Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
CG-Lock?`
1 besök senaste veckan (1238 totalt)
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194


Trådstartare
CG-Lock?`

Hittade denna. Vad tros om denna? Lär väll inte vara en ersättning för 4 punkts bälte men kanske ett kompliment till vanligt bälte när man svänger och kränger?

http://www.cg-lock.co.uk/

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Jag tror inte på den, det står i texten att den bara låser midjebältet, inte axelbältet.
För min del så är det iaf inte midjan som jag kämpar mot när det svänger utan just överkroppen.

Isåfall rekomenderar jag det gammla vanliga tricket.

Fäll bak ryggstödet på stolen så att axelremmen kan "gena" framför din kropp rakt ner till fäst punkten (lite beroende på hur mycket bälte man behöver men man kommer snart på tricket). Ryck till i bältet så det låser med ena handen, håll det på plats, luta dig frammåt och börja vrida tillbaka ryggstödet tills du säkrar "låset" genom att stolen hindrar kroppen från att kunna luta sig bakåt och därmed släppa låset..

Sen sitter man faktiskt ganska fint även med 3-p bälte. thumbs up

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931



I min bil sitter iaf midjedelen av bältet ihop med överkroppsdeln..?!

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Erik (fd Mooseman) skrev:
I min bil sitter iaf midjedelen av bältet ihop med överkroppsdeln..?!


Ja, det gör den i de flesta bilar jag sett Men den här prylen låser bara midjedelen, alltså så kan överkroppsdelen av bältet fortfarande röra sig.


Jag har gjort en skiss





X = Fasta låspunkten för bältet
o = här sätter du produkten som alltså kan låsa midjebältet mellan den fasta låspunten och vanliga "snabblåset"
Bältesupprullaren och den glada föraren syns också.

Pilarna visar att bältet fortfarande kan röra sig mellan låsprodukten och bältesupprullaren.

Logiskt så det förslår thumbs up

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5885



vacker skiss!

Jag tror den kan funka - beroende på var man sätter den.

På lupon vänder bältet ner för att ha din krullgrej vid golvet. Om man då sätter den här mackapären vid vändstället uppe vid din krull så borde den ju funka.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



dstr skrev:
vacker skiss!

Jag tror den kan funka - beroende på var man sätter den.

På lupon vänder bältet ner för att ha din krullgrej vid golvet. Om man då sätter den här mackapären vid vändstället uppe vid din krull så borde den ju funka.


Mitt krull i bilen sitter också vid golvet nu när du nämner det .

På min räserhäck borde det kanske kunna gå sätta "låset" mellan vändgrejen vid axeln (på sidan mellan vändgrej och rulle) som du säger thumbs up
På min brukshäck skulle det inte gå eftersom vändgrejen sitter innanför en massa plastkåpor.

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931



Snacka om att min hjärna gjorde en tankevurpa i morse när jag skrev mitt första inlägg! Helt rätt som du skriver, det är ju överkroppen man vill hålla fast mest!

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Allmänt banåkaforum
CG-Lock?`
1 besök senaste veckan (1238 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande