Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 V8 LS3 "Spjuvern" | << 1, 2, 3, ... 33, 34, 35 >> 100 besök senaste veckan (296356 totalt) |
Hej Marcus! jag kan eventuellt vara intresserad av din utväxling om du byter / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||
du har pm _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
bilder på bakaxeln med nya utväxlingen i det blev en 3,71
och diffen är uppgraderad till 40% med två extra lameller. jag svarvade även nya busningar i alu till diffens tre infästningar _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Hej Spjuvern
Som jag fattat det så måste Toyotastaget gå hela vägen upp till böjen i a-stolpsstaget... Man jag kan ju såklart ha fel... Har jag fel så blir ingen gladare än jag själv, då detta kommer underlätta till 1000 med mitt eget burbygge. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
buren är byggd för min säkerhet och att kunna besiktias av sbp i första hand
men som jag ser det så ska det inte vara ett problem med sbf ang toyota stagen står det att dom ska dras dit om det är möjligt, så tittade jag runt hur andra gjort och på min bilmodell där rutan sluttar en del så kommer toyota staget för långt bak i dörr hålet om jag ska dra den dit upp har sett flera andra gjort lika dom dom nedre är böjda för att original stolarna ska kunna gå att montera vid reg besiktning och för att original bältena inte ska ta i rören. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Vid registreringsbesiktningen (då buren kollas, avbärare i taket etc) kommer SBP att underkänna en bil som inte har original bältesinfästningar. Kommer inte ihåg hur det är med en e36'a, men på min e30 sitter infästningen för bälteslåset i sidan av stolen. Därför är det klokt att använda originalstolar vid registreringsbesiktningen. Vid följande (vanliga) besiktningar har jag kommit med Sparco stolar, samt bältesinfästningen flyttad. Detta har inte varit något problem. Uppenbarligen tittar man på olika saker vid olika besiktningstyper. _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Kristian. läs i SBFs regler Hittade detta (A är toyotastag) Citat: Det rör som är markerat med (A) i bilderna kan i sin övre infästning flyttas i höjdled (A1) på främre bågen så att ett minimimått på 100 mm finns mellan ratten och röret. Detta betyder att rörets övre infästning inte behöver monteras i knutpunkten som visas på bilderna. Men nedre infästningen ska alltid finnas vid nedre knutpunkten eller på sidosträva och därefter fortsätta ner till knutpunkten. Röret får även vara efter böjt kupéutrymmets form. De främre stag som ansluter buren till fjäderbenstornen behöver inte monteras om bilen saknar fjäderbenstorn. Ej heller monteras inte s.k. "Toyotastag" (A) där så inte är fysiskt möjligt. _________________ Per Wahlqvist |
||||
det har faktist stått helt still, en ventil gick av i motorn i våras så sen har den bara stått jag köpte en porsche som jag bara skulle köra med och inte bygga om haha det blir visst aldrig så...
iallafall en kolv och toppen blev helt förstörd av ventilen. har tänkt köpa en ny motor nu i vinter så jag kan köra med den i sommar _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
ska ta lite bilder nån dag, bilen hann få ett justerbart Intrax RSA chassi kitt och PFC skivor och belägg innan den gick sönder
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Han du köra något på bana med chassit innan ventilen gav upp? Vad tyckte du om det? _________________ Håkan othberg |
||||
nu händer det äntligen lite framsteg med denna bil, tyckte den stått och sovit tillräckligt nu utan motor.
en ny motor är köpt denna gång blev det en 3,2 liters 321hk motor (satt en 3,0 i förut) ska titta över liter grejer på motorn innan den ska ner i bilen bland annat så ska vevhusvenlilationen ses över så det ska klara hård körning bra. (olje fällan är lite liten på dessa S50 motorer verkar det som) lättat sväng hjul, med race koppling ska oxå på och sen ihop med min 6växlade låda som jag hade sen tidigare _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
han faktist bara åka ca 8mil på gatan innan den gick sönder tyvärr men på gatan kändes den fin, inte för hård för gat åka iallafall hoppas bara inte även detta chassi är för mjukt för banan, men nu är det lätare att byta till lite hårdare fjädrar om så skulle behövas _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
den finns kvar än så länge, ska skruva i 3,2an i bilen först sen ska de delar som blir över säljas tänkte ja _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Kan bli så att jag är intresserad av lite prylar / Mvh Jimmy _________________ Jimmy Jurlestam Åker: 328 E36 E36 2.0 under uppbyggnad |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 V8 LS3 "Spjuvern" | << 1, 2, 3, ... 33, 34, 35 >> 100 besök senaste veckan (296356 totalt) |