.com och deras Super Clamp.
![]() Finns kamerafästen att "bygga på" Super Clampen. Lite som att bygga med Lego. Jag tror fö att det här blir både billigare och stabilare än att köpa en färdig lösning för nästan 2000:-. www.yfo.se bla. säljer Manfrotto i Sverige, men bör finnas hos de flesta välsorterade fotoaffärer. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Jag använde den sistnämnda (manfrotto) på min gamla bil. (radical). Funkar skeeetabra! har aldrig varit med om tjuriga besiktningsmän, men ibland har jag gått och upplyst tävlingsledningen om att jag filmar. De har inte brytt sig...
Finns filmer på min hemsida! www.huggare.nu _________________ Viktor Huggare |
||||||||
Hmmm . Sökte på yfo's site 191 träffar på Manfrotto , inte en bild ![]() Har du något best.nr på den ![]() |
||||||||
Mitt fäste består av diverse saker jag hittade i garaget.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Pär Hylander |
||||||||
Så har jag också gjort. Tyvärr så kräver det plan mark. Redan på bulig asfalt tycker jag det hoppar lite. _________________ Daniel Steiner |
||||||||
Tror det beror dels på hur bra kameran hanterar bildstabiliserigen och sen kanske bilens avfjädring och dämpning påverkar. Det var lite lite skillnad i skakighet mellan min rätt mjukt fjädrade räser och en annan mycket hårdare fjädrad 924:a med samma fäste och kamera _________________ Pär Hylander |
||||||||
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Jo spelar nog in. Fast jag tycker det ser ut som om det är stativet som sviktar i nån av justeringarna.
Är det inte svårt att få det så att kameran blir rak? _________________ Daniel Steiner |
||||||||
Vi snabbfäste ECU-n nere vid golvet innanför passagerardörren med avgasklammer.. ajabaja och annan plats nästa race. Men visst, sätt dit den efter besiktningen med avgasklammer. _________________ Arne Lindgren |
||||||||
![]() ![]() ![]() och ett till ? Ursäkta att det kanske är ett krav för bil men för hoj? Vilken serie/klass syftar du på då? Det behövs inte säkerhetsvajer som hindrar mig själv från att lossna från hojen och flyga iväg i många dumma riktningar... Det finns inte heller i något nationellt eller internationellt reglemente att andra större eller mindre delar måste sitta fast med säkerhetsvajer. (ett undantag ljuddämpare om de inte är ok monterade från början). Exempelvis min tändningsbox eller logger, vikt och storlek som en videokamera får sitta i buntband. Förgasarna sitter i enkla slangklämmor och har en tendens att lossna i varje vurpa. Tanken får inte sitta för fast, ska kunna lossas med enkelt handgrepp. Så vad gör att kameran ska sitta kedjad? _________________ Roland Johansson |
||||||||
Det är ett krav från SVEMo för roadracing - samt som jag även förstådd det även ett krav från SBF - tänk dig själv att skruven gängar ur sig litegranna & du bromsar efter en lång & raka & får kameran i nacken/sidan... Jag tror det härrör till att det är en detalj som inte hör till fordonet i racemiljö (eller vad det nu kan heta) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
har någon provat "CAMCORDER HEADREST MOUNT"?
http://www.b-hague.co.uk/Mounting%20 Inget för sparco-stolar men kanske en alternativ för en bil som har ingen bur? E:här hittar ni superclamp och många andra fästen också. _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2618 besök totalt |