Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-07-16 Konbana i Halmstad
2 besök senaste veckan (3626 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Vi var några stycken som trots stekande sol lekte på en parkering istället för att bada.
Tack till Fredrik och Fredrik för arrangemanget - och även till ni andra som gjorde det till en kul eftermiddag! För en gångs skull blev det tid att åka med i andras bilar (och ta med i min) vilket var hur kul som helst; jag åkte med i både en supersnabb 7a och i en inte fullt så snabb standard Saab 9000.

Bilder och tider togs - så upp med dem nu!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Dennis Kullman skrev:
Vi var några stycken som trots stekande sol lekte på en parkering istället för att bada.

Ja det var en trevlig eftermiddag med stekande sol. Det syntes i ansiktet.
Dennis Kullman skrev:
Tack till Fredrik och Fredrik för arrangemanget - och även till ni andra som gjorde det till en kul eftermiddag!

Peter L & Johan B var också med i arrangemanget.
Dennis Kullman skrev:
För en gångs skull blev det tid att åka med i andras bilar (och ta med i min) vilket var hur kul som helst; jag åkte med i både en supersnabb 7a och i en inte fullt så snabb standard Saab 9000.

Det var några rackarns gnälliga däck den SAABen var skodda med, värsta Hollywood stuket. En go blandning av fordon.
Dennis Kullman skrev:
Bilder och tider togs - så upp med dem nu!

Ja minst två kameramän fanns på plats.

_________________
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
frav skrev:
Peter L & Johan B var också med i arrangemanget.

Peter körde ju 7an jag åkte med i , men jag är lite osäker på Johan (dålig på namn ); Opel eller Mini?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Noterar tacksammast att ni inte avslöjade mig som chaffis till Finlandsfärjan, eeeh Saaben menar jag .

Vi har nu konstaterat att Dennis roadsport C Miata (8,5 kh/hk?) definitivt är övermotoriserad! Hur kan man annars förklara att han sätter sin bästa varvtid med 90 kg Laholmare i högersätet?

Bilder kommer!

_________________
Pär Hylander
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Vart har man kunnat läsa om detta evenemang?? Såg inget på "Inför träffar" eller var det inte öppet för allmänheten?? Som sommarboende i Halmstad vore det kul att dyka upp någongång.

_________________
/David Söderblom
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Tack till alla som var med och anordnade en kul eftermiddag i Halmstad thumbs up


Bilen fungerade utan missöden i konbanan och de 14 milen t o r från Ljungby.

Märkte att jag behöver införskaffa ett quickrack till styrningen bara så att jag slipper veva så mycket

Vågar man hoppas att vi kan åka där fler gånger i år?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241







Dennis



Patrik med ny färg och ny maskin.



Esther med Yamaha 1000 cc (ngt för 1000cc-cupen? )



Inte så många hjul, gick fort, typ jättefortast....


Heijel i Honda med ny självihopplockad "miljö-maskin", gott ryt!



ojoj, det här går aldrig....



Vad nu? Kissignödig?



Jaminsann, det verkade ju så!



Det är kul att köra Koja!

_________________
Pär Hylander
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



David Söderblom skrev:
Vart har man kunnat läsa om detta evenemang?? Såg inget på "Inför träffar" eller var det inte öppet för allmänheten?? Som sommarboende i Halmstad vore det kul att dyka upp någongång.


Instämmer, hade varit kul att ta några varv på en konbana, men då får man ju först veta att möjligheten finns. Polaren hade nog velat pröva sin nybyggda Ford avsedd för konbana...........

hoppas att det kommer en inbjudan inför nästa gång........ni ser uta tt ha haft riktigt kul!

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Gulspeedster
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 64



Dan P skrev:
David Söderblom skrev:
Vart har man kunnat läsa om detta evenemang?? Såg inget på "Inför träffar" eller var det inte öppet för allmänheten?? Som sommarboende i Halmstad vore det kul att dyka upp någongång.


Instämmer, hade varit kul att ta några varv på en konbana, men då får man ju först veta att möjligheten finns. Polaren hade nog velat pröva sin nybyggda Ford avsedd för konbana...........

hoppas att det kommer en inbjudan inför nästa gång........ni ser uta tt ha haft riktigt kul!


Instämmer också. Jag är också sommarboende i Halmstad och hade gärna deltagit i detta event.

/Christoffer

_________________
Christoffer Nilforsen
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379


Trådstartare
Gulspeedster skrev:
Dan P skrev:
David Söderblom skrev:
Vart har man kunnat läsa om detta evenemang?? Såg inget på "Inför träffar" eller var det inte öppet för allmänheten?? Som sommarboende i Halmstad vore det kul att dyka upp någongång.


Instämmer, hade varit kul att ta några varv på en konbana, men då får man ju först veta att möjligheten finns. Polaren hade nog velat pröva sin nybyggda Ford avsedd för konbana...........

hoppas att det kommer en inbjudan inför nästa gång........ni ser uta tt ha haft riktigt kul!


Instämmer också. Jag är också sommarboende i Halmstad och hade gärna deltagit i detta event.

/Christoffer


Jag ska inte svara å arrangörernas vägnar, men med lite tur blir det fler körningar i sommar.
En gul speedster har jag sett bara typ hundra meter från där jag bor (frösakull); kan det vara din tro?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Gulspeedster
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 64



Dennis Kullman skrev:
Gulspeedster skrev:
Dan P skrev:
David Söderblom skrev:
Vart har man kunnat läsa om detta evenemang?? Såg inget på "Inför träffar" eller var det inte öppet för allmänheten?? Som sommarboende i Halmstad vore det kul att dyka upp någongång.


Instämmer, hade varit kul att ta några varv på en konbana, men då får man ju först veta att möjligheten finns. Polaren hade nog velat pröva sin nybyggda Ford avsedd för konbana...........

hoppas att det kommer en inbjudan inför nästa gång........ni ser uta tt ha haft riktigt kul!


Instämmer också. Jag är också sommarboende i Halmstad och hade gärna deltagit i detta event.

/Christoffer


Jag ska inte svara å arrangörernas vägnar, men med lite tur blir det fler körningar i sommar.
En gul speedster har jag sett bara typ hundra meter från där jag bor (frösakull); kan det vara din tro?


Yepp, har hus bakom affären.

/Christoffer

_________________
Christoffer Nilforsen
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Dennis Kullman skrev:
Jag ska inte svara å arrangörernas vägnar, men med lite tur blir det fler körningar i sommar.

Ja vi får hoppas att det kan bli någon mer gång. Anledningen till den "låga profilen" på arrangemanget denna gång är bl.a. att de som lånade ut platsen till oss är lite svårflörtade. Men kan vi tillsammans finna något bra ställe i Halmstad med omnejd som går att använda utan större problem så vore det ju kanoners. Hojta då till så ställer bl.a. jag gärna upp på att arrangera.

_________________
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



hahaha

vilken jädrans bild där pär!!


banan va inte riktigt så bra som förra året, skit vi inte skrev ner lite mått och sånt då, för den va rolig!
men detta va kul oxå! känna på bilen lite för första gången va det ju för mig också.

tack till Peter Lager och Pär H för de något olika provåkningarna... (super-sjua med r1 motor och en kungligt gungig 9000 )

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Eftersnack
2006-07-16 Konbana i Halmstad
2 besök senaste veckan (3626 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande