Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tack för inspirationen, grabbar!
2 besök senaste veckan (1358 totalt)
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Hej alla glada Rejssare

Trevligt med folk som uppskattar annat är vilken dumpventil som går fortast genom en högerböj i kombination med en rejäl Evo VVIII vinge på en 240 whoops...

Nu skall jag inte klaga på vad andra gör eller säger, utan kör med possitiv hjälparanda så vi tillsammans kan ha roligt på banorna i sommar (eller vid datorn i vinter )

Efter att ha haft stiltje i garaget sedan sensommaren så har äntligen bilen åkt upp på pallbockar och vinterrivningen är igång! och faktum är att detta forum har givit mig inspiration att komma igång igen! thumbs up

Framvagnen skall få sig en duvning med nya slitdelar och en kort styrväxel
Lite mer stag till buren skall i
dörrarna skall rensas på allt innehåll och rutorna skall bytas till Lexan (vi hörs i morgon Calle)
Mer vikt skall flyttas bakåt alternativt tas bort eller lättas
Motor...
Skivor bak

Mycket ideér finns, men...

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Låter som ett kul bygge, hoppas få se den på banorna till sommaren.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
v_skogh
Borås
Här sen Nov 2002
Inlägg: 212



Håller med!
På ett så kreativt forum som detta flödar idéerna, har själv tagit upp jaketen på folk som skall ingå i mitt racingteam för långlopp

_________________
Mvh Viktor Skogh, Borås
Citera
Carl Elwing
Jönköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 91



Kul att höra att Du fått fart i garaget, Robert! Lättningsprylarna är på G! Glömde nämna att jag inte vet riktigt hur SBP ställer sig till Lexanrutor på gatreggad bil. Här kanske det gäller att ha flyt, eller besiktiga med glasrutor för bytet. Bara så du vet. Kanske någon här som har erfarenhet? Lite jobbigt att byta rutor varje år...

_________________
/Calle
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5537



Carl Elwing skrev:
Kul att höra att Du fått fart i garaget, Robert! Lättningsprylarna är på G! Glömde nämna att jag inte vet riktigt hur SBP ställer sig till Lexanrutor på gatreggad bil. Här kanske det gäller att ha flyt, eller besiktiga med glasrutor för bytet. Bara så du vet. Kanske någon här som har erfarenhet? Lite jobbigt att byta rutor varje år...


sidorutorna är ok. framrutan måste vara glas.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Apropå rubriken, inga tjejer som har loggat in här än?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 364



Håller med Reinsson och lyfter denna hemsida/forum till skyarna... Även jag har fått inspiration till att återuppta mitt projekt.
Saker och detaljer som man undrar över men som man inte fått någon riktig kläm på tas upp här (inte någon annanstans vad jag sett).
Saker som man vet inte kunnat fråga om p.g.a. en massa löst jidder från "förstå-sig-påare" och annan allsköns "jag-har-bäst-bil-så-det-såare". Det har gjort att man hoppat av trådar och försökt lära sig den "hårda vägen" som iofs. ändå är det enda rätta men med en del tips underlättar den "hårda vägen" en aning. Dessutom är jag väldigt road av inställningen här på rejsa.nu. Den är väldigt tilltalande...

...Av den enkla anledning att det finns så oerhört mycket mer att ta del av än på många andra hemsidor/forum jag känner till. Kunniga professionella, amatörer bara intresserade och fr.f.a. en hoper av glada rejsersupporters...

Dessutom verkar denna sida sälja sig själv utan att man påtalar den för någon annan.. Antingen tycker vederbörande nyfiken om sajten, anammar den och kommer med eller så märker han/hon att det är för många insnöade stollar här och gör/säger inget.

_________________
//Hazze owenius

S.C.S
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002
Inlägg: 287


Trådstartare
Helt klart som Hazze säger thumbs up

Har spenderat ett antal timmar på GTI klubbens forum genom åren (och gör det för all del fortfarande) men det går inte att jämföra med hur debatten och nivån är på detta forum, mer "vuxet" och för all del betydligt högre teknisk nivå vilket jag uppskattar som vaken "Technörd"

Eftersom mitt bygge är tänkt som 95% Go och 5% Show så känns det som jag har hamnat på en plats där Go är i fokus.

Att jag sedan inte är nångon Ringoholic är förhoppningsvis OK, men hänger jag här tillräckligt mycket bland er andra som är lite "ringskadade" så vet man aldrig var det slutar thumbs up

_________________
//Robban
Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar...
http://robsonsblogg.blogspot.se/
Citera
Allmänt banåkaforum
Tack för inspirationen, grabbar!
2 besök senaste veckan (1358 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande