Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
30 besök senaste veckan (337834 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 82, 83, 84   >>
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1194



Kimmen skrev:
Bästa tid blev 1.05,926 (på sista varvet), missade då även målflagg så jag körde ett varv till.
Utomjordiskt snabbt... Mycket imponerande.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Mattias A skrev:
Kimmen skrev:
...och jag förstog att det är bara att attackera hårt direkt om man skulle ha en chans att komma förbi...


Årets underdrift?? ...chans att komma förbi?!
För allmänhetens upplysning så körde jag nästan konstant ca 2s långsammare per varv, så han kunde ju ha kört om i stort sett överallt (där det inte var spikrakt)!!

Helt otroligt bra kört, både i vått och torrt thumbs up thumbs up


Oftast kör man ju om där det är rakt så jag vet inte om det hade varit så enkelt som du säger.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Armskogh skrev:
Grymt bra, Kimmen thumbs up

Supramannen skrev:
Bra kört kimmen

Tack grabbar! Är inte nere på dina tider Rickard men lite halvnära iallafall

JohnC skrev:
Hade lite tid mellan våra rejs och stod på läktarplats vid start och målrakan. Jävlar vad du laddade på


Ibland lite för mycket. kändes halt ut ur sista böj tyckte jag.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11493



Måste tbx till geller engång till, har 1,03,X i mig känns det som gäller att ha fräscha däck kvar bara

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Jo, fräscha däck är ju minst en halv sek. Mina däck hade gått 70 varv när jag kom ner på 1,05,9 så med nya mackor och lite träning så borde jag komma ner på låga 5:or gissar jag.
Hade dålig toppfart såg jag, 212-214 km/t mot 220 km/t sist jag var där. kanske hade medvind då?

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11493



Kimmen skrev:
Jo, fräscha däck är ju minst en halv sek. Mina däck hade gått 70 varv när jag kom ner på 1,05,9 så med nya mackor och lite träning så borde jag komma ner på låga 5:or gissar jag.
Hade dålig toppfart såg jag, 212-214 km/t mot 220 km/t sist jag var där. kanske hade med vind då?


Ja nya däck är the shit...Min bil är ruskigt däck känslig

mitten låg 1,05 har du ju lätt i asken känns det som..

250 hade ja

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Körde lite folk på Gröndal i Lördags, jobbigt men kul! Höll på i över 3 timmar.


[/quote]

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 679



Hon såg stundtals lite nervös ut
På den banan och med den körstilen ser det verkligen ut som en förvuxen gokart!

_________________
Pet ter Uhlin
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 482



Haha! Kul att skjutsa folk som uppskattar det!
Men det såg mest ut som att du testade bakdäckens grepp!
Av vilken anledning vill du efterbränna i avgasröret? förutom att det ser ballt ut... thumbs up

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Jo, när man kör folk så ska det såklart köras lite brett!
Varför det eldas i avgasröret vet jag inte, det gjorde det även med originalboxen. I regel sker det när man släpper gasen mellan 8 och 9.000 v/m så det blir väl för mycket soppa då antar jag?

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4253



Kimmen skrev:
Varför det eldas i avgasröret vet jag inte, det gjorde det även med originalboxen. I regel sker det när man släpper gasen mellan 8 och 9.000 v/m så det blir väl för mycket soppa då antar jag?
En rallybil hjälper till med är det likadant på, lägger man till en Overrun Fuel Cut i
insprutningen försvinner dom fin eldkvastarna vid växlingarna

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15937



Overrun fuelcut är väl ställd med en fördröjning på den säkra sidan. Kylning är aldrig fel, om man inte bryr sig om extrem livslängd på kat etc.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1194



Kom igen nu Kimmen, är det inte lika bra du erkänner? Det sitter ett flame thrower munstycke i dämparen som dumpar en dos fotogen då och då, i avsikt att impa på konkurrenterna. Seså, erkänn nu!

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3950



Däcksvärmare för höger bak? Är det för att få jämn temp på bägge däcken?

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4253



Torkel K skrev:
Kom igen nu Kimmen, är det inte lika bra du erkänner? Det sitter ett flame thrower munstycke i dämparen som dumpar en dos fotogen då och då, i avsikt att impa på konkurrenterna. Seså, erkänn nu!

Jaha är det så kimmen använder det!

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Torkel K skrev:
Kom igen nu Kimmen, är det inte lika bra du erkänner? Det sitter ett flame thrower munstycke i dämparen som dumpar en dos fotogen då och då, i avsikt att impa på konkurrenterna. Seså, erkänn nu!


Får mig att tänka på den svarta bilen i Grease, han hade ju så att han kunde elda i avgasrören

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Axly
Gbg
Här sen Dec 2011
Inlägg: 342



Det är väl så på sånadäringa hotrods

_________________
Fixar med: Porsche 928 "927'an"
Bygger sakta: JVD Shrike 62
/Johan Jaurelius
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Kasten
Växjö
Här sen Feb 2015
Inlägg: 83



Tjenare Kimmen. Jag ställer en fråga till dig, eftersom jag har uppfattat det som att du är lite kontaktperson för Modsport.

Jag håller på med en 7:a som jag tänkt åka Modsport med.
I den har jag tänkt använda ett eftermarknadssprut typ Nira eller MaxxEcu.
I dessa kan man ha upp till 3 olika mappar, som man kan ställa med t.ex en vippa på instrumentbrädan.

Är det ok, i Spvm/ Modsport att komma med en sådan, om man på något sätt kan plombera den.
Och så visar man papper på: Med denna mappen som den är inställd på nu,
med plomberad valmöjlighet,så är det XX effekt för godkänt vikt/ effekt förhållande.
jag menar, även om motorn, utanför tävling, kan ge mer effekt.

Om du inte kan svara på detta, har du något tips på vem ska jag fråga?

Tack på förhand. ursäkta trådkapning..

_________________
Andreas Johansson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Tjena Andreas.
Antar att du ska köra med B230 turbo? Då ska bilen väga 862 kg med förare, och då är det fri trimning.
Ett alternativ om du vill bli lättare är att köra med B21:a då ska du väga 787 kg med förare. Den faktiska effekten du får ut är inte intressant utan det är typ av motor styr vikten.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Kasten
Växjö
Här sen Feb 2015
Inlägg: 83



Hej igen. Tack för svar.
ok, då antar jag att det är motornummret som berättar för tävlingsledningen vilken sorts motor jag har eller? Jag funderar på en Italiensk (export) 2liters variant, den ser precis lika dan ut som en B230, men är då på 2,0 liter.

_________________
Andreas Johansson
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006
Inlägg: 2606


Trådstartare
Är det B19 (B200) som satt i Volvo 340/360 du tänker på?
Du kommer få fylla i en vagndeklaration när du ska köra i Modsport, där ska du fylla i b.l.a. motorvolym. Motornumret är inte så intresant eftersom du kan ha bytt vev eller borrat motorn. Så med en 2 liters tvåventilare så ska du väga in på 750 kg.

_________________
Joakim Granfors

www.modsport.se
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1
30 besök senaste veckan (337834 totalt)
<<   1, 2, 3 ... , 82, 83, 84   >>


Stöd Rejsa.nu genom att hälsa på hos annonsörerna för att se vad de har att erbjuda. Se alla annonser här > >