Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ultima mk2 -88 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 50 besök senaste veckan (84855 totalt) |
Men den är ju så cool i Jägermeisterdressen. Jag skulle försöka stripa upp den som någon gammal cool Porsche.
Typ: http://image.motortrend.com/f/motors Förlagan: http://upload.wikimedia.org/wikipedi http://www.users.globalnet.co.uk/~ga _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Kan inte annat än att hålla med!!!!
Du ska ju givetvis lacka den som denna!! INKL stripes hur snygg som helst!! Här är lite "story" bakom Rothmans : History The Company was founded by Louis Rothman in 1890 as a small kiosk on Fleet Street in London. In 1900 Rothman opened a small showroom in Pall Mall from where he launched his famous Pall Mall cigarette brand. His reputation was such that King Edward VII granted Rothmans a royal warrant in 1905. Rothmans was first listed on the London Stock Exchange in 1929. In 1954 the Rembrandt Tobacco Company acquired a controlling interest in Rothmans. Rembrandt was expanding and in 1958 acquired Carreras who in turn took a 51% stoke in Alfred Dunhill in 1967. In the 1970's Rothmans became involved in sponsorship sponsoring the British olympic team in 1972 and the inaugural Hong Kong Sevens in 1976. They also sponsored Rothmans Football Yearbook, an annual football reference book, from 1970 until 2002. In 1988 Lord Swaythling became Chairman and Chief Executive.[1] In January 1996 the Rembrandt Group and Richemont merged their tobacco business under the Rothmans International name.[2] Then in 1999 Rothmans was acquired by British American Tobacco.[3] Sponsorship of motorsports The Rothmans sponsored 1996 Williams driven by Jacques Villeneuve. one of several Porsche 956s sponsored by Rothmans.Rothmans was an active promoter of motorsports, principally in Europe, yet in world championships series. From 1982 onwards, Rothmans supported the factory Porsche effort, winning the 1982 24 Hours of Le Mans 1-2-3 with their Porsche 956. Rothmans-Porsche also won the World Sportscar Championship, many other races and later Le Mans events in the 1980s, until the team officially pulled out of the championship in 1987. Rothmans sponsorship also extended to rallying, where they sponsored Walter Röhrl's 1982 World Rally Championship-winning Opel Ascona 400 and then the winning Porsche team at the 1986 Paris-Dakar rally. When the Porsche involvement ended at the end of the Group B days, Rothmans transferred its association to Subaru, run by David Richards' Prodrive team. Coincidentally, Richards had run the Porsche rallying team and was sponsored by Rothmans when he was co-driving Ari Vatanen to his privateer 1981 World Drivers' Championship success aboard the Ford Escort RS1800. The association with Prodrive would last until 1992, when their sponsorship was replaced by sister brand State Express 555. Between 1985 to 1993 Grand Prix motorcycle racing, Rothmans supported the works Honda team. Rothmans then transferred their association to Williams F1 during the World Championship until 1998, when sponsorship was transferred to Winfield, another sister brand. _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
+1 Tänkte göra ett eget förslag, men jag kan aldrig slå den dekoren. Kör på den. _________________ Alexander Widell BMW E82 135 -12 BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
+1 ! _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||||||
+1 _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Jag funderade på Rothmans lackering när jag lackade bilen sist men dom verade inte så intreserade av att ens hjälpa till med dekalerna.Jägermeister var ju riktig hyggliga som stog för hela lacken.
Men nu är det viktigast att försöka starta motor,jag får försaka hitta nått bra sett att muta svanke så han tar sig hit och kopplar elen tt _________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||||
Söker fortfarande bredare ytter banor till fälgarna är det ingen som har några på lager?
[img]https://rejsa.nu/im/_garaget/1753_2010-03-05-falg.bmp[/img] _________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||||
Jag har ett set Revolution RF-X 15" som har varit 8" fram och 10" bak, nu är innerbanorna dels bytta, dels flyttade så de är 8,5" och 11" (med hjälp av nya Compomotive innerbanor som numera är skrot). Det betyder att med de gamla banorna kan man få 8+10 eller 8,5+9,5. Jag är inte intresserad av att sälja lösa delar men dina centrum borde passa rätt på mina banor. Hör av dig om du vill ha mått på banorna, jag har dem inte hemma så det är lite jobb med att åka och mäta dem.
Här kan du se en bild på den bredaste ytterbanan: http://www.detomaso.nu/bilder/tufttesting/127-2733_IMG.JPG Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||
Nu har jonas börjat slita lite i kablarna det men det passar inte så bra efter vi vänt insuget.
Mr mride var också här och mekade för ett tag sen se vad glad han är när han får andvända en riktigsvarv Tur att man har snälla kompisar _________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||||
_________________ Alexander Widell BMW E82 135 -12 BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
Vi får inte i gång motor jäxxln först var vi utan gnista fördelaren visade sig vara ganska risig så en bättre begad inhandlades men felet visade sig vara att en kabel satt fel,nu finns det gnista i alla fall.Men nu får motor ingen bensin,vi har kollat bränsle trycket det är 3.5-4 bar,det kommer bränsle ur returen vid tanken,spridarna är rätt kopplade och har ström.
Motorn startar med start gas men dör direkt när gasen är slut. Motor är inte körd på ca 2 år men det ska väll inte påverka spridarn eller? Nån som har tips hur vi ska fel söka. Man skulle ha köpt en motor med förgasare i stället jag hatar ju bil el _________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||||
Men när du fått igång det hela kommer du att älska alla fördelarna med insprutning Jag har inte läst igenom din tråd så noga, men är det ett GM original-sprut? Kolla felkoder (kanske ihop med nån som gillar "el") Mäta på spridarna om det kommer några pulser kan man också göra. Ett enklare alternativ är väl att skruva ur en spridare och kolla om det "duschas" nåt. Lycka till! _________________ Pelle Lönnborg Chevrolet Monza 1975 |
||||||
Nu går äntligen motorn,svanke kopplade ström direkt på spridarna och dom verkade helt döda men efter ett par timmar i ultraljuds tvätten så vaknade dom igen.
Nu vart man ju sugen på att meka igen.man tappade ju sugen efter allt skit med motorn. http://www.youtube.com/watch?v=7N0jU _________________ Anton sandström bilar Ultima mk2,Escort mk2 ,Rally Amazon |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Ultima mk2 -88 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 50 besök senaste veckan (84855 totalt) |