Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Söker beg el nya bromsbelägg M3 E46 el E36 (FIXAT!)
1 besök senaste veckan (644 totalt)
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Natten mellan söndag till måndag laddar jag in familjen i bilen för en två veckors tur till och runt på Gotland. Jag tänkte mig att jag skulle byta mina frambelägg som är helt och hållet slut innan resan för att undvika problem. Då skivorna har sett sina bästa dagar (läs: är i princip slut...) så tänkte jag montera på ett par begagnade belägg som jag hade liggande i garaget. P g a tidsbrist och liknande hade jag inga möjligheter att göra detta på vettiga tider, varför arbetet påbörjades för någon timma sedan. Efter att ha nogsamt borrat ut alla beläggrester från skivorna och demonterat ena sidans belägg så upptäckte jag till min stora förvåning att uppsättningen gamla belägg (som legat ett antal år i en påse) inte passade till bilen! De var avsedda för den gamla E39 M5an...!

Nåväl, det är väl bara att låta bilen vara upphissad, ta en annan kärra och åka till BMW om några timmar, tänkte jag i min enfald. Men så enkelt ska det ju inte vara såklart. Samtliga reservdelsbutiker i Sthlm har uppenbarligen stängt på lördagar under sommaren!!!

Så nu vädjar jag till er, kära läsare. Är det någon som har en uppsättning belägg som passar till frambromsarna på en BMW M3 E46 (eller E36 fick jag precis reda på) och som känner för att sälja dessa? Begagnat eller nytt spelar mindre roll, då det som sagt är kris, men helst beggat då skivorna också måste bytas tämligen snart. Dessutom är min tid extremt begränsad då jag måste vara på ett bröllop på Djurö på söndag hela dagen... Så lördag är det som gäller... PM:a, ring eller maila om ni kan vara mig behjälpliga!

Stort tack!

0709-60 90 40
peter "sånt där A" supreme.se

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Peter Gutniak
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Sådärja...! Efter en massa telefonsamtal så hittade jag till slut ett par belägg till en E36 M3 på Mekonomen. Mintex...

Nåväl. Bättre det än inget. Efter min lilla vistelse på Gotland så blir det till att byta både skivor och belägg i vilket fall, så de 450 kr som spenderades på Mintisarna får väl anses vara väl investerade i vilket fall som helst, speciellt som det bara var 1 mm yta kvar på beläggen och att stora bitar trillat bort...

/P

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Allmänt banåkaforum
1 besök senaste veckan (644 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande