Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3, ... 9, 10, 11   >>
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Vet inte vad den här kommar att kosta men jag hade valt en "vanlig" 997 GT3 Clubsport i stället. Gällande lanseringstid, färg, spec, (dåligt)-utnyttjande av RS betydelsen så tycker jag thumbs down

_________________
Stefan Larsson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Tvärtemot alla andra gnällspikar här i tråden, så gillar jag bilen skarpt.

Medan förra 996 GT3RS var en ganska lam flört med lite sjuttitalsnostalgi,
så går den här steget längre. Den ser ju både modern och klassiskt cool ut!

Det här ringer i huvudet på mig: "In Germany, the coupe costs 129,659 including sales tax."

Jag tycker det är billigt - Hade jag haft resurserna hade jag beställt en idag! thumbs up

_________________
--
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Men kunde dom inte ha gjort lite mer, eller vad tycker du Fredrik?

_________________
Stefan Larsson
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



höfläkt skrev:
Men kunde dom inte ha gjort lite mer, eller vad tycker du Fredrik?


Ja, absolut!
Jag hade gärna sett att man hade kapat bort 150 kilo till och gjort bilen betydligt mer hardcore,
jämfört med den "vanliga" GT3-an.

"RS"-märkningen idag är ju mestadels en dekaltrimning, även om jag tycker att den är väldigt cool.

Man kan ju jämföra med 80 och 90-talets Clubsport-varianter på 911 och 968.
De bilarna innehöll verkligen inte några stora förändringar i sig, men i efterhand så
är det just dom små, små sakerna som gör bilarna till en så mycket trevligare helhet än
standardversionerna.

(Att 911 och 968 CS på sin tid var billigare än standardversionerna, visar bara
att det var bättre förr )

_________________
--
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.

Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt

Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.

Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt

Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Ja min känsla är oxå att man lika gärna kan köpa en GT3 CS istället för GT3 RS.

Nåväl kanske har RS en andra inställnings möjligheter, något annat än dekalen bör det ju vara som skilljer dom åt

Spontant vad man vet i dag duger GT3 CS lika gott om inte bättre kanske, beroende på hur mycket billigare den är?

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
RS Patrik
Skåne
Här sen Mar 2004
Inlägg: 793



FredrikÅ skrev:
höfläkt skrev:
Men kunde dom inte ha gjort lite mer, eller vad tycker du Fredrik?


Ja, absolut!
Jag hade gärna sett att man hade kapat bort 150 kilo till och gjort bilen betydligt mer hardcore,
jämfört med den "vanliga" GT3-an.

"RS"-märkningen idag är ju mestadels en dekaltrimning, även om jag tycker att den är väldigt cool.

Man kan ju jämföra med 80 och 90-talets Clubsport-varianter på 911 och 968.
De bilarna innehöll verkligen inte några stora förändringar i sig, men i efterhand så
är det just dom små, små sakerna som gör bilarna till en så mycket trevligare helhet än
standardversionerna.

(Att 911 och 968 CS på sin tid var billigare än standardversionerna, visar bara
att det var bättre förr )


968 CS är det stor skillnad på mot den vanliga, ialla fall om man har M 030 paket, med skalstolar etc. Däremot håller jag med när man pratar -87ans 911 CS. Dock är detta igen diskussion man bör göra med en engelsman där de kultförklarat 911 CS för länge sedan och för att inte tala om prisbilden.

70-tals flirt i all ära men Porsches race färg är vit och eftersom RS-bilarna är homologerings bilar för racing så skall det finnas vit i färgprogrammet, om nu inte alla skall vara vita som man hade den goda smaken på 996 an.

När det gäller användandet av kolfiber och övriga lättningar av bilen, tycker jag man är för klena på detta. Mattor borde vara även det ett no-cost option. Dock är vingen malpalcerad på denna bilen, den vanliga CS'n är snyggare. Även om det tar emot att säga som RS-tok.

_________________
Patrik Ljunggren
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Jag är kanske konstig men jag tycker nya GT3 RS i särklass är "fulast", den ser så hög ut bakifrån och vingen är för klen i förhållande till den breddade krossen , vanliga GT3 har mkt snyggare vinge. Gammla 996 RS har dessutom snyggare trösklar. Finns en stor risk att jag för äta upp detta senare





_________________
Avregistrerad användare
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Att motorn är den samma tycker jag är OK - den lär räcka till ändå! Vikten låter ju lite tråkigt, undrar dock om man jämför med/utan bur?

Den mest intressanta passusen tycker jag är:

"With a view to the registration regulations for the important Gran Tourismo championships as future fields of application, the road version of the GT3 RS has resorted to technical solutions that will also feature in the racing version. These solutions will include the entire wheel carrier and split wishbones on the rear axle, in addition to the carbon fiber components of the body. "

Det kan ju tyda på att det är massor med prylar under skalet som är rikgit mycket rejsigare. Körupplevesen kan ju vara rätt så annorlunda!

Intressant också att PASM eller TC inte nämns.

Ser inte bilen på bildernan riktigt fräckt låg ut?

"Club sport package",
skall de ha ett sådant till RS:en??

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Jörgen Carlsson
Varberg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 52



Jag har fått uppgifter på 1100000 för GT3 CS,samt 1395000 för RS.

Synd att den inte finns i vitt,undrar också hur den gröna ser ut!!

Hörde att det skall komma 27st RS till Sverige...

Kommer antagligen att byta min MK1,mot någon av dem.

_________________
Jörgen Carlsson
Ferrari 458 -11

Porsche 997 GT3 RS Mk2-10
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



om detta stämmer (är officiellt) så nämns ju åtminstone PASM:

http://www.porschecentrumeindhoven.nl/porsche_centrum_eindhoven_actuee . . . .

Intressant också att utväxlingen verkar vara densamma trots uttalandet om "a close-ratio six-speed transmission".

/Johan

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



krämbulle skrev:
om detta stämmer (är officiellt) så nämns ju åtminstone PASM:

http://www.porschecentrumeindhoven.nl/porsche_centrum_eindhoven_actuee . . . .

Intressant också att utväxlingen verkar vara densamma trots uttalandet om "a close-ratio six-speed transmission".

/Johan


Tack - mycket intressanta siffror. Undrar hur accelerationen och segdragningen kan vara bättre på RS:en och toppfarten densamma? Borde inte det större luftmotståndet göra att den vanliga är snabbare? Kanske är det samma effekt på papperet av typningskäl, men i verkligheten är det vassare prylar?

Beskrivningen verkar ju seriös och ingående och det är ju väldigt lite som tycks skilja mellan en RS och en vanlig - känns tufft med prispålägg på flera hundra tusen då!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031



thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
oj, nu blir FredrikÅ glad .

Fräck, man jag vet i sjutton om jag skulle vilja ha en i den färgen ...

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Damn, det var den grönaste färg jag någonsin sett! Snygg? Nja....

Som sagt: En RS skall vara vit. thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
John Nilson
nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 348



photoshoppgrön kallas väl den färgen

samma regnr på bilarna

_________________
John Nilson
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



John Nilson skrev:
photoshoppgrön kallas väl den färgen

samma regnr på bilarna


Det var skönt att höra.....

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Jag var förbi Porschehandlaren idag och tydligen ingår två Porschelogga-försedda tuber med lavemang till varje RS. Ni vet, för att få ner vikten lite. Dessa tuber kan man få i både orange, Grönt och racing-vitt!

Vilken härlig samling purister vi är!



_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Fredrik C skrev:
oj, nu blir FredrikÅ glad .

Fräck, man jag vet i sjutton om jag skulle vilja ha en i den färgen ...


thumbs up

_________________
--
Citera
Bilder o videos
Nya 911 GT3 RS
<<   1, 2, 3, ... 9, 10, 11   >>
7 besök senaste veckan (55191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande