Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-21 Mittsverigebanan
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8202 totalt)
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Selling skrev:
Åkte ner med föregående talare, jag fick väl inte ihop några vettiga bilder pga av lånad kamera. Men två filmklipp blev de. Båda filmerna är från 3 separata varv som sen klippts ihop.
Gött morr i bägge ekipagen!! thumbs up
Megabusa http://video.google.com/videoplay?docid=2571845251048371239
2takt http://video.google.com/videoplay?docid=1988837854137193700

edit: naturligvis hade nån hunnit klämma sig emellan Det var alltså Hornlund jag åkte ner med...


Åååh tack, kul med en liten filmsnutt på sig själv så man får se lite hur det ser ut och låter (fast maskinen låter lite späd, hoppas att jag får igång racermotorn snart igen)

Jag måste faktiskt hålla med lite att jag förvånades över att man var tvingen att medverka på teorikursen igen. Jag hade faktiskt föreställt mig att det skulle vara ett "förarsammanträde" först och sedan skulle de som varit med förut få åka medan resten fick sitta kvar för resten av kursen. Förra gången jag var med så fick jag vara med och sätta ut koner och sedan var det åkning för hela slanten.

Men men jag är nöjd thumbs up När blir det nästa gång?

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Joan skrev:

Nog är en del allt lite gnälliga, jag menar ni fick mat och ja, nä den serverades för sent!
Klart att genomgången var lite lång, men en del kan nog behöva det innan de åker ut på banan!


Antar att du menar mig eftersom jag skrev om maten, jag betalar hellre 60 kr för att få maten tidigt. Nu tog jag ingen mat utan åt på vägen hem istället och nog överlevde jag det men man måste ju kunna ge feedback och förbättringsförslag utan att bli kallad gnällig?

Vet inte om du känner till det men det var ganska många som var med på samma upplägg ifjol med samma teorigenomgång, kändes lite segt att lyssna på samma sak en gång till, men har man inte hört den så ska man förstås vara med på den..


Men som sagt, bara för att det finns lite förbättringsförslag så innebär det ju inte att det var en dålig dag, för det var det inte.

_________________
Anders Berglund
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486



Vi vill också tacka för en rolig dag med trevliga människor och störtrolig körning, lite synd bara att allt blir så stressigt så man inte hinner prata så mkt. förutom en avåkning av min bror och att + kabelt till bränslepumpern lossnade så funkade 7an riktigt bra, över förväntan.
Hoppas det kommer fler körningar. thumbs up

Magnus Thomé: Det var min bror som hade tänkt åka med dig ner, men det löste sig ändå, ingen fara, hoppas du mår bättre snart.

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



abd skrev:
Antar att du menar mig eftersom jag skrev om maten, jag betalar hellre 60 kr för att få maten tidigt. Nu tog jag ingen mat utan åt på vägen hem istället och nog överlevde jag det men man måste ju kunna ge feedback och förbättringsförslag utan att bli kallad gnällig?



Nåja, det var med glimten i ögat, inget illa menat
Men har man en bit att köra hem sen så hade det varit bättre om maten serverats tidigare!

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13170

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dom skrev:
Trist att det blev sent med käket eftersom det gick snett med cateringen...

Det löste sig ju rätt bra ändå.
Undertecknad kastade sig in i köket och hjälpte till med att fixa salladen.





Jag tyckte lekledare Smedsaas fick till rätt goda pitabrödshistorier med blixtfart. Bra med gubbar som kan improvisera. thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Stefan K
Bispgården, Jämtland
Här sen Jul 2006
Inlägg: 23



Ja va där å kikade lite,kul!! Klockade litegrann:
Snabbast var Libells megabusa 1,04,xx på 4 av 5 varv

_________________
Stefan Karlsson
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Ajden skrev:





Tack för en trevlig dag!

Kul att se att det kom så pass mycket folk!
Jag hade inte bilen klar än så jag passade på att ställa upp och åka med lite folk ist. På slutet av dagen så fick jag chansen att prova på Anders S. Räsermerca lite grann ialf så man fick utlopp för lite av räser-abstinensen ialf:D otroligt hur den där bilen kan kännas så snäll att köra... Blev uppriktigt sagt jäkligt förvånad över vägegenskaperna. Känndes nästan perfekt balanserad (när det väl fanns soppa i den ) Eftersom jag kör automat i vanliga fall så passade jag på tillfället att slipa lite på min heel-toe... så fort gick det inte direkt

Jag var iofs där i egenskap av instruktör men jag har ialf lite generella synpunkter

Maten tyckte jag Smedsaas löste bra med tanke på omständigheterna... thumbs up

Förargenomgången tycker jag ska vara grundlig. Förargenomgångar som hastas igenom alldeles för fort har man sett för många gånger... Tom jag som hört den 50ggr förut stod och lyssnade lite. Någon nämde att man hade kunnat haft en kortare genomgång för de som varit med förut och det kan iofs säkert funka.. tror man har gjort så vid några tillfällen. Dvs skickat upp intermediate/advanced/intstructor på banan efter en kort genomgång för att fortsätta att gå igenom lite grundligare med nybörjarna.

