Eftersnack
2006-06-03 MGCC KM2 Ljungbyhed
14845 besök totalt
<<   1, 2, 3   >>
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Niklas Falk skrev:
19minuter film från Joses vita vid Tidträning2
http://homepage.mac.com/niklasfalk/.Public/Josen_KM2_2006_Tid2.avi (69MB Xvid på slö server)

Edit: För den som undrar:
En Mustek DV5000 fasttejpad under bågen.
ASF filen (det filformat som kameran lagrar sina MP4 filmer) konverterad till Xvid med WinMPG (default settings), klippt med virtualdub.



Edit2: Tydligen så åt ni upp mina 5GB transfer snabbt som attan. Jag tänker inte köpa mer så filmen blir väl tillgänglig om 14 dagar igen (de mäter i 2veckorsintervaller med 5GB som max).


Av filmen att döma så har mina misstankar sedan länge besannats!

Miatorna ÄR tillverkade av lätt plast ellen något annat flexibelt material !!!
(Troligen en synvilla att backpegel , instrumentbräda samt tak flexar flera cm under körning).

Tusan vad det går undan!
Varför får inte jag sånt flyt i körningen??

Fredrik
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Westfield
Danderyd - Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4332



Fredrik olsson skrev:
Miatorna ÄR tillverkade av lätt plast ellen något annat flexibelt material !!!
(Troligen en synvilla att backpegel , instrumentbräda samt tak flexar flera cm under körning).

Tusan vad det går undan!
Varför får inte jag sånt flyt i körningen??

Fredrik



Nja, det har nog med att göra att kameran vibrerar under färd.

Flyt kommer från balanserad bil och mjuka inputs från föraren. thumbs up

_________________
mvh Michael Blix (Kallerman)
Porsche 996 4S
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2034



Citat:
Miatorna ÄR tillverkade av lätt plast ellen något annat flexibelt material !!!
(Troligen en synvilla att backpegel , instrumentbräda samt tak flexar flera cm under körning).


Du har rätt av flexet, har hårda fjädrar i bilen och instrument-brädan/rutan flexar faktist en del. Fast det du ser på filmen är nog kameran som hänger i sliver tejp

Citat:
Varför får inte jag sånt flyt i körningen??

Du är ju snabb Fredrik (1.36.10) så någon from av flyt måste du ju ha thumbs up

Kan vi få se dina filmer ?

Citat:
Flyt kommer från balanserad bil och mjuka inputs från föraren.


Tackar jag jobbar på att få flytet tyvärr studsar jag ibland på varvtalsstopet vilket ger mig en ryckighet vet inte om jag skall växla el inte. Måste kanske öva på "heel and toe" mer

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Westfield
Danderyd - Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4332



Josen skrev:
Citat:
Flyt kommer från balanserad bil och mjuka inputs från föraren.


Tackar jag jobbar på att få flytet tyvärr studsar jag ibland på varvtalsstopet vilket ger mig en ryckighet vet inte om jag skall växla el inte. Måste kanske öva på "heel and toe" mer


Nej jag tycker inte det är så farligt. Det stället där du ligger kvar på växeln en längre period (trean?) är befogat, att växla före den chikanen är meningslöst.

Ser dock ut som om du bromsar lite för mycket och för ofta men det är ju kanske bara för att jag är van att köra Seven där man ibland inte behöver utan kan skrubba av mkt hastighet. Ibland ser det också ut som om du är för sen in i chikanerna och tappar utgående hastighet men jag tror du märkte det själv för du skakar lite på huvudet här och där

_________________
mvh Michael Blix (Kallerman)
Porsche 996 4S
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Rolf.osbeck
Trollhättan
Här sen Mar 2006
Inlägg: 291



Tack Nicklas för filmen har nu sett den åtta gånger med lite justeringar av bromspunkter och uppgradering av bilen så blir Josen farlig nästa år.

_________________
Rolf osbeck
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2237



Tack för gratulationerna och tack till tävlingsledning och funktionärer som ställer upp trots att det är kallt och blött.

Jag har också tittat på filmen och tror att jag vet var Josen kan hämta den sista sekunden, men det talar jag inte om.

Några förtydliganden om miataklubbens träff helgen innan tävlingen:

1) Träffen var denna gång endast öppen för medlemmar med MIATOR - inga andra bilar släpptes in på banan.
2) Allas vår Bengt Metz lyckades tjata sig in i alla fall (när jag inte såg det).
3) Alla chikaner och övriga konansamlingar var annorlunda mot helgens.

Vi ses på KM3 om inte förr.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



en speciell klass för dessa japanska bilar. Kanske t om ändra namnet på klubben. Den här japanska bilen är väl vår tids MG. MiataCC kanske?















_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2034



Citat:

Jag har också tittat på filmen och tror att jag vet var Josen kan hämta den sista sekunden, men det talar jag inte om.
snälla mäster gör

Funktionär skall verkligen ha heder för att de ställer upp thumbs up thumbs up - utan dem inget KM.

Citat:
Ser dock ut som om du bromsar lite för mycket och för ofta men det är ju kanske bara för att jag är van att köra Seven där man ibland inte behöver utan kan skrubba av mkt hastighet

Kanske där sekunden finns ...

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15393


Trådstartare
Det var väl tur att jag inte satte kameran på min bil istället, för då hade det funnits drygt tre sekunder att fila på (som bäst)

Bromsa för mycket och för tidigt är aldrig bra för tider, men jag lär mig bilen och dess svagheter mer och mer nu (dämparna skall byggas om i vinter, tycker jag nu iaf ). Det gäller ju att ligga på max ut ur chikanerna och där varierade det på tok för mycket för min del (lyckades ju komma ut ur chikanen på smala raken med 5000rpm på fyran en gång, då ska man inte ha lägre varv alla andra gånger...).
Funktionärerna gjorde ju ett jättejobb med att placera alla konerna, flytta ett staket mm mm. thumbs up

Det hade ju varit skoj att ha kamera i Dennis bil också (de är inte direkt dyra och väger ca 100g+2batterier...).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2237



Josen skrev:
Citat:

Jag har också tittat på filmen och tror att jag vet var Josen kan hämta den sista sekunden, men det talar jag inte om.
snälla mäster gör


Ha! Ska jag ha någon chans att vara snabbare än dig nästa gång så kan jag ju inte bjuda på det.
Det skulle förresten vara kul att prova varandras bilar någon gång; våra är ju förhållandevis olika.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2237



Niklas Falk skrev:

Det hade ju varit skoj att ha kamera i Dennis bil också (de är inte direkt dyra och väger ca 100g+2batterier...).


När man har 180 kg för mycket att släpa på spelar ju inte några hundra gram någon större roll. Risken är väl snarare att tittarna blir sjösjuka - min bil kränger rätt duktigt jämfört med Josen's.
Jag tror för övrigt att min körstil funkar med en så snäll bil som miatan, men i t ex en Elise (som jag villl ha) skulle det nog bli många piruetter.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 15393


Trådstartare
Dennis Kullman skrev:
Jag tror för övrigt att min körstil funkar med en så snäll bil som miatan, men i t ex en Elise (som jag villl ha) skulle det nog bli många piruetter.
Kanske är du för brutal även för en styvare Miata, men det vet du ju inte förrän du provat...

Det är ju synd att förstöra ett (bevisligen) vinnande koncept (dvs brutal förare och mjuk bil).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2237



Niklas Falk skrev:
Dennis Kullman skrev:
Jag tror för övrigt att min körstil funkar med en så snäll bil som miatan, men i t ex en Elise (som jag villl ha) skulle det nog bli många piruetter.
Kanske är du för brutal även för en styvare Miata, men det vet du ju inte förrän du provat...

Det är ju synd att förstöra ett (bevisligen) vinnande koncept (dvs brutal förare och mjuk bil).


Ja, jag kommer inte ändra på en enda pryl innan ni andra lämnar mig i bakvattnet - vilket å andra sidan kan bli redan på KM3.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Skicka personligt meddelande Visa användarens profil
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1014



Bengt Metz skrev:
MGCC KM2 Ljungbyhed

Inoficiella tider Roadsport B

1.otto Dürholt Porsche 924T, 1.32.52
2.Hans Egonsson Caterham Super Seven, 1.33.15
3.Hans Aulin Seven, 1.34.03
4.Pär Hylander Porsche 924T, 1.34.20
5.Per Glemander Porsche 944, 1.34.34
6.Thomas Ahrens Lotus 7, 1.34.91
7.Bengt Metz Caterham Seven Superlight, 1.35.04
8.Peter Aulin Seven, 1.35.72

Kan vara nåt fel men tror denna lista är OK

Joakim

om man tar alla högsta och lägsta tiderna 2005 och 2006 och räknar fram snittider för
Roadsport B och C så har faktiskt skillnaden ökat

2005 Roadsport C 1.34.84 till 1.48.13 Snittid ca 1.41
2006 Roadsport C 1.34.47 till 1.50.85 Snittid ca 1.43

2005 Roadsport B 1.30.76 till 1.42.10 Snittid ca 1.36
2006 Roadsport B 1.32.52 till 1.35.72 Snittid ca 1.34

Skillnad 2005 ca 0.5 sek
Skillnad 2006 ca 0.9 sek

Det startade dock färre B bilar 2006 än 2005

Sen får man ju inte glömma att de flesta Miataförarna
faktiskt harvade en hel dag på Ljungbyhed förra helgen, träning ger färdighet!!



/ Bengt Metz


Tittar du på Roadsport B 2005 så var det 8 förare under 1,33 och skillnaden var stor mot C. Gör samma övning som ovan med tex topp 5 istället så får du ett helt annat resultat. Utan att ha varit där i år så tror jag eventuellt att det på sina håll var något knixigare i år och att det är det som ger dom korta och svängdugliga men undermotoriserade (i förhållande till chassit) Miatorna så fina tider. Den banan vi åkte förra året premierade mycket motor och det syntes på tiderna. Skall bli kul att se hur Miatorna klarar sig på Sturup, jag kommer inte över 160km/h där och har inte i fyran en enda gång så det är helt klart en Seven/Miata bana.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:
[ Utan att ha varit där i år så tror jag eventuellt att det på sina håll var något knixigare i år


Nä, så upplevde jag inte det. Snarare mer flytande körningen. Tidigare har det mer varit "tvärbroms-två-ryck-i-ratten-chikaner" med efterföljande dragracing. Nu var det mer flyt i banan tycker jag.

För egen del så gick det sakta pga primärt dålig körning (2 sek?) och småtrilskandes motor (0,5-1 sek?)

_________________
Pär Hylander
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 349



Josen skrev:
Citat:
Miatorna ÄR tillverkade av lätt plast ellen något annat flexibelt material !!!
(Troligen en synvilla att backpegel , instrumentbräda samt tak flexar flera cm under körning).


Du har rätt av flexet, har hårda fjädrar i bilen och instrument-brädan/rutan flexar faktist en del. Fast det du ser på filmen är nog kameran som hänger i sliver tejp


Jo jag förstår det. Men på filmen ser det ut som om hela bilen är byggd med Barbapappamaterial.
Man skulle monterat någon form av enkel mätutrustning som loggar hur mycket chassiet egentligen flexar vid hård körning, typ ett teleskoprör som trycks ihop (och stannar så) vid flexning.

Josen skrev:
Citat:
Varför får inte jag sånt flyt i körningen??

Du är ju snabb Fredrik (1.36.10) så någon from av flyt måste du ju ha thumbs up

Kan vi få se dina filmer ?


Klart jag har fått in lite flyt i körningen, men i jämförelse tycker jag att det känns som om jag brottas brutalt med min kärra (kanske i onödan) medan du sitter och informerar din bil om vart den ska åka (små inputs??) Vid andra tidsträningspasset konstaterade jag att jag hade sträckt en muskel eller något i högerarmen då denna gjorde ont som tusan vid rattvridning. Tecken på bilbrottning?
Mina varvtider brukar dessutom bli sämre ju mer jag försöker. T.ex hade jag enligt min laptimer min näst snabbaste varvtid för dagen några varv in på den fria träningen på morgonen då det inte gällde något.


Ang. videofilm:
Jag kör med en lånad videokamera så killen som äger denna måste först tanka över filmen och krympa ner denna till ett hanterbart förmat innan jag kan lägga ut den. Kanske till nästa helg

Josen skrev:
Citat:
Flyt kommer från balanserad bil och mjuka inputs från föraren.


Tackar jag jobbar på att få flytet tyvärr studsar jag ibland på varvtalsstopet vilket ger mig en ryckighet vet inte om jag skall växla el inte. Måste kanske öva på "heel and toe" mer


Jag tror jag vet var du kan spara in mer tid på Ljungbyhed enl. filmen men måste väl säga som Dennis: att det talar jag inte om........ då blir du ju ännu snabbare...

Fredrik
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



FSN skrev:
Bengt Metz skrev:
MGCC KM2 Ljungbyhed

Inoficiella tider Roadsport B

1.otto Dürholt Porsche 924T, 1.32.52
2.Hans Egonsson Caterham Super Seven, 1.33.15
3.Hans Aulin Seven, 1.34.03
4.Pär Hylander Porsche 924T, 1.34.20
5.Per Glemander Porsche 944, 1.34.34
6.Thomas Ahrens Lotus 7, 1.34.91
7.Bengt Metz Caterham Seven Superlight, 1.35.04
8.Peter Aulin Seven, 1.35.72

Kan vara nåt fel men tror denna lista är OK

Joakim

om man tar alla högsta och lägsta tiderna 2005 och 2006 och räknar fram snittider för
Roadsport B och C så har faktiskt skillnaden ökat

2005 Roadsport C 1.34.84 till 1.48.13 Snittid ca 1.41
2006 Roadsport C 1.34.47 till 1.50.85 Snittid ca 1.43

2005 Roadsport B 1.30.76 till 1.42.10 Snittid ca 1.36
2006 Roadsport B 1.32.52 till 1.35.72 Snittid ca 1.34

Skillnad 2005 ca 0.5 sek
Skillnad 2006 ca 0.9 sek

Det startade dock färre B bilar 2006 än 2005

Sen får man ju inte glömma att de flesta Miataförarna
faktiskt harvade en hel dag på Ljungbyhed förra helgen, träning ger färdighet!!



/ Bengt Metz


Tittar du på Roadsport B 2005 så var det 8 förare under 1,33 och skillnaden var stor mot C. Gör samma övning som ovan med tex topp 5 istället så får du ett helt annat resultat. Utan att ha varit där i år så tror jag eventuellt att det på sina håll var något knixigare i år och att det är det som ger dom korta och svängdugliga men undermotoriserade (i förhållande till chassit) Miatorna så fina tider. Den banan vi åkte förra året premierade mycket motor och det syntes på tiderna. Skall bli kul att se hur Miatorna klarar sig på Sturup, jag kommer inte över 160km/h där och har inte i fyran en enda gång så det är helt klart en Seven/Miata bana.


Nu är ju jag bara en glad nybörjare och amatör, men jag använder fyran vi tre tillfällen!




Analys Sturup Raceway
Datum:
Punkt
Varv 1 2 3 4 5 6 1
1 11,820 12,570 12,150 20,540 20,760 14,200
2 12,170 13,090 12,060 22,140 19,150 14,900
3 12,280 12,730 11,370 20,590 17,930 13,670 1,298
12,750 12,600 11,570 20,870 18,890 13,320 1,306
11,730 12,810 11,070 20,860 18,760 13,420 1,294
12,070 13,620 11,170 20,780 19,140 13,140 1,301
11,620 12,950 11,060 20,950 19,590 13,070 1,287
11,840 12,860 10,960 20,120 18,930 12,680 1,274
11,700 13,250 11,150 20,260 18,590 12,340 1,274
11,640 12,450 11,450 19,850 20,790 14,800
11,620 12,680 10,920 19,980 20,450 12,510 1,282
11,590 12,680 10,670 20,010 19,030 12,460 1,276
12,260 13,480 11,480 21,560 20,760 11,730
11,390 12,290 11,360 20,310 19,620 12,290







SLC Gatbilar 10,9 11,71 11,21 19,59 17,86 11,9 1,234


/easec

från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2034



Citat:
Jag tror jag vet var du kan spara in mer tid på Ljungbyhed enl. filmen men måste väl säga som Dennis: att det talar jag inte om........ då blir du ju ännu snabbare...


Nu har jag svåra grilller/tankar huvudet

Citat:
medan du sitter och informerar din bil om vart den ska åka (små inputs??)


Kanske film som luras lite jag får allt vifta med ratten i U:en också, tycker dock att det funkar bäst i högfarts delarna med smooth inputs med lagom med höjd-tagningar

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1014



easec skrev:
FSN skrev:
Bengt Metz skrev:
MGCC KM2 Ljungbyhed

Inoficiella tider Roadsport B

1.otto Dürholt Porsche 924T, 1.32.52
2.Hans Egonsson Caterham Super Seven, 1.33.15
3.Hans Aulin Seven, 1.34.03
4.Pär Hylander Porsche 924T, 1.34.20
5.Per Glemander Porsche 944, 1.34.34
6.Thomas Ahrens Lotus 7, 1.34.91
7.Bengt Metz Caterham Seven Superlight, 1.35.04
8.Peter Aulin Seven, 1.35.72

Kan vara nåt fel men tror denna lista är OK

Joakim

om man tar alla högsta och lägsta tiderna 2005 och 2006 och räknar fram snittider för
Roadsport B och C så har faktiskt skillnaden ökat

2005 Roadsport C 1.34.84 till 1.48.13 Snittid ca 1.41
2006 Roadsport C 1.34.47 till 1.50.85 Snittid ca 1.43

2005 Roadsport B 1.30.76 till 1.42.10 Snittid ca 1.36
2006 Roadsport B 1.32.52 till 1.35.72 Snittid ca 1.34

Skillnad 2005 ca 0.5 sek
Skillnad 2006 ca 0.9 sek

Det startade dock färre B bilar 2006 än 2005

Sen får man ju inte glömma att de flesta Miataförarna
faktiskt harvade en hel dag på Ljungbyhed förra helgen, träning ger färdighet!!



/ Bengt Metz


Tittar du på Roadsport B 2005 så var det 8 förare under 1,33 och skillnaden var stor mot C. Gör samma övning som ovan med tex topp 5 istället så får du ett helt annat resultat. Utan att ha varit där i år så tror jag eventuellt att det på sina håll var något knixigare i år och att det är det som ger dom korta och svängdugliga men undermotoriserade (i förhållande till chassit) Miatorna så fina tider. Den banan vi åkte förra året premierade mycket motor och det syntes på tiderna. Skall bli kul att se hur Miatorna klarar sig på Sturup, jag kommer inte över 160km/h där och har inte i fyran en enda gång så det är helt klart en Seven/Miata bana.


Nu är ju jag bara en glad nybörjare och amatör, men jag använder fyran vi tre tillfällen!




Analys Sturup Raceway
Datum:
Punkt
Varv 1 2 3 4 5 6 1
1 11,820 12,570 12,150 20,540 20,760 14,200
2 12,170 13,090 12,060 22,140 19,150 14,900
3 12,280 12,730 11,370 20,590 17,930 13,670 1,298
12,750 12,600 11,570 20,870 18,890 13,320 1,306
11,730 12,810 11,070 20,860 18,760 13,420 1,294
12,070 13,620 11,170 20,780 19,140 13,140 1,301
11,620 12,950 11,060 20,950 19,590 13,070 1,287
11,840 12,860 10,960 20,120 18,930 12,680 1,274
11,700 13,250 11,150 20,260 18,590 12,340 1,274
11,640 12,450 11,450 19,850 20,790 14,800
11,620 12,680 10,920 19,980 20,450 12,510 1,282
11,590 12,680 10,670 20,010 19,030 12,460 1,276
12,260 13,480 11,480 21,560 20,760 11,730
11,390 12,290 11,360 20,310 19,620 12,290







SLC Gatbilar 10,9 11,71 11,21 19,59 17,86 11,9 1,234


/easec

från Lomma


Jag har svårt att tolka dina siffror. Jag har bara kört nya Sturup en gång och då gick jag på varvstoppet på 3:an några tiondelar i slutet av rakan förbi depån och i slutet av nästföljande raka. Det var snabbare att göra så än att lägga i 4an i en halv sekund allafall. Vi har inte riktigt samma utväxling på våra lådor heller. Jag har inga tider dokumeterade, jag var där för att prova fjädrar men har för mig att jag åkte på 1.14 eller nåt sånt ?????

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



du har sex punkter, på skissen, som motsvarar de sex kolumnerna.

Skall man klara ut att sänka varvtiderna är det viktigt att bryta i sär ett varv för att kunna analysera var någonstans man kan förbättra sig.

Vissa punkter är beroende av varandra, snabbare i ett parti behöver inte innebära snabbare tid. I alla fall inte för mig.

Sista raden är från SLC när jag körde som bäst, hade hög 1,25 som bäst tidigare. Nu körde jag 80% av varven under den tiden.

Skulle vara intressant att få ta del av Fredrik:s film från träningen på Sturup som vi körde. Har sedan tidigare Bengt M:s film.

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida Visa användarens profil
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1014



easec skrev:
du har sex punkter, på skissen, som motsvarar de sex kolumnerna.

Skall man klara ut att sänka varvtiderna är det viktigt att bryta i sär ett varv för att kunna analysera var någonstans man kan förbättra sig.

Vissa punkter är beroende av varandra, snabbare i ett parti behöver inte innebära snabbare tid. I alla fall inte för mig.

Sista raden är från SLC när jag körde som bäst, hade hög 1,25 som bäst tidigare. Nu körde jag 80% av varven under den tiden.

Skulle vara intressant att få ta del av Fredrik:s film från träningen på Sturup som vi körde. Har sedan tidigare Bengt M:s film.

/ från Lomma


Vad har du för loggsystem och hur funkar det?? Har du motsvarande från Knutstorp??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Skicka personligt meddelande Skicka e-post Visa användarens profil
Citera
Eftersnack
2006-06-03 MGCC KM2 Ljungbyhed
14845 besök totalt
<<   1, 2, 3   >>