Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-06-03 MGCC KM2 Ljungbyhed
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (15199 totalt)
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



FSN skrev:
easec skrev:
du har sex punkter, på skissen, som motsvarar de sex kolumnerna.

Skall man klara ut att sänka varvtiderna är det viktigt att bryta i sär ett varv för att kunna analysera var någonstans man kan förbättra sig.

Vissa punkter är beroende av varandra, snabbare i ett parti behöver inte innebära snabbare tid. I alla fall inte för mig.

Sista raden är från SLC när jag körde som bäst, hade hög 1,25 som bäst tidigare. Nu körde jag 80% av varven under den tiden.

Skulle vara intressant att få ta del av Fredrik:s film från träningen på Sturup som vi körde. Har sedan tidigare Bengt M:s film.

/ från Lomma


Vad har du för loggsystem och hur funkar det?? Har du motsvarande från Knutstorp??


Lite hemligt, jag jobbar ju som IT-konsult.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



analys från mina videoband! /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 166



Hej

Jag passar också på att tacka tävlingsledning och funktionärer (speciellt eftersom min svåger ställde upp som funktionär ). Sedan tackar jag så klart Josen för hans videolektion i att åka fort.

Det var speciellt intressant att jämföra vilka växlar Josen kör på i sin standard Miata jämfört med vad jag får köra på i min bil med låg bakaxelutväxling.

Josen tar depåchikanen studsande på tvåans varvstopp, jag växlar ned till tvåan vid inbromsning.
Josen tar nästa chikan i fyran, där fegväxlar jag till trean...
Josen tar busshållplats plus bortre partiet på tvåan, där kör jag trean
Josen tar högfartschikanen på trean, där växlar jag ner till trean mitt i chikanen...
Josen kör trean bort till busshållplatsen, där får jag växla upp till fyran och ner till trean in till hållplatsen
Josen kör sedan tvåan bort till starten, jag får växla ner till tvån inför chikanen ut mot hangarrakan, växla upp till trean på rakan, växla ner till tvåan inför chikanen ut från rakan, upp till trean inför starten.

Efter två KM-deltävlingar och en banträff har jag knappt något mätbart slitage på däckens mönsterdjup eller mina främre Green Stuff belägg. Det är dags att sluta bromsa för nätt och köra bättre i chikanerna

Mvh,
P-o

_________________
P-O Håkansson
Elan +2 S130/5 - Polestar 2
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Kul att videon är uppskattad ( tack Falken för kamera och HD space) jag tror på att dela med sig för att lära - jag är inte någon speciellt van räser-chafför men jag har jobbat för att få bilen så att jag trivs/har förtroenden med den, tror det är viktigt att bilen stämmer mot den kör-stil man har.

Citat:

Josen tar nästa chikan i fyran, där fegväxlar jag till trean...

Går ner på 3:an innan chikanen så jag kan komma på gasen fort igen -> driv.

Peo du kommer bli snabb med tiden som du säger din bil har potential och jag är tacksam så länge du inte har fått upp värmen

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Nu är resultaten uppe på www.mgcc.nu

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753





Bilder från KM2 finns på
www.mgcc.nu under bilder

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2006-06-03 MGCC KM2 Ljungbyhed
<<   1, 2, 3
3 besök senaste veckan (15199 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande