Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-05-13 SVKG Sprint 1, Parkbanan, Göteborg.
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (12623 totalt)
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Kojan ser inte ut att ryka nämnvärt på bilden. Någon som kan berätta hur det såg ut vid gasuppsläpp.

Har inför sprintet inte hunnit göra så mycket med bilen. I onsdags startade jag upp den för första gången sen i höstas och tvättade av honom. I fredags bytte jag olja och filter och fyllde på med luft i däcken. Just det ja, bytte två o-ringar på ena förgasaren för det läckte så mycket soppa.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



snailspeed skrev:
Kojan ser inte ut att ryka nämnvärt på bilden. Någon som kan berätta hur det såg ut vid gasuppsläpp.
Eh, du menar de få sekunder som den gick rent?
Det var ingen plötslig dimma vid gasuppsläpp men det var inte direkt osynliga avgaser nån gång.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837


Trådstartare
oje skrev:
flygfoto

Till och med sjön eller vattenpölen (olika benämningar på den beroende på mängden nederbörd) är markerad på bilden. thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



Det verkar ju som om ni hade jättetrevligt! Fina bilar!
Själv så ägnade jag lördagsförmiddagen åt att bogsera en 70-tals VW buss till Kokosracing garaget varefter vi satte i en insatsgänga i en av topparna så att det gick att skruva tillbaka tändstiftet. Kanske inte riktigt lika roligt. Fast resultatet blev bra i alla fall, alltid något.

Jag får väl komma nästa gång istället, när blir det?

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Vad är slingan gjord för från början?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



Wankelsport skrev:
Jag får väl komma nästa gång istället, när blir det?
17/6, 2/7(flyttat till söndagen), 19/8, 3/9, 16/9
www.svkg.nu och även i bankalendern här.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Då skulle du sett när jag startade den i garaget i onsdags. Host, host. Det var nåt i stil med Lützen. Det med att den bluddrar har jag försökt flera gånger att få ordning på men ej lyckats. Jag har höjt nivån i flottörhusen och det hjälpte lite, men annars så vet jag inte vad jag ska hitta på. Det är ju bara i vänsterkurvor som den bluddrar. Förgasarna är ju gamla Stromberg CD125.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



Fredrik C skrev:
Vad är slingan gjord för från början?
Fotoslinga åt Volvomuseét.
Det är en bygg/fyllmassetipp från början som de ville försköna när de byggde kontor i närheten.
Vi får väl se hur länge som det finns kvar men det finns gott om "orörd" mark att expandera på så jag antar att en gammal byggtipp får ligga orörd rätt länge (kan inte vara billigt att resna upp så man kan bygga där).

Det är ingen liten fördel att det inte finns bostäder på flera kilometers håll samt att verksamheten där ute generellt är av lite bullrig/storskalig art.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19494



snailspeed skrev:
Då skulle du sett när jag startade den i garaget i onsdags. Host, host. Det var nåt i stil med Lützen. Det med att den bluddrar har jag försökt flera gånger att få ordning på men ej lyckats. Jag har höjt nivån i flottörhusen och det hjälpte lite, men annars så vet jag inte vad jag ska hitta på. Det är ju bara i vänsterkurvor som den bluddrar. Förgasarna är ju gamla Stromberg CD125.
Går det inte att fuska till det historiska med ett litet sprut

Att förgasarbilar fungerar dåligt i en typ av sväng har vi ju sett förut (Von Snellfahrers Marcos tex).

Men kojjor har det ju körts med en hel del, alla kan ju inte bluddra på detta vis i vänstersvängar (dvs nån sitter på tips&trix runt det)?

Andra förknasare förmodligen?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
snailspeed
Borås
Här sen Jun 2003
Inlägg: 231



Det brukar ju sitta SU på dem eller så byter man till en Weber eller Dellorto. Jag har ett Alexanderinsug och då är det bara Strombergarna som passar utan modifieringar.

_________________
Oscar Kärrqvist
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Jag tog inte så många bilder då det kändes rätt meninglöst med min fjuttiga digitalkamera bland alla papparazziobjektiv! Så i väntan på lite bättre bilder kommer här några få...


En puttrande och fräsande 02:a med bra fart


Porsche 911 i tajt målkurva


Bror min i sista körningen


En tvåtaktare med ett härligt ylande

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
h a
Hammar
Här sen Jan 2005
Inlägg: 97



Ser mycket roligt ut! Får nog bli ett besök under sommaren!

_________________
Hans Andersson BOLa Racing HT2
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8035



Hojta till isåfall så kommer jag med också....
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



Låter som ni hade roligt med en härlig blandning av bilar thumbs up Själv var jag i Frankrike och missade allt det roliga (jag han dock åka en sväng till Monte-Carlo och spana på uppbyggnaden av banan inför F1 så nu är man sugen på att köra )...

Vi ses vid nästa sprint

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Eftersnack
2006-05-13 SVKG Sprint 1, Parkbanan, Göteborg.
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (12623 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande