| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Malaysia 18/5 RESULTAT
|
1423 besök totalt |
|
Malaysia 18/5 RESULTAT
Hej följande är anmälda till dagens rejs. SERVER #1 HOOPoo Speedy GT Rocket Roger ThomasT oscar Kavic Micael Johannssen Stigs RC Vi försöker få in oss alla på samma server. Som sagt, jag skall försöka hinna hem till 17:00. Då kan jag vara rejs server. Är det någon annan i startfältet som har möjlighet att hosta så posta det i denna tråden. Samt självklart ditt IP nummer. Kommer det in efteranmälningar, fler än en till, så får vi dela upp oss i två startfält. /Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Vilken plats kom jag på??
Jag låg på 5 plats de sista 7-8 varven med mjohanssen framför mig och oscar bakom mig. Men på min resultatlista så låg jag 6:a ??!? Någon som har annat resultat? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Tackar för en skoj eftermiddag.
Fick till en bra start och låg bakom Hoopo. Såg att hans bak dansade rejält, väntade in rätt tillfälle för en omkörning som kom efter två varv när han snurrade. Sedan hade jag en ensam resa till mål. Skulle varva en Lister som jag nog råkade toucha till lite Sorry.
En avåkning fick jag iaf. när grannen var inne och ryckte i mig.... BTW, hade endast 3liter när jag körde i mål. _________________ /Dusan Reljanovic |
||||
|
Tydligen något skumt eftersom HOOPoo inte fick några tider på mig.
Jag hade 149.xx i medelhastighet. Jag låg drygt 20 sek före oscar när jag gick i mål, kanske oscar eller Micael kan bekräfta...... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Bilar ska vara lätta i baken vetu väll
Hade ett rätt intresant race idag och började givetvis med att tjuvstarta och fick mig ett stop and go. Då fick jag börja min upphämtning från 7 plats och kom upp till tredje även om jag putta av kavic som fick komma upp och om igen. Sen kom micke som skjuten ur en kanon och körde om när min uppeldade pirrelidäck inte hade mycket grepp kvar. Sen snurra han och jag kom om igen. En varvning av en lister höll på att ställa till det och då var micke där igen och nosa. Sen på slutet tog jag in väldigt på roger racer och ett varv till och jag skulle kommit om men jaja. _________________ Thomas Tegbäck |
||||
|
Jag stod bakom HOOPoo på gridden och drogs med i hans tjuvstart. Det blev till att göra en stop and go. Då infann sig ett problem. Jag hade itne en aning om vart infarten till depån var. NÅväl in kom jag, även om det inte var rätt väg. Efter stoppet låg jag duktigt sist.
Sedan körde jag lugnt och stilla resten av loppet. Inga misstag eller avåkningar. Bara ett problem, visste fortfarande inte vart infarten till depån var när det var dags att tanka. Testade en asfalterad avstickare någon kurva innan målrakan. Det var fel, så jag fick vända hehe...Hittade till slut rätt...Ibland kan det vara bra att testa sådant på träning istället för under rejs...
Nå väl, det var som vanligt skoj med ett litet rejs. Nästa vecka är det Phillip Island, vi få se om det går att köra där. Banan är skojig men smal. Vi kanske får ändra till GP banan istället. Den är rätt skoj den med. /Micke _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Det stämmer att Thomas låg bakom mig. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Poäng och slutresultat blir då enligt följande:
1 SpeedyGT 20p
2 Roger-racer 17p 3 HOOPoo 15p 4 MJohannssen 13p 5 ThomasT 11p 6 oscar 10p 7 Kavic 9p 8 Stigs RC 8p Kul att alla kom i mål idag. Grattis, som vanligt lol, till SpeedyGT som verkar ha vägen till serieseger utstakad med vägverkets orangea bambukäppar. _________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Det stämmer Thomas ska komma före mig.
Enligt min tidtagning så tog jag in starkt på honom på näst sista rakan, tänkte att han hade snurrat, men när jag kom ut på start/mål rakan låg jag bara ett par sekunder efter men jag såg ingen bil framför mig. |
||||
Iom att vi inte körde mot någon annan server så körde jag väldigt långsamt mot slutet. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Inga problem HOOPoo du var så mycket snabbare än mej så det gjorde inget med avpetningen jag lyckades vist också peta av någon röd bil på andra varvet han inte bromsa när han gjorde det sorry,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Konstigt rejs för mig. För det första så kom inte min bästa kvaltid med på 2.01.4 Sedan blir jag på körd både i första och andra kurvan. Konstig att det inte syns i reprisen, mer än att bilarna får en konstig bana. Sedan fungerar inte mina depå stopp i rejsena, men på träning är allt ok???. Plus att stallet gav mig några konstiga däck som höll ca tre varv ,
När jag gick i mål var däckena helt slut jag menar helt slut. Så det hade räckt med en kurva till HOOPoo så hade du varit om mig.
_________________ Roger Jonsson |
||||
|
|
||||
Konstigt att dinna bästa kvaltid inte kom med vet inte om det är ett serverproblem eller vad det kan vara men det är tråkigt när det inte ska funka. Fast nu får ju jag en bästa kvaltid istället det finns det åtminstone bevis för
Läste nånting om däckproblem vid depåstopp i sbdt forumet för ett tag sen. Det var så att om man hade haft ett soft däck under kvalet och kanske träningen oxo kommer inte riktigt ihåg så blev den däckstypen förvald vid första pitstoppet även om man valt att starta på mediumdäck och tror att meckarna ska ge en såna puckar vid pitstoppet oxo. Därför gäller det att kolla genom den där lilla menyn innan pitstoppet och rätt till däckstypen om man skulle vilja ha ett hårdare däck. Synd att inte racet var ett varv längre eller att jag skulle utforskat sandfållorna mer sällan _________________ Thomas Tegbäck |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Malaysia 18/5 RESULTAT
|
1423 besök totalt |