Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Anderstorps södra slinga
2896 besök totalt
grus
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 10


Trådstartare
Hej alla rejsa.nu-filurer.

Jag är ny på detta forumet (hänger av förklarliga skäl mest på 200sx.nu)men har fått smak för bankörning, och rejsa.nu verkar innehålla ganska mycket av just denna varan.

När jag tittar i rejskalendern ser jag två träffar på Anderstorp (29/5 samt 18/6).

Bansträckningen är "södra slingan". När jag kollar på banan ser det väldigt "kort och o-kurvigt" ut... Har jag rätt eller är banan skoj även om man "bara" kör södra slingan?

_________________
Tony Martinsson
Citera
grus
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 10


Trådstartare
Fast nu blir jag förvirrad eftersom dessa två träffar verkar ha försvunnit från banåkakalendern

_________________
Tony Martinsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Njaaeeee, 29 maj är ingen träff på men däremot den 27'e. Och den 18 juni är det träff som du skriver o den ligger där på banåka-kalendersidan nu med

om du väljer bana och trycker på knappen "filtrera" så blir det lättare o få överblick

_________________
Magnus Thomé
Citera
grus
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 10


Trådstartare
Ett par dagar fram och tillbaks

Frågan kvarstår, är det skoj även om man bara kör södra slingan?

_________________
Tony Martinsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



grus skrev:


Frågan kvarstår, är det skoj även om man bara kör södra slingan?


Jo, det är väl roligare att åka hela, men den södra delen är nog den roligaste delen IMHo.

Huruvida man tycker karusellen är skoj (jag tycker det) finns det nog delade meningar om, men jag tycker det är en bra kurva för att den är så lång så att man kan sitta och finlira och känna sig fram på ett annat sätt än en kort kurva.

_________________
Pär Hylander
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Tar och håller med där. Har mycket lite erfarenhet av andra banor, men om man skall lära sig sin bil så är sydslingan på Anderstorp kalas enligt min åsikt.
Två långa kurvor (karusellen och södra kurvan) med relativt hög hastighet där man verkligen kan ligga och styra med gasen och känna gränsen hela tiden, en riktigt skarp kurva (depåkurvan) och tre halvknepiga kurvor som man kan ta olika varje varv . Jag tycker det är skitkul och klart utvecklande.

Nu är jag som sagt ingen gammal räv utan bara en purfärsk amatör, men jag tycker den är värd en provkörning åtminstone.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Per Hylthén
Värnamo
Här sen Nov 2002
Inlägg: 158



jag har kört ca 400 varv på a-torp och den stora är ju klart roligare utan tvekan! Men om man har en lite mindre och lättare bil kan den lilla vara minst lika rolig! Taxibanan är dock väldigt hal när det är blött

_________________
/Per Hylthén
Citera
Inför träffar
Anderstorps södra slinga
2896 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande