Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar GTI Klubben mot Emmaboda Superstage | 1, 2, 3 >> 9611 besök totalt |
Nu har jag anmält mig till Emmaboda för körning tillsammans med vår klubb den 29 maj! Skall bli intressant att se hur detta går.
Till frågan jag har; Skall jag köra på gatdäck eller R-däck? Skall jag ha R-däcken så måste jag ju få dom varma först och jag kan väl inte åka runt och "köra stöll" innan? Eller? _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag är också anmäld! Bara att be till högre makter (styrelsen) att man blir utvald.
Jag har för mig att Magnus har predikat att det går betydligt bättre med R-däck. Bana är så pass lång å snabb så man får nog upp tillräcklig temp. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Mitt tips är rdäck. Om du sett till att få grundtemp i dem på landsvägen så får du tllbaka tempen redan efter några portar i slalomen tror jag. _________________ Magnus Thomé |
||||||
Kör på R-däck, framåt eftermiddagen när de flesta har tröttnat så kan du köra flera gånger på rad och då blir de varma så det räcker.
_________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi Opel Astra OPC Träffansvarig Opel Club Sweden |
||||||
OJ, det hade jag missat!
Undrar om en gammal Polo får köra! Det måste jag anmäla mig till! Då får man ju tjuvträna lite innan rejsa.nu-körningen! _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Då får det bli R:ena på då!
Fast hur jag skall kunna behålla värmen i dom från landsvägen ända in till fältet är ju en fråga. Vad jag minns så är det ju inte någon slät och snabb framfartsväg direkt. Fast Ingmars tips är ju vettigt. Eftermiddagarna brukar ju alltid ge lite mer spelrum. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Bara köpa 4 däck värmare. Eller så får du dra handbromsen och till ca 7000 och dumpa kopplingen Få du inte väme i framdäck då så blir jag _________________ // Jani Hast |
||||||
Jag försökte mig på det med mina gamla gatdäck, men det gick inget vidare, de blev så varma så de blev hala i stället. Jag fick faktisk köra så många gånger att jag tyckte att bilen hade fått vad den behövde den dagen, men tyvärr kunde jag ju inte köra snabbare hur jag än försökte. _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi Opel Astra OPC Träffansvarig Opel Club Sweden |
||||||
Jag körde en sen höstdag med Porscheklubben, det gick alldeles utmärkt med standarddäck. Men - mitt tips är att man kapar ca: 2 till 3 sekunder med R-däck. O så spelar nog väder och yttertemp in en del (och inte minst farten i kurvorna...)
_________________ S Brandt |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Jag rusar till kiosken!!! _________________ Magnus Thomé |
||||||
_________________ Magnus Thomé |
||||||
Jag ”rusade” också till kiosken för några dagar sedan.
Spontant tyckte jag att Bilsport tappade bort entusiasmen de visade i höstas, kontra reportaget ett halvår efteråt. Jag menar, en kille körde på tiden 1.27 på 1:a försöket. Först trodde de att han hade kört fel. Sedan funderade de på att det kanske vore intressant om Gullabo skulle köra hans bil nå’n gång, men drog sen slutsatsen att det nog inte var någon bra idé. Jäkla snabb och rolig bana, men mina S03:or var inte riktigt sig lika efter 16 varv och en rolig dag. _________________ S Brandt |
||||||
Jo, sen körde ju PCS-gänget med ett uppvärmnings"varv" innan varje riktigt rejs också (ofast efter att de kört ner till landsvägen, då nog mest för att värma lådan och bromsar lite). Men visst, R-svålar är att föredra. Synd att jag har eget race i oskarshamn den dagen, annars hade en publikplats varit given.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Sådär ja!
Då var det avklarat! Mycket roligare än jag trodde, men tyvärr så hann dom flesta, inklusive jag, bara med fyra vändor. Jag längtar efter rejsa-träffen! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Det var 25 bilar utvalda, och någon kunde inte komma. Men på gruppfotot räknar jag till 29 bilar! Inte för att jag vill kritisera, men jag är övertygad om att det skulle gå att effektivisera körningen bättre. Det tog två timmar innan vi kom igång med körningen runt kl 11! Blanketter som skall fyllas i skulle kunna skickas i förväg, så att man har dom ifyllda redan innan man kommer dit. När alla hade kört varsin runda, så var det dags för lunchbreak i en timme. Sen var kl 13. Då hade jag varit där i 4h och kört en officiell runda... Jag hann tack och lov "sno åt mig" två inofficiella rundor under lunchtimmen(utan tidtagning). Personligen tycker jag det vore bättre om man i förväg bestämmer att ett par tre bilar kör 3-4 rundor och sen nästa 2-3 bilar. Så att det inte går en timme mellan varje runda man får köra. Avkylnings runda körde vi på flygrakan. Det vore bättre om det görs utanför banan. Kommentarerna till Bilsportreportern vore också bra om de kunde göras på annat ställe än vid start/mål. Just my _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. |
||||||
Inför träffar GTI Klubben mot Emmaboda Superstage | 1, 2, 3 >> 9611 besök totalt |