Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR 2002 - online
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
18665 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Det som jag var uppbokad för på eftermiddagen blir inte av så jag kan i stort sett hela dagen.

---> Djungel-jim
Bestäm en tid när d passar dig då.
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Postar ni IP-nummer (eller vad som behövs) för att kunna ansluta, här?

_________________
Pär Hylander
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



ok vi säger 17:00!
Bana: Imola
Bilar: F-GT (alltså; vilken man vill)

Tyvärr verkar det lite segt på serverfronten, men om inget annat dyker upp ikväll/imorrn så får vi väl köra på min burk.. Det blir intressant att se hur bra det kommer funka...

IP kommer imorrn innan vi börjar!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Testade imola första gången inatt. Jag har fortfarande inte klarat ett helt varv utan att köra av. Jag kommer nog vara konkurrenskraftig...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



zeddie skrev:
Testade imola första gången inatt. Jag har fortfarande inte klarat ett helt varv utan att köra av. Jag kommer nog vara konkurrenskraftig...

Samma här!! Jag har hatkärlek till den där banan - den e snygg o mycket kuperad - men kurvorna e faen jobbiga!! Hoppas jag hinner träna lite till innan kvällen.. jag får väl helt enkelt ställa in julklappsshoppandet thumbs up

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Nu har jag iaf klarat några varv utan att köra av...

Blir det träning och kvalificering innan?
Någon som har en kort men bra beskrivning på hur man gör för att köra online? Thyp "for dummies" som jag...
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Hej!
Jag är gärna med och kör lite...
vad jag har hört så skall man tydligen sätta rate, (uppkopplingstyp), motsvarande 55.6,dvs modem, oavsett vad man har...
Detta för att få lagg/ryck-fri gång...
Mitt förslag är att vi kör ngt bilar, det blir roligast race då.

_________________
Kalle Larsson
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Nu när jag äntligen lyckats få lite kontroll på maranellon...
Jag vill nog att vi tillåter alla kärrorna.

---> Djungel-Jim
Blir d du som hostar eller? IP?

Som sagt. Hur blir d med kvalificering? Börjar ju dra ihop sig nu...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



zeddie skrev:
Nu när jag äntligen lyckats få lite kontroll på maranellon...
Jag vill nog att vi tillåter alla kärrorna.

---> Djungel-Jim
Blir d du som hostar eller? IP?

Som sagt. Hur blir d med kvalificering? Börjar ju dra ihop sig nu...

Mmm verkar tyvärr som vi får testa det på min burk. Jag har som sagt bara testat köra med två pers på min burk/uppkoppling - vetekatten om den klarar så mycket mer. Men det lär vi märka! (o om det laggar för mycket får vi alla tjata på herr Magnus att vara med o spela o köra på hans burk )

Det lär ju inte bli allt för seriöst race idag - så vi har det öppet för alla kärror tycker jag.. Om vi märker att det inte funkar kan vi testa N-GT nästa gång.

Vi kör väl övningsvarv ett tag för att se så allting funkar - sen kör vi klacifisering o race..

Jag postar IP här strax innan 17

Det är inte så svårt att joina - starta spelet som vanligt, välj multiplayer på startsidan med pilarna uppe i högra hörnet. Sen väljer du bara join o knappar in IP:t. (obs: och väljer på samma sida 56k som uppkopplingshastighet)

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Nu är det dax!! (ge mig bara en sekund så jag hinner starta spelet)

IP: 213.89.96.234
OBS: Välj 56k som connection-speed när ni joinar!
Bilar: F-GT (alla bilar)
Bana: Imola

Vi börjar med att köra practice ett tag för att se om det funkar - sen blir det kvalificering o race.

Jag får passa på att varna för en viss röd maranello 550.. Jag har inte hunnit lära mig banan riktigt bra ännu!! thumbs down

Samt - alla måste hålla tummarna för att det ska funka utan att lagga för mycket..

