Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2003-05-14 Rapport från träning Falkenberg - avåkningar mm
5380 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Jag tänkte försöka åka till Falkenberg imorgonkväll och träna . Har aldrig kört där förr. Det närmaste jag kommit är att jag varit där två ggr som åskadare samt att jag kört banan i GPL och STCC II ....

Någon mer som ska dit?

_________________
Pär Hylander
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Pär Hylander skrev:
Jag tänkte försöka åka till Falkenberg imorgonkväll och träna . Har aldrig kört där förr. Det närmaste jag kommit är att jag varit där två ggr som åskadare samt att jag kört banan i GPL och STCC II ....

Någon mer som ska dit?


Träning på Falkenberg. Har aldrig heller kört där (jo, det har jag men inte fort p.g.a. lånebil med hårda restriktioner). Man får inte bara ge sig ut och köra sådär rakt upp och ner med sin bil antar jag?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Claes Haglund skrev:
Man får inte bara ge sig ut och köra sådär rakt upp och ner med sin bil antar jag?



Klicka på "Banåka-kalender" så hajjar du.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Tack! Är lite färsk än. Kanske får kläm på det hela om ett tag.
Känner att jag inte ens är i närheten av att kvala in då.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Det var en kväll med ostadigt väder där den röda flaggan användes mycket.

-En superkart hamnade gruset efter långa rakan
-En Miata kasade av i Esset
-FSN (Fredrik) och en annan bil åkte av i Esset nästan samtigt
-En Mercedes och en Cortina krokade ihop i högfarten

För FSN & Ingemars bil, 924:an, var det lite av en förlorad oskuld , första gången av banan och första skrynklade plåten. Det blev först rödflaggat när Miatan hade åkt av på ungefär samma ställe, alla gick i depå men efter några minuter blev vi utsläppta igen, dom flesta hade då hunnit stiga ur sina bilar men Fredrik och några bilar till var snabbt iväg ur depån, efter ett halvt varv var det stopp igen, Fredrik och en annan bil åkte av på i princip samma ställe i låg fart bara några sekunder efter varandra. Enligt uppgift ska det varit mkt halt just där. Så frågan är om det inte var lite av en arrangörsmiss (?), missad sanering, efter första rödflaggen. Fredrik var i varje i och kramades lite lätt med däcken vid sidan av banan, resultatet av det syns nedan.


Dock var det bara bucklig plåt, allt annat klarade sig. Vem det är som gömmer sig under balaklavan för ni gissa själva. Den blåklädde till vänster är Ingemar, andra delägaren i bilen. Han var, errrrhumm, måttligt road...


Här syns undertecknad följa efter en annan bil i utgången av esset, svårt att se men jag tror det är en Megane Coupe, ERF bil? Med tanke på hur suddigt det är så har det troligen ha gått mycket fort, antagligen närmade vi oss ljusets hastighet .

För övrigt var det en skoj kväll, första gången på Falkenberg för mig. Bestående minne är verkligen att man svänger ju nästan bara åt höger! och växellådan kunde man nästan lämnat hemma, använder ju bara 4:an och 5:an samt växlar upp resp ner 2ggr per varv.

_________________
Pär Hylander
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Som det kan bli

Strax innan så pratade vi i depån om skillnaden
mellan "dom stora grabbarna" och oss andra
(hobby-racers som betalar själva).

Kom fram till att deras största problem är att dom
får gå tillbaka till depån. Vi andra får både betala
och laga skiten....... Sen går man ut och sätter bilen
i en trave däck.......snyggt jobbat.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Tror att det är en S40 du jagar. Du körde om den ett par hundra meter senare i ingången till fullfarts-högern (fattar inte riktigt varför den kallas så).

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609



Japp, Team Yoggi-Yalla's ERF S40 som tidigare gått DTC? tror jag i Danmark.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Kan detta vara samma bil? Dåligt bild....



DTC?? Motsvarande STCC med ca 300 hk? Nä, så fort gick det inte.

_________________
Pär Hylander
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2609




_________________
Rikard Ahlin
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Rikard Carlsson skrev:
http://www.teamyoggiyalla.just.nu/

DTC!


Se, där är ju de också! Ska bli kul att höra mer om det teamet! thumbs up

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



När de åkte med den i damnark så var det SP (kommer inte ihåg om de åkte med mer effekt än SP, men där var iaf en bit över 200hk antagligen i den bilen. Vad de har för motor i den nu, det vet jag inte

Falkenberg är kul, men det går fort så ini.... på en del ställen. Rätt kul i regn, med undantag av inbromsningen i slutet på rakan

Några varvtider?

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Johan f.k.a M3E30 skrev:
När de åkte med den i damnark så var det SP (kommer inte ihåg om de åkte med mer effekt än SP, men där var iaf en bit över 200hk antagligen i den bilen. Vad de har för motor i den nu, det vet jag inte

Falkenberg är kul, men det går fort så ini.... på en del ställen. Rätt kul i regn, med undantag av inbromsningen i slutet på rakan

Några varvtider?


Det står på deras sida att det nu sitter en Köhlerpreppad Volvo 2.0-liters 16-ventilare. Luktar lite JTCC + trim, right?

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Claes Haglund skrev:
Det står på deras sida att det nu sitter en Köhlerpreppad Volvo 2.0-liters 16-ventilare. Luktar lite JTCC + trim, right?


En motor för SP är också en preppad 2.0 16V

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:

Några varvtider?


Eeerrhuuummrrrrmmm, jooo, några handklockade tider under lätt tilltagande regn med 53,81 som snabbast och därefter 54:or och 55:or. För bortförklara mig med min tidigare erfarenhet av falkenberg endast kom från GPL och STTC II . På tredje passet var det torrt och då kan möjligen har gått lite fortare men klockoperatören var då fullt upptagen med att ta suddiga kort på oss. Kan förövrigt meddela att han är bättre på att bygga shiftlights än att ta kort

_________________
Pär Hylander
Citera
Eftersnack
2003-05-14 Rapport från träning Falkenberg - avåkningar mm
5380 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande