| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Intressant artikel om 2.4H LeMans-tävling
|
1880 besök totalt |
|
Såg en rolig artikel borta på SimHq angående några killar som körde ett 2.4 timmar långt Endurance-lopp med rFactor på LeMans. De körde den samtidigt som det riktiga loppet. Kul läsning.... http://www.simhq.com/_motorsports3/m _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
|
Ibland har jag suttit å fantiserat hur coolt det hade varit och haft ett gäng seriösa simracers, som hade kört LeMans 24H samtidigt som det riktiga loppet! Helst skulle de suttit inne på området och kört, hade varit riktigt coolt om tvbolagen kunde visat lite ifrån det samtidigt som det riktiga loppet, sett hur stor skillnad det hade varit osv... Man har ju inte den fysiska utmattningen i simvärlden, undrar hur mycket det påverkar egentligen, för de som kör irl måste ju vara väldigt kyliga!
_________________ André Engdahl |
||||
Troligtvis inte
Det är bara i LFS som man kan göra förarbyte online "paw riktight" Men förhoppningsvis så kommer det till rFactor nån dag... Så 2 h och 24 min. är väl lagom vad man kan klara av att köra i ett sträck online _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
Det går väl att göra riktiga förarbyten även i simracing och att köra simulerat på plats samtidigt som det riktiga racet hade ju varit ett bra marknadsföringstillfälle.
Men då "måste" man ju kunna simulera väder/ljus på servern så att det stämmer med den aktuella verkligheten
|
||||
Gamla ideer blir som nya ... ... Jag säger bara Anderstorp 6h SLC-serien kontra GTR!! \o/
EDIT: Måste väl finnas fler threads än denna .... https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
|
Rolig läsning!
Vore det inte kul med ett liknande LAN, som det vi hade på Anderstorp, en gång till? Kanske inte parallelt med ett SLC rejs, men ett 24 timmars lopp med 3 förare per bil. Alla lag skall ha en "simulator", typ de som Simbin tillhanda höll. Jag har gått runt och varit småsugen på dra igång ett sådant projekt. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
För er som inte har kört ett 24 timmars race online kan jag med glädje presentera:
W.o.S.E.C 24 Heures du Mans |
||||
Jag tror inte de körde med time x10, de nämnde väl inget i texten om att det var natt? _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
Såvitt jag vet så gjorde de det inte eftersom Lemansbanan i fråga har problem med texturer. Alla screen shots är ju tagna på "dagen". De har gjort en film eller en replay så det skall väl bara vara att kontrollera. |
||||
|
ja, det ska funka med demot...
visst kan vi ha ett rejs där nångång, säg bara till så kan jag starta en host
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
Jag har deltagit i två 24h race. Dels i WOSEC LeMans 24h med GTP-modden till NR2k3 och dels med LFS Kyoto GP 24h. Den sistnämda med flera klasser och det var spännande kan jag säga. Så olika hastigheter i så långt race på två olika servrar samtidigt med sammanlagt resultat.
Prestationen var nog större med GTP-bilarna. Bara att lyckas med konststycket att få bilen att hålla i 24h var en prestation i sig. De bilarna är betydligt känsligare än i LFS. Din idé om ett LAN och 24h kan nog vara kul men svårt att anordna. Det finns kanske inte nog med intresserade helt enkelt. Det enda spel som hittills stödjer förarbyte fullt ut är ju LFS och hur många i Sverige är intresserade av det? Förmodligen är det betydligt lättare att organisera ett online24h, iaf i nuläget. Då spelar det ju liksom ingen roll var man bor. |
||||
|
Vi är väl många endurance förare som hoppas på rFactors nästa patch.
Det är väl vad jag hoppas på ialla fall. |
||||
Jo, det hade vart svinkul. Men 8h tycker jag räckte gott och väl. Jag tycker inte det är SÅ kul med simracing att jag känner för 24 timmars lopp. Men ett rejs till på runt 8 timmar hade vart kul _________________ Christian Waltgård |
||||
Den hade inte jag sett innan, roligt med en så omfattande artikel. Trors att det var jag som tog starten i #66 TeamXFR kom jag inte ihåg att vi startade tredje från slutet. Kommer det bli ett nytt WOSEC 24h? Förra året var det så roligt att jag inte kan missa det om det blir en repris. _________________ Avregistrerad användare |
||||
Tjaba Adde ... ltns ... . Var håller du hus?
Ja jisses vilken resa det var!! Kul!! Kanske lika bra att förbereda sig för ett nytt försök. Intressant läsning, Moondancer!! Undrar om vi var enda bilen i mål som hade ALLA växlarna kvar? Efter vi blev avkörda två gånger trodde jag det var slutåkt, men efter varje depåbesök fixade mekanikerna bilen bättre och bättre. Till slut blev det en 7e plats iaf. Jag saknar den modden mest, så svårt att få bilen att hålla ett helt race. |
||||
|
Scott J skriver så här på RSC angående Driver swap i den senaste patchen 1.150:
Driver swaps are not yet officially supported as they still have some issues, but in genereal the system works. You're driving the car, a player joins the server as a spectator during as race (there's a multiplayer.ini option to allow this now). The spectator joins your car as a passenger. You enter the pits (driver swaps must be done in the pits now, I believe). WHen you park, you hit the driver swap key, and then the swap is made and you are now a passenger/spectator. You are then free to leave the session. I believe this is now the proper sequence--again though, this is use at your own risk, so before trying it in a league type event you may want to test a bit with it first... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1880 besök totalt |