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263




_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Kul att det blev av och att det funkade med min slöa dator och slöa uppkoppling som server! Det flöt väl rätt bra under racet också, eller?

Prestationen på banan från min sida var däremot inget att hänga i julgranen i år!! Får träna mer till nästa gång.. Det kanske inte är så bra att göra piruetter under race?

Nåja! Kul var det! Hoppas vi blir fler till nästa gång.. Blir det N-GT då kanske?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Det var i alla fall ingen tvekan om vem som kom sist...
Tror inte att jag körde ett enda varv under racet utan att sladda av...

Jag ska som sagt se över setupen på kärran så får vi se om jag kör någe bättre sedan.
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



jag tykte att det fungerade kanon. Inte ens tendens till laggning.
Detta måste vi göra fler gånger, fast då fastställer vi banan några dagar innan vi rejsar så att alla hinner köra in sig lite. Det blir ju bra mycket roligare om man slipper en lång solorepa.

Själv var jag ny på Imola, den föll dock mig i smaken samt att jag hade en jäxxla tur och fick till en perfekt setup direkt.

Porschen rockar

Kan vi inte försöka få till ex ett lopp/vecka, inget allvarligt bara lite skoj som idag?

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Passar mig mycket bra...
Jag körde race mot datorn innan idag på silverstone i 360n, jävligt kul och tight racing där datorn tom går ut och blockar en a'la schummi

Att tänka på...
För er som precis börjat med spelet, se till att ladda hem setups. Det blir både lättare och man slipper arbeta i onödan om man har en någorlunda om än ej ideal setup.

Länken ovan:
http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=7380& . . . .
Går till Doug Arnous setups men mycket annat finns på länken.

Annars har ni hela simmods forum här:
http://www.simmods.com/forums/index.php?s=1b5f0ab8de157d0df9ea3f272260 . . . .

Hotlap setups, dvs qualification setups finns här:
http://gearbox.mart-in.com/

Annars finns väll det mesta på länkar som Magnus Thome har räknat upp på forumet...

Imola var väll kanske lite väll tursamt för mig att få köra, eftersom det är en av de banor jag kört mest i f12k2 när jag körde med f1-bilarna...

Lycka till alla så kör vi igen snart!

_________________
Kalle Larsson
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Jag håller med Micael - vi försöker få ihop ett race nån gång per vecka framöver! Vi bestämmer bana tidigt så har alla en vecka på sig att förbereda sig.. Ju längre vi håller på destå bättre race lär det ju bli! Vi får också bestämma oss om hurvida vi ska köra med N-GT bilarna eller inte..

Kan det bli något nästa helg kanske? Alla kanske inte hinner hem från julfiranden iofs.. Kan ju bli svårt att hinna träna inför helgen också!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



Se det som träning... Oavsett om vi kan banorna eller ej är det alltid roligare att köra mot riktiga människor än mot datorn.

_________________
Kalle Larsson
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Det flöt riktigt bra utan några hack som jag annars råkar ut för när jag spelar över nätet.

Sen att min förareprestation inte var något att hänga i julgranen spelar mindre roll, det var kul ändå. Jag glömde t.o.m av maten i ugnen så det blev torra pommes till middagen, smällar man får ta.

/Andreas

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Ni verkar ha varit några stycken! Kul!

Jag försökte ansluta och vara med den korta stund jag hade kunnat, men jag begrep inte var jag skulle skriva in IP-nummret , kanske någon kan ta en skärmdump och visa mig?

_________________
Pär Hylander
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Hejasan, IP adressen skriver du in på följande sätt. Tryck på knappen "Lägg till..." knappa in IP adressen. Vips så är den med på listan.
Bara att joina som vanligt och vara med och köra skjortan av varandra.

Jag håller med titigare talare, det är roligare att köra online än att sitta och nöta själv mot datorn.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974





_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Racingsimulatorer
GTR 2002 - online
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
18665 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande