Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Mobilt verktygsskåp
<<   1, 2, 3
34555 besök totalt
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1161



Tack för ett bra tips. De såg vettiga ut och du har en poäng med antalet lådor. Så fasligt dyra var de inte heller, jämfört med andra varianter.

Man borde naturligtvis titta, känna och dra i alla varianter som kan vara aktuella innan man köper något.

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12857



Har du vägarna förbi Lund får du gärna känna på mitt.
Men jag är rätt petig själv, och med tanke på vad kostnaden för vagnen blev i slutändan är jag extremt nöjd med prestandan.
Men alla är vi olika, så jag garanterar inte att du nödvändigtvis blir nöjd.
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Väcker liv i den här tråden då

Om nån vecka så byter jag garage till ett temporärt, som i max 2 år, och då förlorar jag mina platsbygda lådor i gamla garaget.

Så då tänkte jag ge mig själv en ordentligt julklapp i form av ett verktygsskåp i bra kvalitet, verktyg har jag i drivor redan.

Google, plus en polare som skruvar bil på heltid, säger att Facom ärbra grejjer. Det här verkade dessutom vara vettiga pengar på och det mesta av JetXL tillbehör ska passa

https://se.rs-online.com/web/p/tool-chests-cabinets/1234642/

Bacho eller Teng verkar vara alternativen just nu. Har inte känt på ett Bachoskåp, men dom är hyfsat billiga oxo, nått liknande denna.

https://se.rs-online.com/web/p/tool-chests-cabinets/7108738/

Annars har CDon , av alla firmor, skapligt billiga Teng Tools skåp med 6-8 lådor.

Det kommer troligen köpas en verktygslåda med lådor inför nästa års racesäsong så ett plus är om man kan stapla den ovanpå vettigt Både Teng och Bacho verkar ha överskåp som kan återanvändas som verktygslåda.

Någon som har nån bra input innan jag klickar på 'köp nu' när lönen kommer

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Känns det inte lite saftigt att köpa ett löst skåp för 4-5k som du bara ska ha tillfälligt i max 2år??

I det läget Hade jag själv nog kollat på något billigare alternativ.

När jag byggde ny verkstad slängde jag iväg (sålde gav bort och rensade ut) typ 80% av mina verktyg.

Sparade bara det som används frekvent. Eller sådant som är lite special /dyrt /gamla kvalitetsgrejor.


Å köpte ett skåp på jula för typ 2500-3000 med verktyg i

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Mja, blev nog lite syftningsfel nu

Räknar med att mitt garage hemma på tomten är klart om max två år, det hänger på lite finansiering och lantmäteriet just nu

Ska såklart ha kvar vagnen efter det , nya garaget blir i runda slängar 80kvm så det kan vara trevligt att slippa springa fram o tillbaks till verktygstavlor osv.

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6050



Jag har indeccos proffs variant på det här skåpet.
https://www.biltema.se/verktyg/verktygsforvaring/verktygsvagnar/verkty . . . .


Det hade varit trevligt med en avdelarvägg i mitten av skåpet för att få mer yta att hänga verktyg på, men i övrigt så är det sjukt nice. Jag har enbart verktyg inuti men på ena kortsidan så har jag satt två stycken sortimenskåp av den här typen:


Dom stora hjulen gör det stabilt och så är det skönt att kunna ställa prylar både uppepå och på hyllan under. Känns också som att jag hittar verktygen snabbare än att öppna"fel" låda varje gång. Tycker också att jag är bättre på att lägga tillbaka verktygen nu än när jag hade en med lådor och "arbetsbänk" uppepå då det mest vart att jag bara dumpade allt i en hög där.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Har funderat på nått i den stilen men tror jag kommit fram till att jag gillar lådor. Kommer ändå märka upp varje låda, precis som jag gjort förut

Minnet är kort men dåligt

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6124



Ja då fattade jag såklart fel.

Jag hade nu i efterhand. Gärna lagt mer pengar på ett högre skåp med fler lådor.


Jag har dock Inte upplevt några problem med att själva skåpet var billigt" lådorna öppnar och stänger man. Sen är det väll inte mycket mer med det. Man hade nog inte gjort jobbet bättre med ett dyrare skåpet tänker jag.

Jag hade hellre lagt mer pengar på ett högre skåp. Än ett med bättre märke men samma storlek,

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
gluffis
Köping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 512



Ja, mer lådor vore väl en bonus. Verkar dock som det där Facom skåpet är väldigt bra bang for buck om man inte ska gå på lågprissegmentet hos Classe/Jula osv. Det tar emot lite att köpa ett CoCraft eller liknande

Verktyg vill jag mest handla en gång sedan får det hålla Så lyxar till o köper ett sånt Facom får vi se

_________________
Mika Morell
-------------
Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel,
Tesla Model 3
Citera
Mange K
stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005
Inlägg: 3195



Jag kör 2 st lista hurtsar staplade som står på en ram med hjul....lite redneck men fan va me grejer man får plats med

_________________
M @ g n u s k @ l i n

Golf sportscombi
vw passat gtr 280
RS4 4.2 raggarbil
Citera
Chefen
Bjurholm
Här sen Okt 2005
Inlägg: 701



Köpte på mig ett gäng av tecos verktygsvagnar, hyfsad kvalité och vettigt pris. Har kvar några än, massor med verktyg i också.
Skicka pm om det kan vara av intresse

_________________
Per Lindqvist

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Allmänt banåkaforum
Mobilt verktygsskåp
<<   1, 2, 3
34555 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande