Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4906 besök totalt |
Nån som har erfarenhet från itsfun.nu?
Nån som har erfarenhet ifrån itsfun.nu? De har en mängd trevliga chip till minst sagt trevliga priser..... Tacksam för alla svar! ![]() |
||||
Re: Nån som har erfarenhet från itsfun.nu?
Gör en sökning på forumet , så hittar du många trådar om det , både plus och minus . _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Det är ju alltså Jurgen Weise som gör chipen.
Ska din motor vara helt orginal funkar det säkert bra med ett färdigt chip, men om du gör nåt annat med motorn så bör du åka dit och få motorn mappad, Jurgen vet vad han gör, jag är otroligt nöjd med mappningen han gjort med min motor ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
För banåka där man tex kan säga att det är V-power eller bättre som gäller så kan du säkerligen få till fina effektökningar och framför allt klart mysigare register bara du redan har en hyfsat hög komp på motorn.
Turbomotorer svarar ännu finare på att få inställningar för bättre soppa. Har bruksbilen chippad av honom och det fungerar klart över förväntan både när jag kikar på sopparäkningen och när jag gör omkörningar. Har även byggt lite bil med Jurgen Weise och han är i mina ögon en grymt kunnig kille med örnkoll på våra kära motorstyrningar. _________________ Mvh // Niklas L |
||||
Finns det någon här på forumet som vet hur man kan komma i kontakt med Jürgen Weise? Jag har tidigare mejlat till info@jwr.se, i maj förra året när jag hade M Coupén och i maj i år igen när jag skulle byta till 996 4S, men inte något av mejlen renderade något som helst gensvar... Senast mejlade jag följande:
"Hej Har ni möjlighet att gå in och optimera ECU-mappningen i en 996 4S av årsmodell 2003-2004, eller arbetar ni bara med BMW? om ni även gör Porsche, vad ungefär blir det för effektökning (original 320 hk)? - Alt. 1: 996 4S med original sportavgassystem - Alt. 2: 996 4S med TechArt sportavgassystem och grenrör Mvh" Hoppas det är mejladressen som är felaktig, för annars tycker jag det vore lite märkligt att en sådan rak och enkel fråga inte kan få något svar. Denna mejladress är dock den enda kontaktinformation till Jürgen som jag har fått tag på, så om någon här har ett telefonnummer till honom så tar jag tacksamt emot detta (vill gärna veta vad han har att erbjuda till en 996 3.6 lit.). ![]() _________________ Mark W. |
||||
En brud från en itsfunmonter försökte på någon mässa övertala mig att det gick att chippa min bil
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
om jag inte har helt fel så har JWR gått i konkurs, måste dock lägga in en liiiiten brasklapp för jag är inte helt säker. _________________ Anders Berglund |
||||
Hon pratade norska och var riktigt svårövertalad =) Inte lätt att ha koll på gammla bilar när man är van att handskas med plastjappsar och dyl.. ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
||||
Var det inte Teknikens Värld som testade 997 Carrera S med V-power och vanlig 95 eller 98 oktan på Rototest och fick fram att det gav knappt 5hk på en bil som redan har 360hk = ingen märkbar skillnad. _________________ M v h Stephan Berglund BMW M3 E36 -97 |
||||
Hon kanske menade ett nytt chip i gnisten? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
En kompis fick 0.3 bar högre laddtryck efter tankning med V-Power och ny adaption, billigaste trimmet han nånsin gjort sa han. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Du menar samma tidning som tyckte att Bmw 5 serie var livsfarlig som bil efter att dem hade fimpat antisladd systemet o provocerat i en bana och sedan blev förvånade över att det sladdade? Tyvärr den tidningen har tappat allt förtroende hos mig. Särskilt när en hel del andra tester både här och i utlandet samt tidning och tv kommit till rakt motsatt slutsats. Dvs att det gör en hel del att tanka annan soppa. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Beror på vem som utför testet. Vet att teknkens värld kör med rotortest. Vet även att det är knappast dem som byter soppa i bilarna samt nollställer boxen där det behövs. Rotortest ja Teknikens värld nej kombinationen av de 2 jadu bra fråga. Skulle vilja se mer fakta från dem med kanske en turbo maskin. _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||
Teknikens värld slutade med rototest förra året och om jag inte är helt fel ute, Så porschens bromsningar på dom pålitliga
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Jag vet inte förhållandena som dom testat under och motorn som sådan spelar också stor roll, säg att en bil redan är mappad för MBT på 95 oktan, (dvs inte har så värst elak kombination av komp och kamaxlar men alutopp med bra förbränningsrum, och därför kanske kan ha mer tändning) så innebär ju ett byte till V-power säkerligen inte så speciellt mycket då en en annan tändkurva inte kan göra så mycket förutom på små delar av tändmappen. Tex så upplever jag att en chippning av min ecotec vid körning gett mer skillnad i mellanregistret än vid peak hk, dvs klart trevligare vid vardagskörningen. Den är numera inställd för 98 oktan. Även om det inte är en åsnespark i ryggen efter en chipning, så kan se på min egen "bromsbänk" (dvs en lång backe som jag brukar ha 50 blås vid botten och noterar max hast vid toppen) att det gjort en märkbar skillnad på tider och km/h, så för min ecotec så fungerade det fint ![]() Det är lite olika hur bilar svarar men generellt så ju elakare motor, (komp och kam) desto bättre svar på byte till bättre soppa och elakare inställningar i motorstyrningen. Som jag och många sagt i tråden så är det dock turbobilarna som blir riktigt roliga med bättre soppa och nya inställningar. ![]() _________________ Mvh // Niklas L |
||||
JWR chippade min Golf IV Gti som jag hade, den laddade 1.3 bar enligt autometer mätaren och det hade den gjort i 16000mil utan ett enda fel. (bilen hade när jag sålde den gått 19000 mil och chipades vid 3000 mil)
Så jag är positiv. Mvh D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4906 besök totalt |