| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Patchen/updaten till rFactor är släppt nu...
|
1109 besök totalt |
|
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Här har vi ett par nedladdningslänkar: http://www.rfactorcentral.com/detail
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Bilder från rFactor releasepartyt: http://www.youtube.com/watch?v=koqeS
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
aaaah, nu höll jag ju på att få bärs över tangentbordet.......du borde varna för sånt.....
_________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
|
Cars with no apparent problems
* Armaroli World Cup * Beetle Race * BMW M3 Cup * GP2 * F1 Champions * H6C * Lawmower Racing * Legend Cars * Nippon Racing * Protoracer Demon * Protoracer Proton * R8 Gordini * Skoda * Superkart Challenge * Zonda Cars with minor aesthetic glitches e.g. missing dashboard items, typically gear indicator display, but otherwise fine. * Megane* * PCC05* * McLaren F1* * Lupo Cars with mesh errors when loading * F3 Euro (helmet related) * VW Funcup* * Update planned or in progress _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
_________________ /Daniel Hansson |
||
|
|
||
De rekommenderar att man gör en backup på den gamla installationen och sedan gör en helt ny, och testar den "ren" först. Då minimerar man risken att gamla mods och sådant ställer till problem med den nya versionen. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Jag gjorde en backup på min rF mapp och installerade ovanpå. Inga problem för mig.
Men beroende på om man har pillat på originalfilerna så kan man få problem. |
||
|
Den nya versionen 1.150 är en helt komplett installation av rFactor. Eftersom det har ändrats en del i configfilerna så är det förmodligen bäst att installera den för sej själv så att säga.
OBS VIKTIGT OBS kopiera inte bara över locations mappen till den nya installationen eftersom den innehåller originalbanor och även en terrain.tdf och en commonmaps fil. Alla originalbanor följer ju med den nya installationen och har det ändrats i dem, vilket det säkert har gjorts nånstans, så blir det problem. Jag gjorde inte som jag skriver här utan skrev bara över vilket resulterade i att min Jacksonville bana orsakade CTD. Efter att ha lagt in den nya Jackson och även terrain + commonmaps filerna så fungerade det. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Patchen/updaten till rFactor är släppt nu...
|
1109 besök totalt |