Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

PeterF skrev:
Några bilder jag tog vid en leverans häromdagen


Mycket fin bil Peter! thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324



Wow grattis Peter den är otroligt vacker!!

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Tyvärr inte min bil. Några fler bilder.





























Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Gud, va poorigt!

Är det Porsche Design på gräsklipparen också??

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



Wow, vilken bil!!

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Vilken grässklippare thumbs up thumbs up
I övrigt, inte är väl nya RSen så liten(den i förgrunden)

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



Snyggaste, ballaste, häftigaste Porschen man kan köpa idag!! thumbs up thumbs up thumbs up

Grattis!!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



Erik B skrev:
http://www.rs6.com/forum/showthread.php?t=11283


Intressant läsning, Erik.
Den verkar ju överlägsen "over-all", men runt Ringen är ju 996 GT3RS en sekund snabbare!!

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Qvisfr skrev:

Den verkar ju överlägsen "over-all", men runt Ringen är ju 996 GT3RS en sekund snabbare!!


Finns säkert en å annan 996:ägare som myser åt det.

Men man får nog gå in och granska väder och vind för att få svar på verkligheten.

Dock tycker jag att hela 996 vs 997 / GT3 vs GT3 RS belyser problemen med att åka fortare runt banor med nya bilar. Sänkning av varvtider sker uppenbarligen inte med någon sorts automatik...

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
nottehed
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 104



Detta visar ju bara att man börjar nå en gräns där det behövs stora förändringar för att nå små ytterligare resultatförbättringar. Ringentiden har ju blivit världens grej som marknadsföring, men vem bryr sig egentligen? Jag skulle vara helnöjd om jag kunde köra konstanta fulla varv under 8 minuter.

Varvtider på gatbilar är ju egentligen meningslöst. Man borde istället mäta körglädje om det hade gått...

/Lars

_________________
/Lars Nottehed
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

nottehed skrev:
Detta visar ju bara att man börjar nå en gräns där det behövs stora förändringar för att nå små ytterligare resultatförbättringar.


Mittmotor...Mittmotor...Mittmotor...

Sport Auto anger ju ett subjektivt värde på körglädje numera. GT3 RS fick 10/10... thumbs up


Porsche kan titta närmare på det här konceptet


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Thecjr
Småland
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Erik B skrev:
nottehed skrev:
Detta visar ju bara att man börjar nå en gräns där det behövs stora förändringar för att nå små ytterligare resultatförbättringar.


Mittmotor...Mittmotor...Mittmotor...

Sport Auto anger ju ett subjektivt värde på körglädje numera. GT3 RS fick 10/10... thumbs up



Tycker det är dåligt att RS en inte har bättre tider än en vanligt GT 3 a och förlorar mot 996 GT 3 RS

_________________
Carl Johansson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Thecjr skrev:
Tycker det är dåligt att RS en inte har bättre tider än en vanligt GT 3 a och förlorar mot 996 GT 3 RS



Köp en annan bil då

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Göte RS6 Sjögren skrev:
Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.

Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt

Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är?


ovan skrevs 30 maj 06.

Såhär nu..

Hm, ok its in print now, men jag pratade ju som många vet med Horts långt innan detta var i print gällande 997 GT3 RS och fick ju höra redan då. Dock vill jag minnas att sa att han åkt 7.45min med 997 RS mot 7.48min 997 GT3.
Uppenbarligen menade han då att en extremt talangfull förare nog kommer ner på 7.45min med RS då?

Nåväl detta bekräftar ju som sagt vad vi redan tagit upp sedan tidigare, 997 GT3 och 997 GT3 RS är same, same but diffrent. Marknadsföringsmässigt är Porsche duktiga, inget snack. Samt som oxå långt tidigare nämnts, framgångsagan 911 är i slutskedet, något måste till för att komma vidare.

Motorn mer framflyttad mot bilens mitt, samt sek låda så lär det ju inte gå långsammare kanske som någon sa.

I övrigt gäller väl som alltid...horses for courses.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Jag tror det är föraren....
Går det tillräckligt fort så verkar det som om han inte kan köra fortare trots att materialet kan.

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



PatrikT skrev:
Jag tror det är föraren....
Går det tillräckligt fort så verkar det som om han inte kan köra fortare trots att materialet kan.


och om inte ens Horst med de talanger han besitter kan utnyttja det lilla extra en RS kan erbjuda, ja vilka kunder kan då göra det? (klart WR kan, men han är ju med och utvecklar)

Ett är säkert som jag oxå nämnt tidigare, den lilla extra edge RS har, spårvidd, styvare kaross mm kommer trots allt väldigt få till godo även på kortare släta banor, men visst i något större utsträckning där, om än % väldigt få. Än mindre kan jag tänka mig att den lilla extra edge kommer oss tillgodo på ringen vs vanliga 997 GT3! Nåväl det finns ju fler skäl att köpa RS. Men trots allt kan jag inte komma ifrån vad jag personligen ser som kärnvärdet med RS och det är att den borde liksom prestera bättre än en vanlig GT3, i mina ögon gör den trots allt inte det, för 99% av oss i vartfall gör den inte det. Kanske är det mer Porsches marknadsavdelning som misslyckats och inte bilarna i sig! Kanske borde nya 997 GT3 RS låtit vänta på sig? Kanske inte, de säljer ju bra trots allt.

om nya CSL inte heller presterar bättre än tidigare CSL, ja då blir jag besviken, eller då får jag väl säga till mig själv att ringen tider inte är allt på vår jord, det finns ju annat viktigt oxå trots allt

Inget snack om att nya RS är en extremt kompetent bil. Men uppenbarligen kan ingen missat att redan Mk2 RS var det. Personligen tyckte jag det var roligare där, då skillnaderna var större mot vanliga GT3(vikt). Svårt att göra en redan bra bil bättre. Känslan jag får är trots allt att 997 GT3 RS mer passar många, vilket är bra. Fler hobbyförare(som vi)kommer att kunna prestera i dom, jämfört mot MK2 RS, nåväl bara en känsla jag har.

Ps, glömde maila dig Patrik, gör det på måndag Ds

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Tycker ni har summerat det bra, eller åtminstone som jag uppfattar det.


-Att man kanske kommit till en gräns (som diskuterats förrut) med med svansmotor. Man kan alltid häva i mer effekt och gasa sig till några sekunder när det sträcker på sig. Och med större bromsar kan man bromsa senare. Återstår att se vad GT2 presterar. Tror knappast kurvhastigheten är större.

-Att Porsche kanske kört en affärsdrag för att tjäna pengar. Inga dyra modifieringar för att spara ytterligare vikt, inte fler hästar, samma chassi osv.

Just ringentiden tycker jag är en liten besvikelse. Troligtvis hänger det lite på vädret/temp då den vinner allt annat inkl Hochenheim. Men jag hade förväntat mig att det skulle presteras sekunder jämfört med den vanliga GT3 åtminstone. Liksom lite därför man köper en sån. För att få det där sista.
Värdeminskningen kommer att tala om hur det uppskattas av entusiasterna. Ett tapp neråt om 3 år och sedan... Hur kommer den att hävda sig mot GT3 och 996RS...?
996RS har ju fått ett stålbad i värdeminskning trotts att den är snabb, speciell och inte tillverkad i mer än 600 ex.

Har inte kört 996RS men en hel del GT3, och det går inte att jämföra med 997. När jag testade så fanns det så mycket mer av allt i den nya. Inkl körglädje. Vilket var avgörande för mig när jag beställde och som fick en att svälja prislappen.

Nu lyckas inte Svenska Porsche leverera bilarna enligt leveransplan. Av anledningar jag inte helt vet och således inte kan gå in på. Men min skulle tillverkas i april med lev i maj. Nu får jag bilen tidigast i slutet på september...som en -08.
Men det är den roligaste bil jag kört, skall man då avboka för 1 sekund på ringen?

_________________
Stefan Larsson
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Ja. Ska man vara lite allvarlig så är det precis så som Ni (Stefan och Gaute) skriver.

När jag provkörde nya 997 GT3 så blev jag helt såld för allt var så mycket mer än det jag hade innan.

Men Sport Auto testerna måste man ta på allvar och det var väl sådär får man väl sammanfatta det. Om man jämför tidsskillnaden mellan 996GT3 och 996GT3RS så är den dramatisk på ringen.

Nu var dock 997GT3RS "all time best" i "allt" annat och det är väl en tröst i vintermörkret.

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



från 6speedonline:

"Guys be careful with the numbers.
In this article the Gt3 and the RS posted identical 0-200 km/h times.
The same magazine when they tested each car separately a few months ago got completely different results.
In those tests the GT3 achieved 13.9 sec to 0-200 km/h and the RS achieved 13.5 to 0-200 km/h.

Basically if this article came out first and the individual articles came out second we'd be talking about how good the RS really is.

If you are a member at rennlist do a search there. The articles are there posted by NJ-GT back in early november or late october. The scans are too big for me to attach here.

Also with Sport Auto's test they only tracked the RS that day. Further it wasn't a closed course. Further Sport Auto could not drive corner 13 at full speed b/c of it not being a closed course - at corner 13 they have to slow down, this is where the start/exit and pit lane is.

The 996GT3 and RS are a great value, if I had a 996GT3RS I would prefer it. But the 997GT3 and GT3RS are faster than the 2 of them, hands down.

You have to stick to Walter Rohl's time when comparing.

See Excellence February 2007 pg 124

"Walter Rohrl covered a lap at the RING - including passing 5 cars (b/c it was a public day THEY DID NOT CLOSE THE COURSE FOR PORSCHE 0 in 7:42. That day he also drove a Carrera GT to 7:37 in the same conditions."

We all know the quickest time for Walter in the GT was 7:32 at the RING. Therefore he knows the RS can do it in a quicker time than 7:42 if the course was closed just for him.

Sport Auto's figures are just another set of figures. They may be correct for all those conditions that day, for that driver for that public day at the ring, but they ARE FAR from being definitive or significant.

So anyone who has a 996GT3 your car is great, but don't believe that the RS is on par with the 997GT3 or your GT3 b/c it just isn't. Sorry."

_________________
Stefan Larsson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737




_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande