Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hvordan komme i gang med Gladracing?
2114 besök totalt
sebbowe
Oslo
Här sen Jun 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

Etter å ha vært mange ganger på Kinekulle for å se på "gladracing", onsker jeg å delta! Jeg bor imidlertid i det bilfientlige Norge, og vil heller kjore i en Svensk serie. Jeg har aldri kjort racing og har ikke lisens.

Hvordan kommer jeg i gang? Jeg kunne tenke meg å kjore i en "nybegynnerserie" som Fyndborsel el. Hvilke prestanda har disse bilene. Jeg kunne tenke meg en WV Golf GTI 16 V (Type II). Den har originalt 139 HK, og er vel litt lite. Vil denne kunne holde mål, eller må jeg bruke mye mer penger på bil.

Hvor får jeg tatt lisens. I norge finnes det ett (!!!!!) kurs om året og det er til hosten.

Jeg onsker litt tips for å komme i gang. Mitt mål er å ha det goy samt å konkurrere litt. Jeg har ikke veldig stort budsjett, men er OK teknisk (dvs at jeg kan mekke litt på bil og kan nok regne på en eller annen geometri).

Kan noen gi meg tips på bil/lisens/hvordan komme i gang?

bo

Örebro
Här sen Feb 2005

hej sebbowe
mitt namn är joacim carlsson jag har en golf gti 16v till salu den har gått i fyndbörsen cup jag har kört den i två säsonger den går som en klocka jag ska försöka skicka med en länk till bilen.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=20015&highlight=.priset på bilen är 35000 sek något billigare vid snabb affär.om länken inte funkar så sök på mitt namn i forumlistan joacim carlsson.du kan skicka mail eller ringa mej på 0705825153 om det är intressant.mvh joacim carlsson

Forshaga
Här sen Okt 2003

Gladracing ?

Innan du köper en bil så åk o kolla på ett race och snacka med folket, det där med GLADRACING försvan förra året tyvärr !! Bra alternativ: SLC. SPVM och RHK

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Avregistrerad (7214)

Här sen Feb 2006

hej

Jag förstår inte det med att gladracing försvann, var tog det då vägen och vad hände förra året?

Arboga
Här sen Okt 2004

Fråga - Eftersom vi minskat i antal deltagare, är det då de förare som slutat hos oss som bidragit
till gladracingen och tog den med sig.

Var och tittade på Velodromloppet (RHK ) på Gelleråsen i Lördags . Av den allmäna stämningen
bland utövarna tyckte jag att dom sysslade med GLADRACING. Något som slog en var
att de flesta inte tog det hela på så grymt blodigt allvar. Kan komma sig av att de flesta förarna
är lite äldre och inte har några jätte höga ambitioner samt att deras ålder gör att föräldrarna inte
har så stor inverkan. Alla tycktes ha roligt - även vädret var bra.

PS: Kåge Schildt var där - nu som förare.

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Instämmer

Jag kan oxå intyga att det var en mycket trevligt på RHK racet på Gelleråsen 218 bilar som stälde upp
Tyvärr så rasade vår motor men det är en annan sak.

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Allmänt banåkaforum
2114 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande