Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... , 82, 83, 84 >> 138 besök senaste veckan (342220 totalt) |
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "We are here to fuck shit up and have a good time!" |
||||||
Oftast kör man ju om där det är rakt så jag vet inte om det hade varit så enkelt som du säger. |
||||||
Tack grabbar! Är inte nere på dina tider Rickard men lite halvnära iallafall
Ibland lite för mycket. kändes halt ut ur sista böj tyckte jag. |
||||||
Jo, fräscha däck är ju minst en halv sek. Mina däck hade gått 70 varv när jag kom ner på 1,05,9 så med nya mackor och lite träning så borde jag komma ner på låga 5:or gissar jag.
Hade dålig toppfart såg jag, 212-214 km/t mot 220 km/t sist jag var där. kanske hade medvind då? |
||||||
Ja nya däck är the shit...Min bil är ruskigt däck känslig mitten låg 1,05 har du ju lätt i asken känns det som.. 250 hade ja _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Körde lite folk på Gröndal i Lördags, jobbigt men kul! Höll på i över 3 timmar.
[/quote] |
||||||
Haha! Kul att skjutsa folk som uppskattar det!
Men det såg mest ut som att du testade bakdäckens grepp! Av vilken anledning vill du efterbränna i avgasröret? förutom att det ser ballt ut... _________________ Mvh Mattias FB: hahlinengineering Camaro -69 och Volvo 142 GTR |
||||||
Jo, när man kör folk så ska det såklart köras lite brett!
Varför det eldas i avgasröret vet jag inte, det gjorde det även med originalboxen. I regel sker det när man släpper gasen mellan 8 och 9.000 v/m så det blir väl för mycket soppa då antar jag? |
||||||
insprutningen försvinner dom fin eldkvastarna vid växlingarna _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Overrun fuelcut är väl ställd med en fördröjning på den säkra sidan. Kylning är aldrig fel, om man inte bryr sig om extrem livslängd på kat etc.
|
||||||
Kom igen nu Kimmen, är det inte lika bra du erkänner? Det sitter ett flame thrower munstycke i dämparen som dumpar en dos fotogen då och då, i avsikt att impa på konkurrenterna. Seså, erkänn nu!
_________________ /Torkel Kristensson #90 i Roadsport C, SPVM "We are here to fuck shit up and have a good time!" |
||||||
Jaha är det så kimmen använder det! _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||||
Får mig att tänka på den svarta bilen i Grease, han hade ju så att han kunde elda i avgasrören |
||||||
Tjenare Kimmen. Jag ställer en fråga till dig, eftersom jag har uppfattat det som att du är lite kontaktperson för Modsport.
Jag håller på med en 7:a som jag tänkt åka Modsport med. I den har jag tänkt använda ett eftermarknadssprut typ Nira eller MaxxEcu. I dessa kan man ha upp till 3 olika mappar, som man kan ställa med t.ex en vippa på instrumentbrädan. Är det ok, i Spvm/ Modsport att komma med en sådan, om man på något sätt kan plombera den. Och så visar man papper på: Med denna mappen som den är inställd på nu, med plomberad valmöjlighet,så är det XX effekt för godkänt vikt/ effekt förhållande. jag menar, även om motorn, utanför tävling, kan ge mer effekt. Om du inte kan svara på detta, har du något tips på vem ska jag fråga? Tack på förhand. ursäkta trådkapning.. _________________ Andreas Johansson |
||||||
Tjena Andreas.
Antar att du ska köra med B230 turbo? Då ska bilen väga 862 kg med förare, och då är det fri trimning. Ett alternativ om du vill bli lättare är att köra med B21:a då ska du väga 787 kg med förare. Den faktiska effekten du får ut är inte intressant utan det är typ av motor styr vikten. |
||||||
Hej igen. Tack för svar.
ok, då antar jag att det är motornummret som berättar för tävlingsledningen vilken sorts motor jag har eller? Jag funderar på en Italiensk (export) 2liters variant, den ser precis lika dan ut som en B230, men är då på 2,0 liter. _________________ Andreas Johansson |
||||||
Är det B19 (B200) som satt i Volvo 340/360 du tänker på?
Du kommer få fylla i en vagndeklaration när du ska köra i Modsport, där ska du fylla i b.l.a. motorvolym. Motornumret är inte så intresant eftersom du kan ha bytt vev eller borrat motorn. Så med en 2 liters tvåventilare så ska du väga in på 750 kg. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield HONDA -07. Modsport 1 | << 1, 2, 3 ... , 82, 83, 84 >> 138 besök senaste veckan (342220 totalt) |