I början var det lite oklarheter i depån med utsläppsköerna men det löste sig rätt fort efter att Lars drog ihop en extra samling och förklarade läget:)

När det gäller själva körningarna så tycker jag det såg ut som de flesta körde med huvet. Såg någon ombromsning i kurva under dagen men annars såg det bra ut.

Jag hade en trevlig dag!

Ps. För er som missade denna träffen så körs det med Speed även ikväll kl 18 (24e juli) på mittsverige... Antar att det är drop in som gäller då.. Ds.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



Har ventilerat åsikterna med de ansvariga på speed...
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt. En lista att bocka av sig kommer att finnas uppe redan från upplåsning så att sådant ej inkräkar på trackday tiden...
Förhoppningvis var matstöket en engångs grej då avhoppad cateringfirma ej var något som fanns med i kalkylen men i mitt tycke löstes det ju bra ändå under omständigheterna.

Det arbete jag själv gör med dessa körningar är endast ett idellt engagemang som inte genererar en endaste krona och utförs bara för att jag gillar de här hobbyn...

Får passa på att tacka dem som ställde upp och taxikörde med Danne som jag hade med (killen i rullstol) även om han tyckte att de flesta han åkte med körde för sakta
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



Mattias_H skrev:
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt.)

thumbs up
När blir nästa körning då?

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



super7 skrev:
Mattias_H skrev:
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt.)

thumbs up
När blir nästa körning då?

Lör 26 Aug hade jag tänkt mig...
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



Mattias_H skrev:
Har ventilerat åsikterna med de ansvariga på speed...
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt. En lista att bocka av sig kommer att finnas uppe redan från upplåsning så att sådant ej inkräkar på trackday tiden...
Förhoppningvis var matstöket en engångs grej då avhoppad cateringfirma ej var något som fanns med i kalkylen men i mitt tycke löstes det ju bra ändå under omständigheterna.

Det arbete jag själv gör med dessa körningar är endast ett idellt engagemang som inte genererar en endaste krona och utförs bara för att jag gillar de här hobbyn...

Får passa på att tacka dem som ställde upp och taxikörde med Danne som jag hade med (killen i rullstol) även om han tyckte att de flesta han åkte med körde för sakta


Lysande. thumbs up

_________________
Anders Berglund
Citera
bylle
Boden
Här sen Jul 2004
Inlägg: 29



Mattias_H skrev:
Har ventilerat åsikterna med de ansvariga på speed...
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt. En lista att bocka av sig kommer att finnas uppe redan från upplåsning så att sådant ej inkräkar på trackday tiden...
Förhoppningvis var matstöket en engångs grej då avhoppad cateringfirma ej var något som fanns med i kalkylen men i mitt tycke löstes det ju bra ändå under omständigheterna.

Det arbete jag själv gör med dessa körningar är endast ett idellt engagemang som inte genererar en endaste krona och utförs bara för att jag gillar de här hobbyn...

Får passa på att tacka dem som ställde upp och taxikörde med Danne som jag hade med (killen i rullstol) även om han tyckte att de flesta han åkte med körde för sakta


Kanonbra!

_________________
Kristoffer Bylund, Boden
Mitsubishi EVO IX - www.EVOix.se
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5581



Mattias_H skrev:
super7 skrev:
Mattias_H skrev:
Till nästa körning utlovas kortare teori som enbart riktar sig till dem som ej kört på tidigare arrangemang... övriga skall få tillgång till banan direkt.)

thumbs up
När blir nästa körning då?

Lör 26 Aug hade jag tänkt mig...

Ajdå....då blir det ju 2 event samma dag
BMW-klubben har SS körning i Åmsele också den Lördagen

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
Anters
Luleå
Här sen Jan 2006
Inlägg: 7



Inga fler bilder?

_________________
Anders Vikström
Citera
Eftersnack
2006-07-21 Mittsverigebanan
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (8202 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande