Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
721 besök totalt |
vad finns det för bromsade diffar till E30 325?
Hejsan... Har en E30 325 turbo som ska få en bromsad diff snart men hört att det finns vissa typer till E30 325? stämmer dessa o vad ska man ha? är lamellbäst? passar den stora från E24/E28/E34 med andra medbringare? _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
Lamell eller viscodiff är det som finns mig veterligen.
Viscodiffarna återfinns på 325ix. Kan man välja mellan de två så är det lamellhistorian som är den bättre. Vad som passar var och hur har jag försökt få kläm på några gånger men det är blir alltid en salig röra av det.. ![]() Det är dock avhandlat flertalet gånger här. Sök lite så hittar du säkert massor av intressant läsning. ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Är just lite av detta ja menar.. Efter ha läst massor av inlägg både här och på Autopower så har inte blivit klokare.. en säger så och en säger annat.. ja tror nästan det bästa vore om nån E30 "mästare" skrev en FAQ om just detta.. För jag blir inte klok på sånthär.. ja har letet fakta om detta flertal ggr men blir nästan bara dummare efer varje gång ![]() _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||
Kan det vara så här ![]() E30: Lilla diffhuset (316-320) Stora diffhuset (Endast 325 & M3 tror den satt på 323 också) (Samtliga passar alla E30, går att byta hur som helst) E28: Lilla diffhuset (518-528 passar E30 om du byter kåpan samma hus i övrigt) Stora diffhuset (535 passar INTE E30) E34: Passar INTE E30 _________________ / Erik Tryggvesson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
721 besök totalt |