Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2003-05-14 Rapport från träning Falkenberg - avåkningar mm | 5380 besök totalt |
Jag tänkte försöka åka till Falkenberg imorgonkväll och träna . Har aldrig kört där förr. Det närmaste jag kommit är att jag varit där två ggr som åskadare samt att jag kört banan i GPL och STCC II ....
Någon mer som ska dit? _________________ Pär Hylander |
||
Träning på Falkenberg. Har aldrig heller kört där (jo, det har jag men inte fort p.g.a. lånebil med hårda restriktioner). Man får inte bara ge sig ut och köra sådär rakt upp och ner med sin bil antar jag? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
Det var en kväll med ostadigt väder där den röda flaggan användes mycket.
-En superkart hamnade gruset efter långa rakan -En Miata kasade av i Esset -FSN (Fredrik) och en annan bil åkte av i Esset nästan samtigt -En Mercedes och en Cortina krokade ihop i högfarten För FSN & Ingemars bil, 924:an, var det lite av en förlorad oskuld , första gången av banan och första skrynklade plåten. Det blev först rödflaggat när Miatan hade åkt av på ungefär samma ställe, alla gick i depå men efter några minuter blev vi utsläppta igen, dom flesta hade då hunnit stiga ur sina bilar men Fredrik och några bilar till var snabbt iväg ur depån, efter ett halvt varv var det stopp igen, Fredrik och en annan bil åkte av på i princip samma ställe i låg fart bara några sekunder efter varandra. Enligt uppgift ska det varit mkt halt just där. Så frågan är om det inte var lite av en arrangörsmiss (?), missad sanering, efter första rödflaggen. Fredrik var i varje i och kramades lite lätt med däcken vid sidan av banan, resultatet av det syns nedan. Dock var det bara bucklig plåt, allt annat klarade sig. Vem det är som gömmer sig under balaklavan för ni gissa själva. Den blåklädde till vänster är Ingemar, andra delägaren i bilen. Han var, errrrhumm, måttligt road... Här syns undertecknad följa efter en annan bil i utgången av esset, svårt att se men jag tror det är en Megane Coupe, ERF bil? Med tanke på hur suddigt det är så har det troligen ha gått mycket fort, antagligen närmade vi oss ljusets hastighet . För övrigt var det en skoj kväll, första gången på Falkenberg för mig. Bestående minne är verkligen att man svänger ju nästan bara åt höger! och växellådan kunde man nästan lämnat hemma, använder ju bara 4:an och 5:an samt växlar upp resp ner 2ggr per varv. _________________ Pär Hylander |
||
Som det kan bli
Strax innan så pratade vi i depån om skillnaden mellan "dom stora grabbarna" och oss andra (hobby-racers som betalar själva). Kom fram till att deras största problem är att dom får gå tillbaka till depån. Vi andra får både betala och laga skiten....... Sen går man ut och sätter bilen i en trave däck.......snyggt jobbat. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
_________________ Rikard Ahlin |
||
När de åkte med den i damnark så var det SP (kommer inte ihåg om de åkte med mer effekt än SP, men där var iaf en bit över 200hk antagligen i den bilen. Vad de har för motor i den nu, det vet jag inte
Falkenberg är kul, men det går fort så ini.... på en del ställen. Rätt kul i regn, med undantag av inbromsningen i slutet på rakan Några varvtider? _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Det står på deras sida att det nu sitter en Köhlerpreppad Volvo 2.0-liters 16-ventilare. Luktar lite JTCC + trim, right? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||
En motor för SP är också en preppad 2.0 16V _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Eeerrhuuummrrrrmmm, jooo, några handklockade tider under lätt tilltagande regn med 53,81 som snabbast och därefter 54:or och 55:or. För bortförklara mig med min tidigare erfarenhet av falkenberg endast kom från GPL och STTC II . På tredje passet var det torrt och då kan möjligen har gått lite fortare men klockoperatören var då fullt upptagen med att ta suddiga kort på oss. Kan förövrigt meddela att han är bättre på att bygga shiftlights än att ta kort _________________ Pär Hylander |
||
Eftersnack 2003-05-14 Rapport från träning Falkenberg - avåkningar mm | 5380 besök totalt |