Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
STCC
1258 besök totalt
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

Trådstartare
STCC

Såg Race igår, och slogs av att det var en uppenbar team order på sista varvet (Robin Rudholm mot Duncan Huisman). Är sådant ok i svensk racing? Blev lite besviken, om jag skall vara ärlig, även om jag förstår varför och så.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hur beskriver du en svartvit regel om förbud mot teamorder (dvs en regel som det går att använda vid protester mm)?

Duncan kanske bara halkade till på bromsen...

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag tror inte att STCC har någon regel mot teamorder. Tvärt om, de har ju tom optimerat konstruktörsmästerskapet för teamorder...

Linköping
Här sen Okt 2003

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Jag tror inte att STCC har någon regel mot teamorder. Tvärt om, de har ju tom optimerat konstruktörsmästerskapet för teamorder...

Det har F1 också, men det hindrade inte folk från att bli upprörda över Ferrari. Deras regel skulle väl kunna översättas till STCC också?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tobias Lindell skrev:
Kristian Larsson skrev:

Det har F1 också, men det hindrade inte folk från att bli upprörda över Ferrari. Deras regel skulle väl kunna översättas till STCC också?

Konstruktörsmästerskapet i F1 är inte lika anpassat för teamorder som i STCC.
I F1 räknas alla poäng vilket det inte gör i STCC. Ett exempel på det är att Engström som enda Hondaförare har 14 poäng medans Honda har 16... Och Audi hade nog lett konstruktörsmästerskapet om de tänkt annorlunda när de anmälde sig osv..

STCC
1258 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande