Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1013 besök totalt |
letar fälgar.
Jag söker nya fälgar till banbilen. Jag skulle gärna ha tips, eller namn på fälgar med dubbla bultcirklar (4x100 och 4x108) vet att det finns, men nästan omöjligt att hitta i specs på olika fälgar. Nån här som vet ? fyll på alla ![]() _________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
Inget fälgtips.
Kan du inte skaffa antingen 4x100 eller 4x108 också"med högt ET och köra spacers beroende på behov? Det går utmärkt att köra 3x bulmönster på en spacer när det bara är 4 skruv. 1 försänkt med samma mönster som navet används för att bulta spacern i navet och två gängade mönster för att ha både x100 och x108 alternativen. Nackdelen är att spacern kostar lite extra på fälgpriset, men jag antar att utbudet kan bli bättre (beroende på ET-utbudet iofs.) _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
Koseifälgar har ofta dubbelt, likaså en del PT fälgar såsom PT Flash. Även OZ Crono Evo har dubbla bultcirklar, så nog finns de men kan vara vanskliga att få tag på.
Jag har själv nu i vinter köpt 7x15" OZ Crono Evo i dubbla bultcirklar, men de tillverkas inte längre... ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
Tack för tipsen så långt.
Ideen var/är att ha 1 sätt fälgar i 15 tum med R-däck som går att använde på 2 olika bilar (Super seven och miata) Spacers blir ett väldigt skruvande, och jag måste väl ha spacers til båda bilar. Det var egentligen din annons Figgz som gav ideen...... Jag har redan OZ chrono i 16 tums med dubbla bultcirklar men de blir för stora (och dyra ![]() _________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
Ah, du ska ha fälgar till två bilar, trodde det var att du hade olika nav fram och bak på en bil. Varför tänka enkelt när man kan göra det svårare för sig.
![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
vissa av rotas fälgar finns med dubbla bultmöster där det ena är 4*100 och det andra är jag ganska säker på är 4*108.
Tyvärr hittar jag ingen info om det andra bulmönstret så jag kan inte lova något. fälgarna kan du köpa genom www.rarerims.co.uk och de är ganska billiga (priserna är för 4 fälgar). Kör själv med rota circuit 8 med dubbla bultmönster och skulle iofs kunna gå och mäta på dem. Edit: Kollade lite på rotas hemsida och det verkar vara 4*100/114,3 som gäller om jag förstår det rätt. www.rotawheels.com _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1013 besök totalt |